Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Az ellenőr miért hiszi azt magáról, hogy hatósági személy?

Biztosan tudjátok, hogy még a rendőr sem nyúlhat senkihez előzetes figyelmeztetés nélkül. Vajon egy BKV ellenőr, egy senki, miért engedheti meg magának, hogy utasok után nyúljon, rángasson, és vajon milyen jogon veszi el egy turista útlevelét „Police, Police” felkiáltással?

Tisztelt BKV Zrt!

 

Szíves érdeklődéssel kérdezném, hogy az Önök által alkalmazott ellenőrök mióta láthatnak el útlevélkezelői tevékenységet? Az egy dolog, hogy országmarketing címén a Deák téren a metróban láthatóan teljesen direktben rászálltak az összes külföldire, akiket rendszeresen "Police Police" felkiáltásokkal fenyegetnek (persze rendőr soha nem fog jönni...).

 

Tegnap azonban a 3-as metró Deák téri állomásának belő mozgólépcső feljáratánál (2008.08.15 18.06 perckor) "szolgálatot" teljesítő, rendszeresen ott akciózó csapat kezéből voltam kénytelen kimenekíteni két angol hölgy útleveleit, miután a szemüveges ellenőr úr úgy gondolta, hogy ő mostantól útlevélkezelővé képezte ki magát (természetesen az obligát polisz, polisz szó ismételgetése mellett). Ugyanitt rendszeresen látható külföldiek feltartóztatása, körbeállása, amihez ismereteim szerint továbbra sincsenek jogosítványaik.

 

Azt gondolom, hogy az egy dolog, hogy Önök jórészt alacsonyan iskolázott, az emberi kommunikációról mit sem sejtő, külső megjelenésükben erősen kifogásolható munkatársakat helyeznek ki az utazóközönség ellenőrzésére, akik megrészegülve a pillanatnyi hatalomtól kiskirályként viselkednek, azonban ha már angolul nem óhajtják/tudják megtanítani őket, legalább azt magyarázzák el nekik, hogy egyelőre nincsenek hatósági jogosítványaik.

 

A két hölgynek vonaljegyet vásároltam, majd tájékoztattam őket arról, hogy az ellenőröknek a köszönésen kívül semmilyen más jogosítványuk nincsen, és kellemes tartózkodást kívántam nekik Budapesten, Önök helyett is. Külön szánalmas egyébként, hogy a két vonalat összekötő folyóson egy aprópénzzel működő automata van kihelyezve, valamint két oldalra kitett tábla mellett különösebb tájékoztatás sincs a legtöbb külföldi számára teljesen logikátlan átszállási rendszerről - gondolom nem véletlenül.

 

Egyben szeretném jelezni, hogy legközelebb gondolkodás nélkül én fogok rendőrt hívni személyi szabadság korlátozása és okirattal való visszaélés miatt.

 

Tisztelettel: Molnár Ákos

95 Tovább

Szopnak az utasok az új bérlet miatt

Ritkán publikálok két levelet egyszerre, de összefüggésük miatt muszáj így kitennem. Első olvasónk arra panaszkodik, hogy kézzel töltik ki a bérleteket, és elmosódik. Második utasunk arra, hogy elmosódott a bérlete, amit az ellenőr elvett tőle, mert szerint hamis. Az utasnak közel 3 ezer forintos kára keletkezett. Persze a BKV új bérletével minden rendben van, minden tökéletes.

Tisztelt BKV!

Év elején elkövették azt a hibát, hogy a bérletekre kézzel írtatták rá a pénztárosokkal a dátumot, ami sokszor vitára adott okot, olvashatatlanság miatt! Később az utasok nyomására bélyegzővel látták el a pénztárosokat!

Most (nyilván jól járt ezzel is valaki, talán utána kellene nézni ki a cég tulajdonosa!), kiadták alvállalkozóknak a bérletárusítást! Miért nem volt feltétel a pályázatnál (ha volt ilyen!), hogy bélyegzővel kelljen rendelkezniük? Ugyanis most megint kézzel írják rá a dátumot a bódékban vett bérletekre, így az ellenőrzéseknél megint viták várhatók!

Maguknál senki nem gondolkozik?!! Kérem kötelezzék az alvállalkozót a bélyegző használatra!

Üdvözlettel: Magyar Éva

Tisztelt BKV!

Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy a mai napon (2008.július 30-án) 17 h körül a 4-es villamoson a Rákóczi tér és a Király utca közötti szakaszon az alábbi megalázó és vagyoni kárt is okozó inzultus ért az Önök 217-es számú ellenőre részéről:

A jegyellenőrzés során, miután felmutattam az érvényes bérletemet, annak átadásra szólítottak fel, hosszú ideig ketten is nézegették, majd azzal a váddal illettek, hogy a bérlet érvényességét én átjavítottam filctollal, és ugyan saját többszöri megállapításuk szerint sem kivehető, hogy másik dátum van a filctoll alatt, a bérletet magukhoz vették.

Közben telefonon felhívták a főnöküket és megkérdezték, hogy ilyenkor mi a teendő, majd közölték velem, hogy a főnökük azt mondta, fizettessenek velem helyszíni bírságként 6000,- Ft-ot, vagy menjek be az Akácfa utcába elrendezni a többit.
Én hiába mondtam többször is, hogy a bérletre én csak az igazolványom számát írtam, ahogy szabályos, a tól-ig érvényességet a BKV pénztáros írta rá, akitől vettem, nem voltak hajlandóak elhinni és csalással gyalusítottak továbbra is, természetesen a többi utas előtt.

Hiába kértem vissza többször is a még 10 napig érvényes bérletemet, nem voltak hajlandóak visszaadni, én meg teljesen felháborodtam a nem létező vád miatt, és amiatt, hogy azért, mert egy dolgozójuk nem tudja, milyen tollal lehet érvényesíteni a bérletszelvényt, ennek is az issza meg a levét , aki tisztességesen minden hónapban megveszi a havi bérletet.

Mivel sokfelé járok a városban, sajnos nem emlékszem, hol vettem a szelvényt, de arra emlékszem, hogy még csodálkoztam is, hogy már nem kézzel írott nyugtát adnak, hanem pénztári blokkot, amit sajnos jóhiszeműen nem őriztem meg. Ezek után meg fogom őrizni, felkészülve arra, hogy újabb inzultus ne érjen más hibája miatt.
 
Erkölcsi kártérítést tudom, hogy hiába várok Önöktől, ellenben a bérletigazolványom érvényessége 2013-ig szólt, július 9-én vettem meg ezt a havi bérletet és július 10-től kértem a pénztárostól az érvényesítését, amely így augusztus 9-ig volt érvényes. A vagyoni károm időarányosan: 2661 Ft + 200 Ft lesz az új bérletem ára + a fénykép ára (kb.500 Ft)! Arról nem is beszélve, hogy a havi fizetésemet csak jövő héten fogom megkapni, így hó végén igazán "kellemes" kiadás lesz az új havi bérlet ára is.
 
Kérem, hogy a fentiek ismeretében szíveskedjenek mielőbb reagálni panaszomra.

71 Tovább

„Kussolj köcsög”, mondta az ellenőr

Nervus olvasónknak áldott jó lelke van. Észrevette, hogy a Délinél a jegykiadó automata több utas pénzét is elnyelte, ezért jelezte az ellenőrnek, aki erre igen bunkón reagált. Pozitív észrevétele mellé, így kicsit több negatív társul most.

Helló Figyelő!

Boldogan indultam Pestre a mai napon: végre írhatok neked, ráadásul pozitívumokat. Ez az örömöm azonban pár órán belül össze is omlott, úgyhogy most jó és rosszat egyaránt írok neked.

Múlt hét szombaton (július 26.) csupa jót láttam a BKV-nál: 1,) a jegyárus hölgy ki tudta szolgálni a turistákat, 2,) az egyik ellenőr a metróban kedvesen és -folyamatos- angolsággal igazította útba egy utast, s még a büntetéstől is eltekintett, 3,) egy kedves ellenőrrel elbeszélgettem, amíg a metrót vártam.

Azon ma (augusztus 3.) csak rosszat:


- A Déli pályaudvarnál nem működött a jegykiadó automata, egy fiatalember beledobott 300 forintot, aztán csak csodálkozott, hogy se jegy, se pénz. Szólt is az egyik férfi ellenőrnek, aki fintorogva nézett rá: "Rúgd fel, hát mit érdekel engem." A srác jegy nélkül ment le a metróba, mondván ő kifizette és nem fog fél órát állni a sorban, hogy még egyet vegyen. Pár perc múlva egy lány bedobott 1000 (!) forintot, ő sem kapott jegyet. Szóltam neki, hogy ne kísérletezzen, de már későn: az automata azt is elnyelte. A két ellenőr meg vigyorogva nézett minket. Pár perc múlva a lány anyja(?) szólt az ellenőröknek, hogy figyelmeztessék már az utasokat, hogy ne adjanak ingyenpénzt a BKV-nak. "Oszt mit érdekel engem?" - kérdezte a hölgy ellenőr. "Ragasszák ki, hogy nem üzemel" - szóltam közbe én is, a válasz: "Nem az én dolgom!". Kész, letudva. "Akkor mi a ti dolgotok - így én -, az utasok szívatása?" "Kussolj köcsög" - kaptam a roppant udvarias választ. Ez 13:08 körül volt.


- Nemrég érkeztem haza Miskolcra, a postaládában egy levél várta jóanyámat a BKV-tól: fizessen, mert bliccelt. Kiderült, hogy arról az esetről írnak, amikor a jegykezelő nem bélyegezte le a jegyet, de a fent levő ellenőr azt mondta, hogy menjen csak nyugodtan, nem baj, mert hibás a gép... Lent pedig elég udvariatlanul megállították és megbüntették.

Nem tagadom, hogy vannak becsületes dolgozók is, csak sajnos nem ők vannak többségben.

Üdv: nervus

68 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek