Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hat napos a BKV hetijegye

Elrontott bérletekről sok post született már a BKV-figyelőn. Megesik, hogy a pénztáros a kezdőnapból nem tud kivonni egy napot, cserébe egy nappal kevesebbet használhatja az utas a bérletét. Olyat is láttunk már, hogy nem szarakodott a kivonással a pénztáros, ráírta hogy 6-tól 6-ig érvényes, oszt' kész. Na de, hogy valaki 7-ig ne tudjon elszámolni, az szomorú. Vajon egy 8250 Ft-os bérlet vásárlásakor a 10 ezresből hogy ad vissza? A levél hajtás után olvasható.

59 Tovább

A trafikos miért nem árulhat bérletet?

Budapesten vannak olyan csomópontok, ahol nem lehet bérletet venni, legalábbis nem mindig. Egy trafikos keress meg a napokban, aki arra panaszkodik, hogy a BKV többszöri nekifutásra sem adott engedélyt neki arra, hogy bérletet áruljon.

Kedves BKV Figyelő!

Most olvastam a BKV pénztárakkal kapcsolatos újabb mizériát, gondoltam én is billentyűzetet ragadok.

Budapest legnépesebb kerületének városközpontjában üzemeltetek egy kis trafikot. Itt van a piac, az SZTK, három középiskola, villamos és buszmegálló, főposta, lakótelepek sora, stb.

Mióta árulok BKV jegyet folyamatosan kérdezik, hogy miért nem árulok bérletet. Óriási kereslet lenne rá, hiszen NINCS a kerületben minden nap nyitva tartó bérletpénztár!!! Egyetlen egy sem!

Ezért már két évvel ezelőtt is pályáztam bérlet értékesítésre, de lerázó választ kaptam sokadik nekifutásomra (bérletet árulni komoly dolog, nem úgy van ám az, hogy csak úgy bárki… stb.) Persze mondtam én, hogy van többfajta riasztóm, kivonuló szolgálatos őrzés védelem, trezorom, ezen felül árusítok lottót, sorsjegyet, mobilkártyát, cigit, stb. szerintem a bérletárusítás sem jelentene leküzdhetetlen feladatot, az üzlethelységem kulturált. Sajnos nem jártam sikerrel.

Idén januárban, mikor óriási sorok álltak a kevés üzemelő bérletpénztár előtt Budapesten, a havi bérlet megszűntetésekor, újból megpróbáltam a lehetetlent, hiszen máshol a városban megjelent pár magán bérletpénztár. Pl. tömegközlekedéstől távol eső bevásárlóközpont lépcsője alatt furnérlemezből összetákolt bódékban (mint egy előző post-ban is látható).

Most 4-5 hónap alatt, több tucat telefon és email után kaptam újból elutasító választ, hogy ”teszt jelleggel pár vállalkozóval kötöttek szerződést… mással egyenlőre nem terveznek ilyen üzleti kapcsolatot”. Vajon hogyan érték el a ”kiválasztott” vállalkozók, hogy kaptak jogot bérletértékesítésre? Csak sejteni lehet… Mert engem, aki pályázatot nyújtottam be, meg sem kerestek.

A BKV-nak nem kerülne pénzbe, cserébe sok utas elégedettsége egy kicsit javulna. De miért is várna el az ember piaci, utas barát hozzáállást egy BKV-tól? Persze tudnék még mesélni a monopol hírlapterjesztésről is… de sajnos nem véletlenül ”népszerű” a Megint Állunk Vazze blog is… Ez ma Magyarország.

"MERT EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB!"

Üdv: Egy trafikos

Ui: Arról most nem is ejtenék szót, hogy mennyi egy jegyen az értékesítési jutalék, mert nem ez a lényeg (amúgy nevetségesen alacsony).
 

34 Tovább

A panaszkönyv csodákra képes

Elkeserítő, hogy 2-3 BKV dolgozó tájékozottság hiányában, hogy meg tud szívatni utasokat, többek között turistákat.

Kedves BKV-figyelő!

Lehet, hogy ezt már megírták, de úgy gondoltam, ha mégsem, talán érdeklődésre tarthat számot, ami velem történt.

Pár hete, valamikor ez év júliusának elején külföldi barátommal, egy vasárnap délután a 4-6-osra akartunk felszállni. Mint afféle szabályszerető állampolgár - no meg a ny-európai vendég előtt magára adó k-európai - jegyet akartam venni. Barátomnak volt jegye, mivel ő korábban vett egy tömböt. Mindez az Oktogonnál történt. Jegykiadó automatában csípőből nem bízva, lementünk a Kisföldalatti jegypénztárába. Ott a két ellenőr azonnal közölte, hogy csak a túloldalon van nyitva jegypénztár. Ezen már eleve kissé felháborodtam, mivel a főváros egyik legforgalmasabb kereszteződéséről van szó, ahol hemzsegnek a turisták. Na meg az is belejátszott, hogy ez az a metrómegálló, ahol csak az egyik oldalon árulnak bérletet, a másikon nem!

Sebaj, felmentünk, át az Andrássyn, le a túloldalon lévő megállóhoz. Ott az ellenőrök azzal fogadnak, hogy a jegykiadó zárva van, a kolléga kiugrott cigizni, mert ma még egyszer sem gyújtott rá. Na, itt már kezdtem elveszíteni a türelmemet. Mondtam, rendben, akkor veszek tőlük, ellenőröktől jegyet. Válasz: ők nem árusítanak jegyet. Megkérdezem, akkor most mit tegyek. Erre nevetve azt válaszolja az egyik, hogy ő megvárná, a dohányzó kollégát, mert az automata úgyis elnyeli a pénzt! Marha vicces, gondoltam én. Otthagytuk őket, felmentünk, be a megállóba, az automatához. Az automata természetesen elnyelte a bedobott pénzt, és semmilyen meghibásodásra vonatkozó felirat nem volt a kijelzőjén.

Visszamentem a Kisföldalatti megállójába, ahol a dohányzó kollégát kellett volna megvárni. A dohányzó kolléga szivarozhatott, mert még mindig nem volt ott. Ellenben jegyre vágyó külföldiek kígyózó sora igen. A kedves turisták megengedték, hogy beálljak a sor elejére, mert speciális igényem van. Igen, a panaszkönyv!

Meg is jött a dohányos kolléga, egy fiatalember. Elmondom neki, mi történt, mire azt válaszolja, akkor jelentsem az automatán lévő számon, hogy hibás a gép. De hát miért nem ő jelenti, kérdem én. Mert ő nem jelentheti, mondja mindezt egy telefon mellett ülve. Arról a telefonról ugyanis csak belső számokat hívhat. Hát ez mi, ha nem belső szám, kérdem én az agyvérzés határán. Ez nem belső szám, mert az automatákat egy külön kft üzemelteti, "ehhez a BKV-nak semmi köze". Nem ragozom tovább, a sort sem akartam feltartani, úgyhogy elkértem a panaszkönyvet, és leírtam a történteket, valamint sürgős, azonnali kárpótlást kértem (vagyis a 270 forintomat vissza).

A történet fordulópontja csak itt jön. Eltelt ugyanis két-három hét, és a postaládámban két és fél oldalas bocsánatkérő levél volt a BKV-tól, és benne egy vonaljegy. A levélben nekem adtak igazat, és leírták, hogy a kollégának igenis jelentenie kellett volna, hogy rossz az automata, és mulasztás miatt megrótták.

Ugyanez a történet, szóról szóra megtörtént velem 10 évvel ezelőtt. Akkor még 70 forint volt egy jegy, de akkor is kaptam levelet, és benne egy jegyet. Ajánlom mindenkinek a Panaszkönyvet. Csodákra képes.

Üdvözlettel:
Sz. I.

53 Tovább

Szándékosan zárják be az összes pénztárat?

Nem szokásom a bliccelő utasokat védeni, de most mégis megteszem. Szerintetek mit csináljon azaz utas, akinek 2 évre visszamenőleg az összes bérlete megvan, lejárt a bérlete, venni szeretne, de nem tud? Egész nap kölcsön jeggyel utazik, majd mégis megbüntetik? Egy fiatal lány rohanó, szenvedő hétköznapja alant.

Tisztelt BKV, és BKV figyelő!

A mai napon jártam a BKV ügyfélszolgálatán pótdíjbefizetés céljával, amit sikeresen véghez is vittem. Bár nem fizettem szívesen a cégnek, mégis megtettem, elvégre nem akarok én nagyobb balhét. A büntetés módjával azonban vannak fenntartásaim.


A történet elején leszögezném, hogy, nappali tagozatos tanuló vagyok, emellett dolgozom, így napi szinten igénybe veszem a BKV járműveit, mindezt diák havibérlettel. Fontos még, hogy kb. 165 centi vagyok, kb. 58 kiló, tehát nem egy nagy darab leányzó,és napi szinten járok irodába dolgozni, ahova bár nem kihívóan, neméiképp elegánsan és csinosan öltözve járok be. A bérleteimet kb. 2 évre visszamenőleg be is tudom mutatni, minden elrakok ami 'hivatalos szervvel' áll kapcsolatban, nem véletlen. (A jelenlegi bérletem száma: 469074/001, az ez előttié 883658, csakhogy véletlen se lehessen ebbe belekötni.)


Július 14.-én reggel vidékről jöttem fel másodmagammal, az előző bérletem július 13.-al lejárt. Reggel 5.40 körül szálltunk fel a 200-as számú, ferihegyi buszra, ahol mindketten jegyet lyukasztottunk 5.41-or, bár nálam nem, de a kísérőmnél volt két jegy. 6 óra körül értünk a kőbánya-kispesti végállomásra, ahol én bérletet, a kísérőm pedig napijegyet szándékozott venni. Sajnos siettünk, így nem volt időnk kivárni, amíg a 6 órakor nyitó pénztár kinyit, így, 6.05 perckor (!). Az ismerősömnél szerencsére volt egy 10-es jegytömböt, amiből Ő és én is lyukasztottunk 1-1 jegyet. Természetesen a jegyellenőrök már munkába álltak, a jegypénztárnak még nem sikerült kinyitni. Ezután Ő a Deák Ferenc térnél átszállt, magával vitte a gyűjtőtömböt, míg én a Dózsa György úti megállóig utaztam, haza, zsebemben a jeggyel.. Mikor megérkeztem, szándékomban állt beszerezni a bérletemet, lévén, hogy délután fél2 körül és azután egész nap szükségem lesz rá. Ezért először a jegypénztárhoz sétáltam, keresve a nyitva tartást, ekkor beugrott, hogy bár a bérletfajták változtak, a nyitva tartás nem, és csak hónap 2.-10.éig van nyitva. (Logikus.) Viszont van a megállónál egy bérlet-árusító bódé is, visszamentem ehhez, kerestem a nyitva tartást, kevés sikerrel. Ugyanis az egész bódén nem találtam, és a 'zárva' felirat is egy tollal megrajzol A4-es papírlapon volt feltüntetve. Kedves. Nem idegesítettem magam, gondoltam, hogy délután kicsit hamarabb elindulok, számítva az esetleges sorokra, mivel napközben nyitva szokott lenni a bódé.

Zárva

41 Tovább

Nem budapesti, akinél nincs egy darab vonaljegy

A BKV szerint egész Budapestet lefedi a hálózatuk, ezért elvárható, hogy mindenkinél legyen jegy vagy bérlet. Nem érdekli őket, hogy a pénztárak és az automaták kilométerekre vannak egymástól.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
In medias res... 2008.07.18-án arra vetemedtem, hogy igénybe vegyem a BKV - nem éppen minőségi - szolgáltatását. Általában (mindig) autóval járok, de aznap nem volt kedvem parkoló helyet keresni és úgy gondoltam, gyorsabban megjárom, ha a tömegközlekedést választom.
 
Kint lakom Dunakeszi szélén, így a 122-es busz pont kapóra jött, hogy eljussak a metróig. Igen ám, de mivel nincs rá szükségem, nem tartok magamnál jegyet sem. Az adott környéken mindössze a villamos vezetők pihenésére szolgáló kis kőépület áll, jegyértékesítés nincs. Máshol sem. Jobb hiján felhívtam a BKV ügyfélszolgálati telefonszámát,  ahol - legalább egy havibérlet fele elment számában - majd egy ügyintéző hölgyet elérve tudtam meg, hogy az adott ponthoz legközelebb Újpest-Központban van menetjegy árusítás.
 
-Hogy jutok el oda akkor BKV-val, ha nem tudok jegyet venni addig? - kérdeztem én, mire azt a választ kaptam, miszerint:
 
"- az utasnak előre kell gondoskodnia a menetjegyről..."
 
Tehát, ha jól értem, egy épülő világvárosban (muhaha...) alapvető felszerelésnek kell tekinteni a BKV jegyet. Halkan említettem meg a hölgynek, hogy egy szolgáltatást vennék igénybe, ami ha jól tudom, nem kötelező.
 
"-Mivel a BKV az egész városra kiterjedő szolgáltatást nyújt, JOGGAL ELVÁRHATÓ(!), hogy az állampolgárnál legyen menetjegy..."
 
Mitagadás, kicsit elöntötte a híg fos az agyamat, mivel ha a jogoknál tartunk, akkor joggal elvárhatom, hogy ha nyújtanak egy szolgáltatást, akkor a szolgáltatási területen (legalább a szolgáltatási időben) tegyék elérhetővé a szolgáltatás megfizetésének lehetőségét.
 
Nem? De! Szerintem...
 
A kisasszony nem javasolta, hogy jegy nélkül felszálljak a járműre, mert ha jön az ellenőr, megbüntet helyszínen 6,000.- Forintra. Nekem valamiképp ez sántít. Nyújtanak valamit, ellentételezés lehetőségét nem teszik lehetővé, cserében azonnal büntetnek.  Valamiképp olybá tűnik ez nekem, mintha az eredendő bűn tézise lenne érvényben a BKV-nál, még akkor is, ha ők nem tesznek eleget a feltételek betarthatóságának.
 
Mivel a BKV-t az állam (Az én adómból is) tartja életben, azonnali hatállyal felmondok az egész vezetőségnek, az ügyfélszolgálatnak és azoknak a politikai életben működő közszolgáknak, akik nem teszik végre rendbe a céget!
 

Persze, lehet, hogy tévedek és minden így van jól...

96 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek