Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ellenőrök a mozgássérültek ellen

Tisztelt Figyelő!

Sokszor segítettem már BKV ellenőröknek, amikor pökhendi, durva, otrombán megnyilvánuló bliccelők igyekeztek előlük meglépni. 2007 szeptember 27-én 12.45-13.00 között azonban olyan undorító fellépést tapasztaltam a Deák téren egy ellenőr részéről, ami teljesen megváltoztatta a BKV ellenőrök iránt érzett lojalitásomat. A kis földalatti felől érkezett egy mozgássérült kislányt toló, külföldi (csak angolul kommunikálni tudó) anyuka. A kezében egy 20-as tömböt tartott, és hozzám fordult, hogy hol tudná érvényesíteni a jegyét. Még szólni sem tudtam, mert az esetet közben kibökte egy sasszemű ellenőr, és azonnal lecsapott rá. 5000 Ft-os pótdíjelismervényt adott át neki azonnal, és közölte, hogy amennyiben a helyszínen nem fizeti ki, rendőrt hív. Az elismervény száma 027439, a pótdíjazás oka és az aláírás olvashatatlan. Az anyukát a Pető Intézetig (Villányi út 67.) kísértem, természetesen mindenütt kezelte a jegyét. Útközben elmondta, hogy a nagy tömeg miatt kerülte el figyelmét a jegykezelő automata. (Ezt magam is megerősíthetem, a kis földalatti felől érkezve bizony ez könnyen előfordulhat, főleg, ha a lépcsőn lefelé gyerekkocsit is cipel az ember!) Közben a nevét is elárulta (W. J.) és elmondta, hogy nem is igazán az esett rosszul neki, hogy a helyszínen ki kellett fizetnie 5000 Ft-ot, hanem az, hogy megszégyenítették, rendőrrel fenyegették, amikor éppen azon volt, hogy kezelje a jegyét. Bűnözőként (le)kezelték, pedig csak segítségre lett volna szüksége. Tudom, hogy a BKV védi ellenőreit, és nincs olyan jogos panasz, amit elismernének, még akkor sem, ha közben az ellenőrt mégis kirúgják. Ezért - bár kevés pénzből, nyugdíjasként élek - viszek az anyukának 5000 Ft-ot, ugyanis az én magyar pofámról ég a bőr, hogy ilyen igazságtalanság történhet a kiszolgáltatott külföldivel. A bunkó ellenőr eközben talán még jutalmat is kap a jutaléka mellé (költsék a koporsójára). Azt is megfogadtam azonban, hogy egyetlen BKV ellenőrnek sem fogok többé segíteni, mert ahogy ők nem tettek különbséget bliccelő és tájékozatlan utas között, én sem teszek különbséget normális és idióta ellenőr között. Ráadásul vesztettek bennem egy állandó bérletest is, mert legalább 2 hónapig nem veszek se bérletet, se jegyet (kb. 6000 Ft). Nem gondolom, hogy kárpótlásul a BKV is eljuttat pl. 5000 Ft értékű jegyet a Pető Intézetbe a károsult részére. A BKV jogászai úgyis megmagyarázzák majd, hogy a büntetés teljesen jogos volt. Lehet, azt viszont én fogom bebizonyítani, hogy az ellenőr kulturálatlan fellépése több kárt okozott, mint amennyi a megtorlásul bezsebelt büntetésből befolyt összeg volt. A pótdíjelismervény egyébként megtekinthető a Pető Intézet (Villányi út 67) bejáratánál lévő faliújságon.
94 Tovább

A BKV nem tájékoztat

Kedves Figyelő!

Vanek néven szoktam kommentelni, de most sztorim van.

A BKV immár saját alkalmazottait sem tájékoztatja

A BKV ismét megbukott utastájékoztatásból. Ma (szeptember 28-án) reggel ugyanis arra értem oda a 32-es busz - az útfelújítás miatt már amúgy is áthelyezett, ideiglenes - végállomásához, hogy jó munkásemberek ott is elkezdték felmarni az aszfaltot. A megállóban semmi plusz információ, hogy vajon hol is áll meg a busz. Lehetőség van bőven: lehet kicsit továbbmenni a Váci úton, és a 133-as busz megállójában megoldani a fel- és leszállást (a busz, amivel utaztam, végül ezt választotta), illetve lehet a Hungária körúti részre is bezsúfolni a megállót. Elmentem a BKV-s bodegába, megkérdezni az ott levőket, de ott sem tudtak semmit (azt sem, hogy ma felbontják a megállót), az ott dolgozó úriember szerint beszólni sem tud a központba, mert az ott levő telefonvonal nem működik. Ráadásul a buszon ülve az is kiderült, hogy a buszvezető sem tudta, hol kellene megállnia, az egyik megállóban próbált meg beszélni a központtal.

Minden nagyobb projektre (mint például a Váci út felújítása) igaz , hogy az egyes folyamatokat megtervezik, ma már számítógéppel. Vagyis lehet tudni, hogy az egyes munkafolyamatokat mikor kell elkezdeni (akár a többi folyamat függvényében), és mikorra kell befejezni. Olyan nincs, hoigy a Jani munkás gondol egyet, és felmarja az aszfaltot a buszmegállóban. Kommunikáció biztosan van a két cég között, mert a megálló első áthelyezését időben és hatékonyan kommunikálta a BKV.

De rendben van, tegyük fel, nem a BKV hanyag, hanem a projektcég nem szólt. Amikor én jártam ott, a munka kb. 1 órája folyhatott. Nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt a BKV nem tudta kiértesíteni a vonalon dolgozó sofőröket (van az a menetirányító kütyü, a bépített telefonnal), és nem tudott senki sem kietnni egy papírt a megállóba, hogy hova is menjen a tisztelt utas.

vanek
6 Tovább

Hogyan rontsuk el azt is, ami jó?

Szombaton arra lettem figyelmes a 6-os villamoson, hogy az utastájékoztató hölgy igen csak berekedt. Az még a kisebb baj, hogy a lehető legrosszabb hangot választották ki, de sikerült egy viszonylag használható tájékoztató rendszert teljesen leamortizálni.

A Combino villamosokon eddig egy igen kellemes hangú nő, szinte az összes átszállási lehetőséget felsorolta, busztól a metróig, mindent. Szombatig. Az új nő csak a fontosabb átszállási lehetőségeket (HÉV, metró, földalatti) mondja be, a többit a kijelzőn olvashatjuk le, illetve az ajtók fölött lévő matricán nézhetjük meg. Egyet nem értek, Miért kellett ezt? Miért kellett egy jól megszokott, jó tájékoztató rendszert szétbarmolni? Megértem, hogy a rengeteg átszámozott járat miatt szükség volt a módosításra, de miért nem lehet ezeket ugyan úgy bemondani mint a régieket? Miért kell visszafelé fejlődni?

Teljesen olyan érzésem van, hogy a BKV szándékosan szívatja a vak utasokat, múltkor a metrón, most pedig a villamoson.
33 Tovább

Utastájékoztatás - egy külföldi szemével

Tegnap kaptunk egy e-mailt Végh Imrétől. A Levele végére csatolt egy BKV által küldött válaszlevelet, melyben ez olvasható:


„A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen. Ezért a világ bármely pontján elérhető világhálón, a BKV Zrt. www.bkv.hu <http://www.bkv.hu/> internetes oldalán keresztül is lehetőséget biztosítunk arra, hogy a külföldiek még a budapesti látogatásukat megelőzően idegen nyelveken is tájékozódhassanak a budapesti tömegközlekedés sajátosságairól, az egyes jegyfajtákról, a közlekedés igénybevételi lehetőségeiről, illetve annak feltételeiről.”

Kíváncsiak voltunk, mennyire tudunk informálódni angolul a BKV oldalán, meglepődtünk! Ezt találtuk:  

17 Tovább

Utastájékoztatás

MG küldött nekünk egy érdekes képet. GPS táblákat tesztelget a BKV, mikor rengeteg megállóban hiányzik a menetrend. BKV – Budapest – 2007.


Klikk a képre
11 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek