A 2-es metró felújított állomásain az utastájékoztató rendszer hangszórói olyan hangosra vannak állítva, hogy az utasok sokszor a szerelvényekben lévő hangszórókat sem hallják, emiatt több utas is az ajtók között maradt. A kialakult balesetveszélyes helyzetről a BKV-dolgozók több alkalommal értesítették a munkaadójukat, legutóbb egy nyílt levélben fordultak a társasághoz, de a BKV még csak válaszra sem méltatta őket. Úgy néz ki a cégnek nem fontos a dolgozók bejelentése és az utasok biztonsága.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Azzal a kéréssel fordulok hozzád, hogy légy szíves segíts nekünk az alábbi probléma megoldásában:

A felújított 2-es metró állomásain lévő utas-tájékoztatási rendszer elviselhetetlen kiabálásáról  van szó. Többször jeleztük a központi forgalom irányítók felé, hogy túl hangosan szól a felhívás (ők sem tudtak érdemben változást elérni), hogy a kijáratnál ellenőrzést tartanak. Ezt olyan hangerővel teszi a rendszer, mely elnyomja a vonat utas-tájékoztatást (felhívva az utasok figyelmét, hogy az ajtók záródnak) és ebből számtalan panasz érkezett, és a metróvezetőket szidják.

Néhány hete egyik kollégánk nyílt levélben fordult a munkáltatóhoz, mely levelet szinte minden dolgozó aláírt, de a főnökség még egy válaszra sem volt hajlandó. Legékesebb példája az üvöltő utas-tájékoztatásnak az Astoria állomás, ahol még a hangszórók is recsegnek annyira hangosra van állítva a hangerő.

Érthetetlen számunkra, hogy a sok milliárd forintból felújított állomásokon nincs hangerőszabályozó, mellyel a probléma megszűntethető lenne. Bár azt sem értjük, hogy a felhívás a kijárati ellenőrzésre miért nem az elosztócsarnokban – mozgólépcsőnél  hangzik el, véleményünk szerint ott lenne a legalkalmasabb.
 
Tisztelettel: Egy metrós