Két napja tart a sztrájk, és a hírek szerint holnap is folytatódik. Ez a 3 nap közel ezer forint kiesést jelent eddig minden bérletes utasnak, ha csak a bérletek árát nézzük. Ehhez jön hozzá az a napi több ezer forint, melyet a kivett kényszerszabadság miatt nem kaptok meg. Amennyiben a BKV a sztrájk alatt kieső napokat nem írja jóvá a következő havi bérleten (márpedig nagyon úgy néz ki, hogy nem fogja), csoportos pert kell indítani a közlekedési társaság ellen. Erről olvasónk ír a lent látható levelében.

Elég sokan gyűltünk össze itt a blogon (a két nap alatt 40 ezernél is többen), így ha összefogunk, talán elérhetünk valamit. Arra kérek minden bérletes utast, fogalmazzon meg egy rövid, felháborodott, de kulturált levelet. Írjátok le, hogyan közlekedtek (vagy nem közlekedtek) a sztrájk alatt, mekkora kiesést jelentett nektek eddig a sztrájk, és, hogy az így kiesett napokat szeretnétek visszakapni. A levelet küldjétek el a BKV-nak (bkvzrt@bkv.hu) , Demszky Gábornak (demszkyg@budapest.hu) a polgármesteri hivatal központi címére (info@budapest.hu) a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak (nfh@nfh.hu) valamint a BKV-figyelőnek (bkvfigyelo@gmail.com). (Neveteket mindenképp adjátok meg!)

Amennyiben nem kapjuk vissza a kiesett napokat a következő bérleten, a segítségetekkel csoportos pert indítunk a BKV ellen.

Szia BKV-figyelő!

Azt szeretném Tőletek megkérdezni, hogy megvizsgáltátok-e a lehetőségét a BKV elleni csoportos pernek. A bérlettel rendelkező utasokat napról napra egyre jelentősebb kár éri, és a BKV semmilyen módon nem fog vélhetően kompenzálni; a sztrájkot még ha a jog gyakorlat vis major-nak is kezeli, ezt támadhatónak gondlom; mivel egyrészt előre bejelentett sztrájkról van szó, másrészt a sztrájk nem a BKV-n kívül álló körülmény, hanem a saját belügyük, amit képtelenek úgy rendezni, hogy az előre kifizetett szolgáltatást biztosítani tudják.

Tegnap e-mailben kerestem meg a BKV ügyfélszolgálatát és a tegnapi kiesésre jutó 313 Ft megtérítését vagy a bérlet érvényességi idejének 1 nappal történő meghosszabbítását kértem, a levelet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is elküldtem, mindezt hivatalos tértivevényes levél formájában is meg fogom tenni, ahogy a sztrájk véget ér, és így véglegesíthető a kártérítési igényem.

A csoportos peren kívül szerintem még jó lenne egy olyan kezdeményezés, amiben arra kérnénk a bérlettel rendelkezőket, hogy többen is írjanak egy időben hasonló leveleket, akár e-mailben, de főleg tértivevényes formában, amelyre kötelessége válaszolnia a BKV-nak.

Üdv.: F. Sándor