Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Menet közben esett ki a busz ablaka

Olvasónk a minap a 99-es buszon utazott, ahol le szeretett volna ülni. Szemezett az ülésekkel, de annyira koszosak voltak, hogy inkább állva utazott. Ez a szerencséje, ugyanis menet közben a busz egyik ablaka kiesett, pont arra a székre, ahová előzőleg le akart ülni.

Tisztelt BKV figyelő!
 
Január 27.-én este a 99-es buszon utaztam. Le akartam ülni, de olyan koszosnak találtam az ülést, hogy meggondoltam magam. Pár másodperc múlva nagy robajjal pont arra az ülésre kiesett a busz ablaka, úgy egyben.

Szóval szerencsésnek mondhatom magam, mert koszos volt a busz? A BKV-nak néha nem kéne átvizsgáltatni a járműveit? Amúgy a kapaszkodók és ülések takarítását is ajánlanám figyelmükbe, esetleg a  kárpitok cseréjét néha. Bár nem is értem, miért ilyen könnyen koszolódó ülések vannak... mindenesetre most szerencsém volt emiatt. Ennek ellenére szánalmasnak tartom azokat az állapotokat amelyek a járműveken uralkodnak. Ezért fizetünk ennyit?
 
Egy utas, aki inkább autóval közlekedik.

57 Tovább

Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos

A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"

Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)

Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.

Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.

2009. január 30.
BKV Zrt.

97 Tovább

Tovább rohadnak a buszok

Olvasónk örül, hogy a 11-es vonalon közlekedő Ikarus amin utazott, nem tört ketté alatta. Amiatt mégsem boldog, hogy a busz tetejéről minden fékezéskor hideg esővíz csorgott a nyakába. Aki BKV-ra száll, a bérlet árába egy esernyőt is kalkuláljon bele:

Tisztelt BKV-figyelő!

A minap szálltam fel a 11-es buszra munkába menet. Nem éppen a legjobb buszok járnak a vonalon, de ahhoz képest, hogy manapság már kettészakadó buszokról lehet hallani, nem is rosszak. Azt már kezdi megszokni az ember, hogy zörög, püfög, rázkódik, szétesik, ajtó nem nyílik stb. Sajnos kezdünk hozzá szokni, mert nincs választásod. Ami viszont már tényleg úgy mond zavaró, az a következő: szóval szállok fel a buszra, elfoglalom az ülő helyemet. Esős nap volt, nem az a nagy zuhi, de azért esett rendesen.

Az út a kacskaringós Törökvészen vezet le. Eltelik pár perc, egyszer csak fékez a busz az egyik megállóban és valami nagyon hideg és nedveset érzek a nyakamban. Felnézek, és lám-lám, folyik be a víz a tetőről. Gondoltam megáll majd a folyás, de nem, folyamatosan csöpögött és mikor megállt a busz, mindig egy nagyobb adag  hideg víz fröcskölte végig az utasokat. Mindenki csak néz, hogy hogyan is lehet ez, miért kapnak ők hideg zuhanyt a nyakukba kora reggel egy 9000 Ft-os bérlet árért?

Talán ez lenne a BKV legújab extra szolgáltatása? Viccet félre téve nagyon elszomorító a helyzet, hogy ide jutottunk, lassan már esernyővel utazunk majd a buszokon. Ezek után nekem ne pofázzanak, hogy le kell tenni az autót, és tömeg közlekedni, mert amíg ilyen siralmas a helyzet, addig nem fog menni.

Babu

49 Tovább

Felvetik a BKV vezetés személyes felelősségét

A fővárosi önkormányzat tömegközlekedési tanácsnoka szerint a BKV-vezetés személyes felelőssége is felvetődik a múlt hét pénteken az Astoriánál kettétört csuklós busz ügyében. Hasonlóan vélekedik Vitézy Dávid VEKE-szóvivő, a BKV felügyelőbizottságának tagja.

Lakos Imre, a fővárosi önkormányzat tömegközlekedési tanácsnoka elmondta, hogy a múlt hét pénteken kettétört csuklósbusz ügye felveti a BKV-vezetés személyes felelősségét is. Hozzátette, hogy a kevés tartalékbusz és túlfeszített menetrend helyett a menedzsmentnek inkább a buszok biztonságára kellene törekedni.

 

 
Lakos szerint az pedig a fővárosi önkormányzat felelőssége, hogy a tervezett buszbeszerzést felgyorsítsa, és minél előbb lecserélhessék a BKV kiöregedett járműveit. Kocsis István vezérigazgató a napokban kijelentette, hogy a BKV mintegy ezer új busz vásárlását tervezi.

Mint azt az Index megírta, múlt pénteken reggel a BKV 173-as jelű, BPO-565-ös rendszámú Ikarus 435-ös csuklós busza péntek reggel váztörést szenvedett Budapest belvárosában az Astoriánál. Az utasok közül senki sem sérült meg.

A BKV álláspontja a balesetről csütörtökön érkezett meg. Eszerint a BKV Zrt. autóbuszainak átlagéletkora 15,4 év, ezen belül az Ikarus 435-ös autóbuszoké 14 év. Az Ikarus 435-ös járműtípusnál már a forgalomba állítás után is előfordultak (a csuklótér környezetében is) várszerkezeti meghibásodások, melyeket annak idején a járműgyártó szavatosságban javított.

Mivel az autóbuszok jelentős része a tervezett életkorát átlépte, vagy már megközelítette, emiatt sajnos előfordulnak vázszerkezettel kapcsolatos meghibásodások, repedések, törések is. Ezek megelőzésére - a járműfenntartási rendszerünkbe rögzített utasítások szerint - rendszeres ellenőrzéseket végeznek. A válasz szerint a heti vizsgálatokon és szemléken fokozott figyelmet fordítanak a vázszerkezeti ellenőrzésekre, a feltárt hibákat saját hatáskörben, vagy külső vállalkozók bevonásával kijavíttatják.
 

(Index)

56 Tovább

Furcsa bérletet árul a BKV

Még év elején kaptam a lenti képet egy olvasónktól, aki meglepődve nézegette a BKV által kiadott, 2009-es szelvényt. Nem csak ő vásárolhatott ilyen bérletet, hanem azok is, akik az év első napjaiban vettek BKV-bérletet. Egy ismerősöm havibérlete lett hasonló, aki először ki sem akarta fizetni a pénztárosnak a „hamis” bérletet, hisz a tavalyi bérletéből ő is tud otthon 2009-es bérletet csinálni.

Olvasónk egy 2008-as szelvényt kapott 2009-es helyett, melyet a BKV pénztárosa egy kicsit megtuningolt. Egy orknak hogyan magyarázod el, hogy nem te alakítottad át a tavalyi bérletet, hanem a pénztáros?

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek