Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A tájékoztató szerint akart utazni, széttépték a jegyét

2009 elejétől a metrón lyukasztott jegy 60 percig érvényes, és átszállásra is feljogosít, amennyiben az utazásunk nem haladja meg az előbb említett 1 órát. Sok a kavarodás a jeggyel kapcsolatban, ugyanis a BKV tájékoztatója nem egyértelmű, ha szó szerint értelmezzük a metrón utazás megszakítást követően is érvényes. (Tehát leszállunk a metróról, elmegyünk vásárolni, majd visszaszállunk). Egyszer már jeleztük a cégnek, hogy hibás a tájékoztató, akkor javították is, de nem írták újra, csak néhány felesleges szót kitöröltek belőle, viszont így megint félrevezető. Lássuk, milyen panaszt kaptam:

Tisztelt BKV-figyelő!

A mai nap folyamán kisföldalattin utaztam az Oktogontól a Vörösmarty térre. a jegyet 15 óra 52-kor kezeltem az Oktogonon, majd a Vörösmarty téren 16:32-kor megpróbáltam visszaszállni, ahol a jegyellenőrök egyrészt nem engedtek felszállni, mondván a jegyem nem érvényes, valamint miután kértem, hogy adják vissza a jegyemet, széttépték és közölték, hogy nem adják vissza, mert lejárt.

1.) A vonaljegyen és az önök honlapján az alábbi tájékoztatás szerepel: "Az érvényesség időtartama alatt a metróhálózaton belül (ideértve a földalattit is) átszállásra jogosít. A jegyet a metrón és a földalattin az utazás megkezdése előtt, a többi közlekedési eszközön a felszállás után kell érvényesíteni. Bélyegzős érvényesítés esetén a kezeléstől számított 60 percig jogosít utazásra."

59 Tovább

Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

"Miért képtelen a Volán és a BKV összehangolni a menetrendeket?" Olvasónk erre a kérdésre keresi a választ, ugyanis Érd és Budaörs között ingázva mindig azt tapasztalja, hogy a két cég buszai nem várják be egymást, emiatt rendszeresen 40-50 percet kell várnia a következő buszra. Szerintem a Budapest-bérlet bevezetésekor nem csak a plusz bevételre, hanem az ilyen problémákra is gondolniuk kellett volna a menetrendszerkesztőknek. Az észrevételt továbbítottam a BKV és a Volánbusz illetékeseinek, várjuk a választ.

Kedves Mihály!

Szerencsés véletlen, hogy megtaláltam a blogod. Te talán átérzed, hogy milyen nehézségekbe ütközöm, ha a Sasadi útról a BKV 72-es buszával indulva a Budaörsi benzinkúton a Volánra szállva szeretnék az érdi Bem térre jutni az M7-át. Nem könnyű, ugyanis a BKV és a Volán nem képes összehangolni a 72-es és a "sárgabusz" menetrendjét, a buszok nem várják meg egymást Budaörsön. Számtalanszor előfordult, hogy vagy az egyikről vagy a másikról láttam elsuhanni a csatlakozást. Sok esetben 40-50 percet kell várni ilyenkor a következő járatra. Bízom benne, hogy ha a nagynyilvánosság elé kerül a probléma talán lesz rá megoldás.

További jó munkát!

C.G.

57 Tovább

Máshol ez természetes

Hello BKV Figyelő!

Ma olvastam a hírt, miszerint, idézem: „Február 20-ától (szerdától) a 21-es, 90-es és 105-ös autóbuszok vonalán a XII. kerületi Királyhágó téri megállóhelyen a járművek egymás bevárásával segítik az utasok átszállását a továbbközlekedő autóbuszokra. 2008. február 19.”

Kérdem én: miért csak 2008 februárjában jutunk el oda, hogy egy ilyet bevezessen a BKV? És miért nem teszi ezt meg minden járatnál, minden kapcsolatnál? Órákig sorolhatnám, hogy hányszor és hogyan késtem le csatlakozást, mert elment az orrom előtt. Ezzel bosszantva nap, mint nap. Miért nem szervezik úgy, hogy ez mindenhol érvénybe lépjen? Mikor fogják ezt szabályba adni, amit a jobb lelkű sofőrök megtesznek: megvárják a felszáll/átszálló utast. Ezzel marha sokat lehet(ne) lendíteni a pozitív megítélésen, jóval többet, mint bármiféle kampánnyal.

Üdv: Rocko
15 Tovább

Szívatják az átszállókat

A videót az indexen nem lehet kommentálni, itt a lehetőség.
39 Tovább

Pótlóbuszos kérdések

Sziasztok Figyelők!

Dilemmám van, amit megosztanék veletek, illetve azt se bánnám, ha a "problémámat" továbbítanátok a BKV felé is, hátha ők tudják a pontos választ.

A téma a villamospótlás.

Régebben, amikor villamospótlásra került sor, a BKV mindig hangsúlyozta, hogy amivel a villamoson utaztam, annak a jegynek a másik felét kell kilyakasztani a pótlóbuszon is. Ez a tájékoztatás mostanában rendre elmarad - nem tudom, hogy ez most már nem érvényes, vagy általános szabály van rá, ezért nem kell minden egyes alkalommal hangsúlyozni.

A konkrét eset a 47-49V villamospótlón történt, illetve nem történt, de történhetett volna. Október 23-án otthon hagytam az autót, mert a Deák térnél dolgozom - ha aznap este valakik játszótérnek nézték volna a várost, akkor baja eshetett volna a kocsimnak, ezért indultam el tömegközlekedéssel a Fehérvári útról. Kilyukasztottam egy jegyet az 56-os villamoson, aztán ugyanazt lyukasztottam ki megint a 47-49V-n, abból az elgondolásból, hogy az 56-os most a 47-es helyett jár a Fehérvárin, a busz meg egyértelműen a 47-es vilit pótolja. Az elmélet meglehetősen tökéletes volt, de azért drukkoltam, hogy ne legyen ellenőr - szerencsére (?) nem volt. Mit gondoltok: jogos az egy jeggyel való utazás egy villamospótlón és az ahhoz csatlakozó más számjelű villamoson, ami viszont a pótolt villamos helyett jár? Mit gondol a BKV?

Üdv, McFigyeltem
18 Tovább
123
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek