Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Romákat miért nem büntet az ellenőr?

Olvasónkat a két ünnep között a BKV derék ellenőrei azért büntették meg, mert az ideiglenesen kiadott diákigazolványa lejárt. Bár nem tehet róla, hogy az iskolához lassan jutnak el az új igazolványok, a büntetés mégis jogos, hisz nem tudta igazolni, hogy az igénybe vett kedvezményre tényleg jogosult.

Az utas akkor lett ideges, amikor meglátta, hogy az ellenőrök a jegy és bérlet nélkül utazó cigánygyerekeket nem büntették meg, hanem jól elszórakoztak velük, és felengedték őket a metróra. Az aki bérletet vesz, azt megbüntetik, azokat pedig akik még bérletet is csak plakáton láttak, hagyják tovább menni? Milyen rendszer ez?

Sziasztok!

Karácsony másnapján esett meg velem a következő történet, amit egy cimborám mondott, hogy osszak meg veletek.

3 óra nyomorgó, végig álló volánbuszozás után már igazából annyira fel sem idegesítettem magam a szituáción. Történt ugyanis, hogy barátnőmmel végre visszaérve a "civilizációba" a Népligetnél felszálltunk a csodás 3-as metróra, majd a Deák térhez érve át akartunk szállni a 2-esre, de mit ad a jóisten, nyolc darab különböző nemű, és szinte behatárolhatatlan fajba tartozó kallerállat fogadott minket a peronhoz vezető mozgólépcső alján.

Tisztelettudóan mutattuk fel mindketten a bérletünket, amit minden hónapban tisztelettudóan megveszünk, és raktározunk a bérlettokunkban az utólagos bizonygatások érdekében, meg amúgy is, na... Szóval felmutattuk a bérletünket, de ekkor a 8 kaller 2 csoportra bomlott. Egyik adag barátnőmet vette kezelésbe, a másik meg engem. (csak hozzáteszem, hogy az év többi napján én ilyennel még nem találkoztam, hogy munkavágyban tobzódó majomnak öltöztetett, magát übermenschnek érző 8 általánost végzett barom még szinte a TAJ számomat is el akarja kérni, de mindegy)

67 Tovább

Nyugdíjas? Utazik? Fizessen!

Olvasónkat külföldi, nyugdíjas korban lévő ismerősei látogatták meg Budapesten. Mivel a vendégek EU tagállamból jöttek, a BKV utazási feltételei szerint ingyen vehették igénybe a cég magas színvonalú szolgáltatásait, annak ellenére, hogy saját országukban nyugdíjas korban is fizetni kell az utazásért. Ha otthon fizetniük kell, mi miért jótékonykodunk velük? Nálunk vajon miért nincsen kedvezményes nyugdíjas bérlet? Ilyen jól megy az országnak?

Kedves BKV-figyelők!
 
Amiért kalviatúrát ragadtam, nem új dolog, mégis mostanában gondolkodtatott el: Egy barátomhoz külföldről (Németország és Románia) vendégek érkeztek. A városban BKV-val közlekednek, mert megtehetik. Ugyanis mind 65 év felettiek, s így ingyen utazhatnak. Jöjjenek bármely EU-országból, a külföldi nyugdíjasok jegyét is mi fizetjük. Hát ilyen gazdag ez a cég? Ilyen gazdag ez az ország?
 
Egy másik baráti házaspár egyik tagja osztrák, a másik magyar. Magyarországon nem fizet egyikük sem a bérletért, Ausztriában viszont mindketten, sokat.
 
Az illetékeseknek át kellene gondolniuk ezt a dolgot, a nincsből nem kellene Krőzust játszani.
 
Üdvözlettel: Utas Guszti

144 Tovább

Kevesebb pénztárral készült a BKV

Tavaly a BKV több bérletpénztárát leépítette, melyek helyére egy külsős cég (alvállalkozó) kutyaól pénztárakat nyitott. Nem mindenhol nyitottak új pénztárakat, így vannak olyan helyek, ahol az utasok nehezen juthatnak hozzá a bérletükhöz, jegyükhöz. Olvasónk ezekről mond véleményt, de a BKV üzletpolitikáját is kritizálja:

Szia BKV-figyelő!

Tegnap olvastam a BKV szóvivőjének nyilatkozatát az Indexen, ami igen megdöbbentett. Az asszonyság kijelentette, hogy az utasoknak milyen jó, mert néhány pénztár 0-24 óráig nyitva van a legfontosabb csomópontokon.

Megkérdezem én: Minek? Ki vesz éjszaka bérletet? Mitől csökkenne a sor, ha tovább van nyitva egy pénztár? Gyorsabb a kiszolgálás? Mekkora a forgalom éjszaka?

Nem lenne értelmesebb több pénztárat nyitni? Jártam-keltem a városban és láttam, hogy van olyan fő csomópont, ahol 4 pénztárból 1-2 van nyitva, és kígyóznak a sorok. Az éjszakai műszak beállhatna a csúcsidőben, nyithatna egy pénztárat, egyből gyorsabb lenne a kiszolgálás, csökkennének a sorok. Miért nem a nappali műszakot erősítik? Egyáltalán miért zárták be a pénztárakat, ha szükség van rájuk? Az alvállalkozó olcsóbb?

V.F.


2009. január 5. 15:30 Móricz Zsigmond körtér:

35 Tovább

BKV-bérlet automatából?

Tegnap a Kelenföldi pályaudvaron lévő MÁV pénztárban megvettem a szuperszónikus, mindenre érvényes Budapest-bérletemet. Amikor kezemben vettem meglepődtem, hisz ezt a bérletet is ugyan olyan papírra nyomtatták, mint a MÁV-jegyeket. Először azt hittem valami átverés. Elfogadja ezt az ellenőr? Mit csinál majd az ork, ha meglátja? Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem először, majd az jutott eszembe, hogy ha a BKV-nak mindegy, hogyan néz ki a bérlete, miért nem árul hasonló minőségű bérletet az automatákból? (Másik két kérdésre ma megkapom a választ a metrónál)

115 Tovább

Mi változik 2009 elején?

December 18-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKV Zrt. tarifajavaslatát. Számos utasbarát újítást is elfogadott a testület: egyebek mellett a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB), az újonnan bevezetett negyedéves bérlet száz napig lesz érvényes, olcsóbb lesz a napijegy, valamint a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

Budapesti Közlekedési Szövetség kialakításának következő lépéseként a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB). Megszűnik a jelenleg meglévő 10%-os árkülönbség. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő Budapest-bérlet ára 9 000 Ft lesz - tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3 550 Ft -, ami jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás. A szolgáltatás bővülése az általános bérletek esetében 100 forinttal, a tanuló és nyugdíjas bérleteknél 50 Ft-tal kerül csupán többe - de még így is kevesebbet fizetünk érte, mint egy 2008-as Budapesti Egyesített Bérletért.

A társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amely tetszőleges kezdőnappal lesz megváltható és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 Ft lesz, tanulóknak, nyugdíjasoknak 10 650 Ft. Az éves, negyedéves és havi teljes árú, tanuló, nyugdíjas Budapest-bérlethez, valamint HÉV teljes árú és kedvezményes (tanuló) bérletekhez kiegészítő kerékpár-bérlet vásárlására lesz lehetőség havi 500 forintért.

Az utasok igényeinek megfelelően megszűnik a drágább éjszakai jegy és a vonaljegy érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonal- és a 10 db-os gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig lesznek érvényesek. A környéki vonaljegyeknél nincs változás, mert a menetidők ebben az esetben ezt nem indokolják. A vonal- és az átszállójegyet valamint a 10 db-os gyűjtőjegyet a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor - ideértve a földalatti vasutat is - nem kell új jegyet kezelni.

A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc). A napijegy csupán 1 500 Ft-ba, a turistajegy 3 700 Ft-ba a hetijegy 4 400 Ft-ba a családi jegy 2 100 Ft-ba kerül majd. A kétnapos családi jegy igénybe vételére - az egyéb feltételek fennállása esetén - gyermekkel együtt utazni kívánó külföldi állampolgárok is jogosultak lesznek, így a szolgáltatás még inkább vonzóvá válik a külföldiek számára.

Az agglomerációban élő utasaink kényelmét szolgálja az a szolgáltatás, amelynek értelmében a HÉV járművein érvényes jegyeket elővételben is meg lehet vásárolni.

Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy (2 fő kíséretében 10-40 diák számára), amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en.

22 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek