Szép és jó, hogy a BKV bevezette az új havibérletet, már csak egyetlen probléma van vele. Nem is konkrétan a bérlettel van a baj, hanem a kitöltésével. Néhány bérletpénztáros (tisztelet a kivételnek) vagy nem tud számolni, vagy nem tudja értelmezni a következő mondatot:
„Érvényes az adott hónap adott napjának 0 órájától a következő hónap kezdőnapot megelőző napjának 24 óráig […]” (Ez azt jelenti, hogy február 6-tól március 5-ig, vagy március 4-től április 3-ig.)
2008. március 09. 10:27
Meddig is érvényes az új bérlet?
2008. március 07. 17:41
Re: Bérletet a Bicikliseknek
Tisztelt Gál Mihály!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Társaságunk elsődleges feladata a tömegközlekedés, ami a gyalogos utasok szállítását jelenti, nem a kerékpárszállítást. A BKV Zrt. járművein kizárólag a HÉV és a Fogaskerekű arra kialakított és kijelölt helyein lehet kerékpárt szállítani, mert csak itt biztosítható a zavarmentes közlekedés.
A tömegközlekedés a maximált hatósági áras kategóriába tartozik, ezért a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása nem a BKV Zrt. feladata. Esetünkben az árhatósági jogkört a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16.§ (1) bekezdése és az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. tv. 7.§-ban foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése gyakorolja.
A kerékpárszállítás ugyanolyan szolgáltatás, mint bármi más, amiért fizetni kell. A központilag, kormányrendeletben előírt kedvezmények vagy ingyenesség ellentételezésére az állam árkiegészítésben kompenzálja a tömegközlekedési szolgáltatók bevételkiesését, ami a javasolt esetben nem történhetne meg. Amennyiben olyan kedvezményt adnánk, amely nem szerepel a vonatkozó rendeletben, az elmaradó bevételt senki sem térítené meg számunkra. Mivel Társaságunk gazdálkodó szervezet, amelynek elsőrendű érdeke a jogos bevételek megszerzése, a szabályozók változatlansága esetén gazdasági helyzetünkből eredően más engedményt adni nem áll módunkban.
Jelenleg nincs érvényben olyan bérletfajta, ami kerékpár szállítására is érvényes, mivel ennek korlátozott lenne a kihasználhatósága az árához képest. A HÉV arra kijelölt helyein, a kerékpár távolsági korlátozás nélkül egy vonal- vagy gyűjtőjegy kezelése ellenében szállítható.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk.
Budapest, 2008. március 7.
Üdvözlettel: BKV Zrt.
2008. március 07. 14:07
Jegypénztártól a fabódéig
Annyi pénzt ráköltenek erre az új bérletre, hogy bőven megérte volna a régi típust forgalmazni, és több pénztárost felvenni, így elkerülni a hó eleji sorbaállást. Ez vajon melyik tanácsadó ötlete volt?
Tanácsoljuk (teljesen ingyen), amennyiben a bérletárusítás szünetel, a bódét használják bábszínházként, ez plusz bevételt jelenthet a BKV-nak!
Tanácsoljuk (teljesen ingyen), amennyiben a bérletárusítás szünetel, a bódét használják bábszínházként, ez plusz bevételt jelenthet a BKV-nak!
2008. március 05. 10:32
Pirospont: a BKV telefonál
Sziasztok!
Egy óóóriási nagy piros pontot szeretnék adni a BKV ügyfélszolgálatának.
A Moszkva téren vettem észre, hogy nincsen nálam a diákom amiben benne volt a bérletem is. Szerencsére két barátom kisegített és tudtam jegyet venni. Hazaérve mégegyszer átkutattam mindenemet, hogy hátha... Gondolatban végigjártam a mai útvonalakat. Batyi, Déli, Moszkva tér, Margithíd,Árpádhíd okmányiroda, Margithíd, Moszkvatér. Gondoltam biztos az okmányirodában esett ki, holnap benézek hátha.
Este kilenc fele csörgött a telefonom. Egy nagyon kedves hangú hölgy kérdezte, hogy nem hagytam-e el véletlenül egy kék diákot benne egy március 9ig érvényes bérlettel. Mondom de. Merthogy leadták a Batyin és átvehetem a forgalmi irodában holnap. Nem tudtam, hogy hálálkodjam neki, mondta, hogy nem küldik el akkor az akácfa utcába hanem menjek be érte.
És szeretném megköszönni a 112-es busz egyik sofőrjének, hogy az esős borongós nap ellenére bemondta a megállók nevét, és mindig további kellemes napot kívánt nekünk. Mosolyt csalt az arcomra.
2008. február 29. 13:42
Bérletet a Bicikliseknek
Tisztelt BKV Figyelő!
A BKV „szakember” gárdája miért nem azon töri a fejét, hogyan lehetne könnyíteni a Budapestre bejáró kerékpárosok életén? Miként lehetne elkerülni a sorokat a HÉV pénztáraknál? Vagy hogyan szoktassa rá őket HÉV használatára, ahelyett, hogy a járatok csökkentésén gondolkodnak.
Szerdán fél Budapest állt. Állt Csepel, állt a Soroksári út, a Petőfi híd, a Gellért tér környéke, a BAH csomópont környéke és a Déli pályaudvar környéke is. Legalább is itt biztos, mert erre jártam.
Szemeim előtt a kép, ha a BKV járatcsökkentést vezet be, naponta ilyen látvány fogad majd a városban, mert aki eddig kitartott a BKV mellett, az is autóba ül majd, mert ugyan olyan lassú lesz, de tisztább, és mégis csak a sajátja. Kényelmesebb lesz vele közlekedni. Persze lesz aki robogóra/motorra vagy biciklire ül, mindegy lesz, csak ne kelljen rá 30 percet várni.
Sok kerékpáros ismerősöm van, aki a HÉV-vel jár be Budapestre, vagy a fogaskerekűvel mennek fel a hegyre, majd gurulnak onnan le. Ők is értetlenül néznek, mikor megkérdem: „Miért nincs kerékpár bérlet?”.
Nincs, pedig lehetne. Jó lenne a HÉV-en és a fogaskerekűn. Korlátlan utazásra, a vonalak teljes hosszán. És mennyibe kerülne? 3000-3500 forint. Szerintem ennyit minden biciklisnek megér, hogy nem kell minden reggel sorba állni. Kényelmesebb.
Az új bérlet bevezetésénél ilyen apróságokra miért nem gondolnak?
A BKV-Figyelő a levelet továbbította a BKV felé (Hagyó Miklós, Kiricsi Karola, Regőczi Miklós, Ügyfélszolgálat) És a Főváros felé (Demszky Gábor). A képen látható bérletszelvény kitaláció, egy jelenleg nem létező bérlettípus!
Utolsó kommentek