Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szakadó esőben továbbhajtott a busz

Ősszel és télen a sok csapadék miatt még rosszabb BKV-zni, mint egyébként. Ha nincs utasváró pavilon, akkor néha több 10 percet kell szakadó esőben állni a megállóban, míg megjön a busz, és felszállhatunk rá. Ha éppen nem hajt el a megálló mellett:

Szia BKV-figyelő!
 
Egy számomra nem mindennapi történetről szeretnék beszámolni. Péntek (12.05) este párommal tartottunk hazafele Lakihegyre a Hárosi csárdától. Kemény négy megállóról (kb. negyed óra gyaloglás) van szó, de mivel pont ki volt számolva, hogy jön a busz, ezért beálltunk a megállóba. Kb. két perc múlva jött is a 38-as (percre pontosan!), hogy aztán lassítás nélkül tovább is menjen! Mindezt szakadó esőben, bérlettel a zsebünkben, ráadásul nem csak mi ketten voltunk a megállóban! Korábban ezt már láttam Volánbuszosoktól (a 690 sofőrei rendszeresen tojnak a felszállókra), BKV sofőrök ellenben mindig figyeltek. Természetesen azonnal hívtam a BKV panaszvonalát rendszámmal (BPI-812) és Szent Imre téri indulási időponttal (20:42), ahol csak annyit mondtak, hogy bocs, majd utánanéznek. Kíváncsi lennék, a sofőr fog-e valami büntit kapni, vagy meg sem fogják neki említeni? Mindenesetre kellemes volt szakadó esőben hazagyalogolni (esőbeálló híján inkább gyalogoltunk negyed órát mint vártunk további 20 percet, és lehet, hogy az is megállás nélkül továbbment volna). Ezek után csak annyi kérdésem van, ha a BKV nem tartja be a bérletvásárláskor kötött szerződés ráeső részét (azaz menetrend szerint elszállít adott helyről adott helyre), akkor én miért tartsam be a rám esőt (azaz minek vegyek bérletet)?
 
Zoli

112 Tovább

Nincs pénze a BKV-nak

Mit reagálhat egy olyan levélre a BKV utas, amiben a BKV ügyfélszolgálat-vezetőjétől olyan sorokat olvas, hogy: "A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük". Hogy mit reagál? Meglátjuk a hozzászólásokból! :)

Tisztelt BKV!

Közlöm hogy a BPO-573 rendszámú, 05-73-as járatszámú csuklós buszuk utastere javításra szorul. A jobb oldalon, a csukló utáni első széksor belső ülése törött. Mikor egyik utastársam ráült, majdnem leesett róla, mert megbillent alatta az ülés. Baj nem történt, mert nyilván fitt és fiatal, de mi lett volna ha egy idősebb hölggyel történik meg a dolog?

Azt már csak mellékesen jelzem, hogy a belső mátrixkijelzők egy része hibás, az idő még mindig a nyári időszámítást mutatja, a járatszám belülről nem olvasható, a leszállásjelző kapcsoló a 3., közvetlenül a csukó utáni ajtó felett pedig üresen lifeg, használhatatlan.

Kérem hogy a javítást az üléssel kezdjék, mivel ez közvetlen balesetveszélyt jelent.

Tisztelettel, XY,

094109-002-es számú bérlet tulajdonosa.

25 Tovább

Megtagadta a számlaadást

Néhány hónapja kiderült, hogy a BKV bérlet és jegy nem minősül nyugtának, ezért ezek eladásakor külön nyugtát kell kiállítani. Ez a rendszer működött is egy ideig, ám a zsebre dolgozó éjszakai őrök így is megmaradtak. (Szokásuk, hogy gyűjtőtömbből tépnek ki jegyet, és drágábban adják el)

Tisztelt APEH!

Egy velem történt esemény kapcsán egy jelenségre szeretném felhívni a figyelmüket, illetve szeretnék egy közérdekű bejelentéssel élni.

Köztudott, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. éjszakai buszokon az utasok -ha egyébként nem rendelkeznek valamilyen időszakos bérlettel-, nem használhatják a nappali közlekedésben érvényes jegyeket, és kötelesek a buszokon szolgálatot teljesítő ellenőröktől illetve biztonsági személyzettől megvenni a helyszínen váltott menetjegyet, amelynek ára 350 Ft. A nappali jegy ennél olcsóbb, annak ára 270Ft.

Az eset, amit bejelentek, ma hajnalban (tehát 2008 december 5.), a Pestszentimre központtól 0.05-kor induló 950-es buszon történt. Körülbelül háromnegyed egykor (a Ferenc körút megállónál) az egyik utas szóváltásba keveredett a biztonsági személyzettel, azok ugyanis nem voltak hajlandóak számlát adni a jegyvásárlásról, és le akarták szállítani az utast. Mikor felhívtam az egyik ellenőr figyelmét, hogy nem tagadhatják meg a számla adását, azt mondták, hogy azért nem adhatnak számlát, mert nincs számlatömbjük.

Meggyőződésem, hogy ez lehetőséget ad ezeknek az ellenőröknek a visszaélésre, de egyébként is úgy tudom, hogy ahol pénz cserél gazdát, ott erről lehet (sőt kell) számlát adni. Ha például az éjszaka valamilyen üzleti megbeszélés miatt kényszerültem a BKV járatain utazni, akkor a cégemmel nem tudnám ezt elszámoltatni a számla hiánya miatt. Jogkövető állampolgárként méltatlannak tartom, hogy az ellenőrök -monopolhelyzetüket kihasználva- ilyen módon kárt okoznak az embereknek és az államnak.

Felhívom a figyelmüket, hogy ez a rendszer (tehát, hogy csak a helyszínen vásárolt jegy érvényes az éjszakai járatokon) már nagyjából év eleje óta működik, és nyilván a számlatömb hiánya -ha nem is törvényes, de- érthető volna mondjuk januárban vagy februárban, de most semmiképp.

Kérem, hogy az ezzel kapcsolatos bejelentésemet kivizsgálni szíveskedjenek.
Felhívom figyelmüket, hogy a nyilvános vitát elősegítendő azt a levelet név és cím nélkül eljuttatom a BKV-figyelő nevű bloghoz is.

Név, Cím.

75 Tovább

Lefogták, majd elvették a bérletét

Megint egy bérletes, utas keresett meg levelével, amiben a BKV ellenőrökre tesz panaszt. Elmondása szerint a Déli pályaudvaron a mozgólépcső tetején két oldalról lefogták az ellenőröki, akik elvették a bérletét:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

 

Szeretnék panaszt tenni két BKV-ellenőr viselkedésével kapcsolatban. Ma reggel, 2008. december 5-én reggel nyolc óra után pár perccel a Déli pályaudvari metró megálló kijáratánál történt az eset. Mivel késésben voltam, nem álltam a mozgólépcsőn, hanem sétáltam felfelé, jó messziről mutatva a bérletemet a mozgólépcső tetején álló ellenőrök (egy nő és egy idősebb, kövérkés férfi) felé. Ők azonban, ahelyett, hogy hagytak volna továbbhaladni, ahogy eléjük értem, két oldalról megragadtak és lefogtak. Megpróbáltam kiszabadítani magam, de erősen fogtak, amíg a bérletet ki nem sikerült tépniük a kezemből. Közben kioktatást tartottak nekem arról, hogy talán nem így kellene viselkednem, a nő azt ordította az arcomba, hogy nekem KÖTELESSÉGEM megmutatni a bérletemet; csöppet sem zavarta az a tény, hogy ezt magamtól, felszólítás nélkül megtettem. A férfi pedig még hosszasan vizsgálgatta az érvényes bérletemet, kivette a tokjából, hümmögve és fejcsóválva forgatta, láthatóan csak azért, hogy minél tovább feltartson.

 

Hosszú évek óta minden hónapban megveszem a bérletet és készséggel alávetem magam a mindennapos megaláztatásnak, ami az ellenőrzésével jár. Rejtély számomra, miért nem szerel fel a BKV elektronikus kapukat, vagy miért nem alkalmaz segítőkész dolgozókat. Nyilvánvalóan nem az utasok elégedettsége a cég fő célkitűzése, de úgy gondolom, ezt a bánásmódot már nem kell és nem lehet eltűrnöm. Ezért kérem az eset mielőbbi kivizsgálását és az érintettek felelősségre vonását.

 

Üdvözlettel: G. Csilla

168 Tovább

Üzenet Kocsis Istvánnak

Több felháborodott BKV utas keresett meg a hétvégén levélben, akik a vezérigazgató új luxuskocsijának fontosságát kérdőjelezték meg. Egyikük még a BKV egy régebbi kampányának fotóit is mellékelte levele mellé, amit kommentár nélküli üzenetként most közzé is teszek. (Mindenki azt lát benne, amit szeretne).

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek