Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szabó Máté ombudsman támogatja a BKV-s kamerarendszert

Az utasnak sincs joga a BVK-ellenőrrel szemben verbális vagy tettleges agresszióra, és az ilyen támadások számának csökkentése, az utasok biztonságérzetének növelése érdekében Szabó Máté ombudsman támogatja a képrögzítésre alkalmas zártláncú kamerarendszer telepítését. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa ezt vasárnap közölte az MTI-vel.

A biztos a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.-nél folytatott vizsgálatot, és megállapította, hogy a közlekedési cég az ombudsman több tavalyi ajánlását is megfogadta, azonban még mindig vannak bírálatra okot adó helyzetek a társaság jegyellenőrzési, pótdíjazási gyakorlatában.

Szabó Máté szerint - bár a BKV tavaly ígéretet tett rá, hogy orvosolja a problémát - továbbra is sok panasz kifogásolja az ellenőrök bántó hangnemét, "otromba, olykor nyomdafestéket nem tűrő stílusát". Pozitív fejleménynek értékelte ugyanakkor, hogy a jegyellenőrök és biztonsági őrök tevékenységét kifogásoló panaszok kivizsgálása dokumentáltan történik, a válaszlevelek az egy évvel ezelőttiekhez képest "tartalmi szempontból sokkal meggyőzőbbek", a panaszok döntő többségére pedig 30 napon belül választ adott a közlekedési társaság.

23 Tovább

Busz kontra bicikli: Lehet ezt így is

Sok biciklis kontra BKV buszos levelet olvashattatok nálunk az elmúlt két és fél évben. A levelek zöme panaszlevél volt, melyekben a biciklisek arról írtak, hogyan szorították, dudáltaák le a BKV buszvezetői, vagy hogyan szóltak be nekik. A lenti Critical Mass-ról származó levél pont az eddigiek ellentéte. Egy pillanat, amikor mindenki szabályosan közlekedett:

Pénteken éppen húztam a P13 Alleycatre. A Keletitől mentem a Rákóczin a Blaha felé. Buszsávozni szoktam, mert ott lehet haladni, mindig 5 másodpercenként vagy gyakrabban is nézek hátra felé, hogy nem akadályozok-e bármilyen buszt a haladásban. Láttam, hogy jön busz. Oldalra egy kicsit megálltam, hogy eltudjon menni a bácsi. Aztán jött még pár busz. Persze a Blahánál beértem őket. Előre mentem, mert még be kellett néznem Corvinhoz Alleycat előtt. A sofőr bácsi, akit először elengedtem kinyitotta az első ajtót odahívott és megköszönte, hogy ilyen normálisan elengedtem, nagyon megkönnyítve ezzel a munkáját.

Köpni nyelni nem tudtam, jól esett az egész szituáció.

Tibor

29 Tovább

Miért nem fogadják el a fém kétszázast az automaták?

Olvasónk automatából szeretett volna jegyet venni fém kétszázassal, de nem sikerült neki, mert a gép folyton visszaköpte a pénzét. Tegnap öt automatát választottam ki a város 5 pontján. Én sem jártam szerencsével, csak a Móriczon tudtam jegyet venni.

Kedves BKV-figyelő!

Nem tudom, hogy volt-e már téma a blogon, hogy a jegyárusító automatákat nem fogadják el a fém kétszázast. (Konkrétabban a Móricz körtéri automatákkal jártam pórul ma.)

Ez az érme 5 hónapja van forgalomban, és bár biztosan nagy munka a város összes automatáját átállítani, ezt nyilván az illetékesek is tudják, és (egy ideális világban) még akkor el kellett volna kezdeni ezzel foglalkozni, amikor már lehetett tudni az új érme paramétereit, de a forgalomba helyezésig még sok idő volt.

Van-e információ arról, hogy mikor fog változni a helyzet?

Üdv, BB

50 Tovább

Négy százalékkal nőnek a BKV tarifái

Az Index birtokába került a BKV jövő évi tarifaemelésére vonatkozó előterjesztés, amit november 26-án tárgyal a fővárosi közgyűlés. Eszerint átlagosan 4 százalékos tarifaemelésre lehet számítani 2010 január 1-től.

Az előterjesztés szerint a vonaljegy ára 300 forintról 320 forintra, a havi bérlet 9400 forintról 9800 forintra változna.

A javaslat két változatot is tartalmaz, amelyek csak kis részletekben térnek el egymástól. Az egyik verzió szerint a teljes árú bérleteknél 4,3 %-os, a kedvezményes bérleteknél jóval kisebb (2,7 %-os), 100 Ft-os emelésre kerülne sor, a valamivel nagyobb terhet a vonaljegyes utazások viselik.

A 24 órás jegy (jelenlegi napijegy), 72 órás jegy (jelenlegi turistajegy), hetijegy és családi jegy ára nem változik, ösztönözvén ezzel az alkalmi, vonaljeggyel utazókat a közösségi közlekedés intenzívebb, rendszeresebb használatára. A 24 órás jegy árának változatlanul hagyásával nem csak 6, hanem már 5 darab vonaljegy helyett is ez a gazdaságosabb választás.

158 Tovább

Hazaküldi a BKV az Alstom metrókat?

Meg nem erősített információk szerint a BKV heteken belül delegációt küld Oroszországba, akik új metrók beszerzéséről tárgyalnak majd. Erre azért van szükség, mert az Alstom metrók egyre sűrűbben hibásodnak meg. Az új vonat most is átalakítás alatt áll, és december 6-ig biztosan nem tudja futni a próbaköröket. Úgy tudjuk, hogy ha az új metrók idén nem tudnak forgalomba állni, akkor a BKV szerződést bont a gyártó Alstommal és visszaküldik az új vonatokat, majd az oroszoktól új kocsikat rendelnek.

Februárban lesz egy éve, hogy megérkeztek Budapestre az új metrók. Akkor a BKV és az Alstom szakemberei azt ígérték, hogy már júniusban utazhatunk az új szerelvényeken. Ez a dátum augusztusra majd decemberre módosult, most úgy néz ki, 2010 márciusa előtt még nem szállíthatnak utasokat a vonatok.

183 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek