Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bűzlött, köpködött, repült

Jó lenne végre a tömegközlekedési kultúrát megteremteni Budapesten. Jó lenne, ha a BKV-sok nem csesznének ki az utasokkal (tisztelet a kivételnek), az utas megköszönné, ha megvárja busz. Ha ez megvan, akkor akár össze is foghatnának, és együttes erővel léphetnének fel a hajléktalanok, a részegek, és a hangoskodók ellen, valahogy így:

Hello BKV-figyelő,
 
Két hete az általam egyébként ritkán használt 15-ös buszra szálltam fel a Boráros téren. Már amikor beléptek furcsa szagok csapták meg az orromat, nem kellett sok idő ahhoz, hogy konstatáljam, egy saturészeg fazon miatt van illatfelhő, aki ráadásként többször ürítette szájában lévő testnedvét, ergó köpködött. Mivel a busz még nem indult el, az egyik utas szólt a sofőrnek, hogy intézkedjen. A sofőr teljesen kulturáltan odalépett az illuminált utashoz és közölte vele, hogy mivel ittas, köpköd, feltehetően jegye és bérlete sincs szíveskedjen lefáradni a buszról. Habozott egy kicsit a kedves utas, de belátta, hogy ennek itt vége és leszállt.

Köszönet a busz vezetőjének a normális és hathatós intézkedésért.
 
Caisse d'Epargne

16 Tovább

Kiegyenesítette a Suzuki hátulját, megbüntették

A Suzuki hátulját nem nehéz kiegyenesíteni, főleg nem egy Ikarussal. Olvasónk szertanúja volt annak, ahogy egy Suzukis a buszvezető idegeivel játszott. Szabálytalanul megelőzte, fékezgetett, mutogatott. Az egyik fékezés olyan bénán sikerült, hogy a busz nem tudott megállni, és nekiment a kocsinak. Ami a szomorú, hogy végül a buszvezetőn csattant az ostor:

Szia BKV-figyelő!

Egy épp (05. 20.) másfél órája történt esetet osztanék meg veletek:

Magam sem tudtam eldönteni, hogy pozitív vagy negatív véleményen legyek az eset után a BKV felé, de inkább védeném most őket. Mivel igen meleg délután volt így a 194-es buszon utazva érthető lenne, hogy sok az ideges sofőr, legyen az BKV sofőr vagy a történetben szereplő autó sofőrje. A Karton utcai megálló után egy autó hajtott a busz elé, nem mondom, hogy túl szabályosan! Mivel nem poénból találták ki a dudát, így a buszvezető használatba is vette.

Na itt kezdődtek a bajok: Talán a két kulturált, edzőteremben felnőtt úriember és a hölgyek fülét nagyon sérthette ez a hang, mert egyből heves fékezgetésekbe kezdtek, ill. pár karlegyintést is intéztek a buszsofőr felé. Na én csak néztem, újabb heves fékezgetések majd hirtelen megálltak... Talán keveset jártak fizika órára, de ép ésszel is rájöhettek volna, hogy a tömegkülönbség és a sebesség miatt elég nehézkes lett volna lefékezni egy oldtimer Ikarust ennyi idő alatt, főleg amekkora távolságot hagytak a nagy fékezgetések közepette. Természetesen meg is történt a csata, szép lapos hátú autót kaptak cserébe.

149 Tovább

Az átszállók orra előtt megy el a pótlóbusz

Olvasónk szerint a 2-es villamos pótlása annyira jól lett megszervezve, hogy legtöbbször a pótlóbusz pont akkor zárja be az ajtajait, amikor az emberek a villamosról leszállnak, és indulnak a busz felé. Vajon a BKV-nál miért nem tudják -csak egyszer- normálisan megszervezni a villamospótlást?

Sziasztok!

Én nem felháborodott levelet írok, hanem... nem is tudom milyet! Új munkahelyemre többek között a 2-es villámossal, illetve annak pótlóbuszával jutok el, mivel a Fővám téren világváros épül. Aki nem járatos arra, annak röviden annyi, hogy a Fővám térig jár a villamos, onnan pedig busz visz el a Boráros térig, ahonnan ismét van kötöttpályás közlekedés. Így a köztes részt pótló buszokkal oldja meg a Zrt., amiknek a technikai haszna az lenne, hogy: "Amikor a villamos odaér a sín végéhez, az utas átszálljon, majd busszal folytassa útját. És visszafelé is! Amikor a busz odaér a sínhez, átszáll, utazik tovább." Ehelyett - nem mondom hogy minden nap, de - általában azt tapasztalom, hogy még mielőtt esélyem adódna leszállni az egyikről, a másik éppen bezárja ajtajait és útra kél.

31 Tovább

Ordibált és veréssel fenyegetett a biztonsági őr

Olvasónk a Stadionok metróállomáson találkozott a BKV egyik legbunkóbb biztonsági őrével. Az utastól köszönés nélkül, tegező hangnemben kérte a jegyet, bérletet, és ezt ő szóvá tette. Nem kellett volna, mert az őr ordítozva, veréssel fenyegette meg, sőt, még a karszalagját is levette, amikor az utas után eredt:

Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!

Folyó év május 20-án 16 óra 20 perckor a Stadionok metróállomásról indulva terveztem igénybe venni "közösségi közlekedési" szolgáltatásukat. Az Örs vezér tere felé haladó metró peronjához tartva elhaladtam a jegykezelő automaták között, amikor az addig a falnak támaszkodó, kék egyenruhás, jegyellenőri karszalagot viselő úriember száját a "Heló! Jegy, bérlet!?" kiáltás hagyta el. A magyar nyelv ezen dialektusát én ugyan nem értem, ellenben körülnézvén tapasztalnom kellett, hogy rajtam kívül csupán az úriember egy kollégája tartózkodik a közelben, feltételeztem hát, hogy az úr velem óhajt valamit közölni.

Megálltam, eltávolítottam fülemből a headsetet, köszöntem, majd megérdeklődtem, mit óhajt (idézet: "Jó napot, hogy mondta?"). Válasza a következőképpen hangzott: "Jegyet vagy bérletet mutassá'!". Felhívtam rá a figyelmét, hogy ismeretlenként illett volna köszönéssel kezdeni irányomban bármiféle interakciót ("Jó napot kívánok; talán kezdjük így."), mire feleletül a "Na jó, ne, ne kezdjük így..." mondatot kaptam.

205 Tovább

Miért nem a Stadionokig jár a Gödöllői HÉV?

Az elmúlt években sok szó esett a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötéséről. A fejlesztést a VEKE is szorgalmazza. Ők a metró és a HÉV összekötését úgy képzelik el, hogy a metró a felszínen, az Örs Vezér terétől tovább, a HÉV vonalán a felszínen járna. Ezzel csak az a baj, hogy szakemberek szerint csak akkor megoldható, ha a HÉV és a metró kocsijait is lecserélik. A 2-es metró új szerelvényei már jönnek, ám azok még mindig alkalmatlanok a felszíni (értsd: A HÉV vonalán való) közlekedésre. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Gödöllői HÉV és a 2-es metró sosem, vagy csak évtizedek múlva lesz összekötve. Van azonban egy másik terv az összekötésre, ami nem új, mégsem beszél róla senki.

A 2-es metró Stadionok nevű állomásán 4 vágány található, melyből kettőt -a két szélsőt- használják rendszeresen, a két középső üresen áll. Ezt a két vágányt elvileg azért építették, hogy a HÉV ide álljon be, és itt legyen a végállomása. És ha belegondolunk, nem is hülyeség.

Bár az átszállás megmaradna, az összekötés ezen módja mégis több ezer ember életét könnyíthetné meg, hisz a metróról való átszállás alig néhány lépés lenne, és nem is kerülne sokba, mert csak az Örs Vezér téri összeköttetést kellene megoldani, valamint felsővezeték kellene az Örs és a Stadionok között.

Engem érdekelne a ti véleményetek is. Nektek az összekötésnek melyik formája tetszik? Esetleg teljesen más ötletetek van? Írjátok le, és szavazzatok!

122 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek