Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csőbe húzták az utasokat

Ha nincs elég bliccelő, akkor csinálni kell! Gondolhatják a BKV-nál, amikor forgalmas csomópontokon pénztárakat zárnak be, automatákat szerelnek le, vagy éppen jegykezelőket állítanak át. Olvasónk az utóbbira panaszkodik, ugyanis január 20-án lyukasztott jegyére 8 nappal korábbi dátumot kapott, tehát az érvényesítés időpontjában már rég lejárt. Csak a szerencsén múlott, hogy egy rendes ellenőrrel találkozott, aki nem büntette meg, tovább engedte:

Kedves BKV Figyelő!

Bevallom, vidéki lakosként nem vagyok nagy BKV használó, mégis rendszeresen olvasom Blogotokat.

Tegnap (I. 20.) a munkám Budapestre szólított, így volt lehetőségem ismét a BKV szolgáltatásait igénybe venni.

Amiért billentyűzetet ragadtam, az az, hogy talán egy közérdekű információt tudok a kedves utastársakkal megosztani.

Történt ugyanis, hogy dél körül a Ferenciek tere metró megállónál érvényesítettem jegyemet, és szálltam metróra. A célállomáson ellenőrök álltak, én a legnagyobb nyugalommal adtam át a jegyemet, melyről közölték, hogy ez bizony 12-ei dátummal van ellátva. Teljesen meglepődtem, hiszen a lelkiismeretem tiszta volt, tudom, hogy hol és mikor érvényesítettem a jegyemet, és az utazás teljes időtartama alatt a kezemben volt, így még a zsebemben sem keveredhetett össze egy régebbivel, igaz 12-én Budapest közelében sem jártam.

33 Tovább

Péniszét mutogatta a hajléktalan (+18)

A BKV-n utazó hajléktalanok egyre pofátlanabbak. Többször beszámoltunk már utasra késsel támadó hajléktalanokról, ám arra még nem volt példa, hogy utasaink magukról "kicsit" többet mutató hajléktalannal futottak volna össze. Tegnapig, ugyanis olvasónk a 173-as buszon olyan hajléktalannal találkozott, aki nemi szervét közszemlére bocsátotta. Úgy hiszem, nekünk, fizető utasoknak nem kell mindent eltűrnünk... Kép olvasónk levele alatt megtalálható.

Kedves BKV-figyelő!

Ma (I. 24) a 173-as buszon utaztam,ahol a hátsó ülésen egy csöves szundikált... először csak a szaga tűnt fel. Később a "tizenegyedik" ujja.... nézzétek, ott a keze alatt. Sajnos (vagy inkább szerencsére?) nem volt alkalmam (meg gusztusom) közelebbi képet csinálni. Nem elég, hogy a bűzt kell szagolnunk, ráadásul a kilátásba is belerondít. Ellenőrt és biztonsági őrt a BKV-ra!

96 Tovább

Nem volt lyukasztó a buszon

Olvasónk tavaly decemberben utazott a 256-os busszal, ahol észrevették, hogy egy utastársuk jegyet szeretne lyukasztani, de nem tud, mert a buszon 1 darab lyukasztó sem volt. Panaszt tett a BKV-nál is, amire most érkezett meg a válasz. A válaszból kiderült, hogy a BKV-nak nincs elég lyukasztója, ezért kiszerelték a buszból és elfelejtették visszatenni. A hiányosság sem a diszpécser sem a buszvezető nem tűnt fel, pedig az ő feladata lett volna a lyukasztók ellenőrzése.

Mivel az ügyfélszolgálat szerette volna, hogy a válaszuk a BKV-figyelőn is megjelenjen, ezért az eredeti levéllel együtt most elolvashatjátok:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma (2008. december 17.) a Szerb Antal utcától utaztunk a Moszkva téri (Csaba utca) végállomásig a 256-os számú viszonylatban, a BP 07 49 forgalmi rendszámú autóbusszal.

Egy hölgy, aki velünk együtt szállt fel a járműre, kétszer is végigsétált a buszon, kezében gyűjtőjegy-tömbbel. A Kelemen László utcánál a segítségünket kérte: vajon tényleg jól látja-e, hogy a buszon EGYÁLTALÁN NINCS jegykezelő? Férjemmel együtt mi is végignéztük a buszt és mi sem találtunk a jegy érvényesítésére alkalmas készüléket.

Igaziból két kérdésem lenne: a kijelzők mellett már a jegykezelő szerkezetek javítására sincs pénze a cégnek?!

Ha ellenőrök jöttek volna, milyen szabályt kellett volna alkalmazniuk ebben az esetben?!

Jelen észrevételemet elküldöm a BKV-figyelőnek is.

Üdvözlettel: B. Flóra

164 Tovább

Minden második busz kimarad?

Olvasónk rendszeresen utazik a 25-ös busszal, melyre minden alkalommal 20 percet vár. Nem lenne ezzel különösebb probléma, ha a menetrend szerint nem 8-10 percenként járnának a buszok. Hová tűnt minden második busz?

Tisztelt BKV-figyelő!

Felháborodva tapasztalom nap mint nap, a tömegközlekedéssel kapcsolatos problémákat, melyeknek kénytelen-kelletlen az áldozata vagyok.

A bérletet minden hónap elején becsülettel megveszem, még mindig bízva abban, hogy az előre kifizettett szolgáltatásért, megkapom, amit a menetrenek ígérnek.

Nem elég hogy hajléktalanok tömegével kell együtt utaznom (akik a mellettem lévő ülésre "ürítenek") az elviselhetetlen kosz, bűz és szemét mellett, ráadásként némely járatot rendszeresen kihagynak. Szeptember óta utazom a Mexikói úttól induló 25-ös busszal, amely indulási időpontjait képtelenek betartani. A munkahelyemről emiatt, többször is elkéstem, s már nem igazán tudom, hány órával előbb kéne elindulnom, hogy időben beérjek. Amúgy is, de most, hogy tél van, a több mint húszperces várakozás  - a kiírt 8-10 perc helyett - meglehetősen felháborító. Nem tudom mit lehetne tenni, vagy kihez lehetne fordulni a rendszeres járatkimaradások problémájával, de gusztustalannak tartom hogy míg az embereket megbüntetik a szabályok megszegése, be nem tartása miatt, addig egyes cégeget, mint például a BKV-t senki nem vonja felelősségre, senki nem bünteti, ha nem teljesíti a kötelezettségeit, amiért, a fizettséget előre elkéri!

Kérem, adjanak tanácsot, hogy kihez fordulhatnék, ezzel a rendszeresen felmerülő problémával.

Üdvözlettel: P. Marianna

72 Tovább

Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz

Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.

Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?

Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.

A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.

Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…

G. M.

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek