Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Régen nem volt ilyen szar a BKV

A BKV régen egy európai hírű tömegközlekedési cég volt. Budapestre jártak a kontinens nagyvárosainak vezetői, hogy példát vegyenek az itteni tömegközlekedésről, és tanuljanak tőlünk. A BKV mára az egyik legdrágább, legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalat lett.

A budapesti közösségi közlekedés hálózatát tekintve még mindig egyedülálló. A várost tökéletesen behálózzák a különféle villamos, busz, troli vonalak, szinte nincs olyan hely, amit nem lehetne megközelíteni BKV-val. Budapest tömegközlekedése még mindig világhírű lehetne, ha a kellő, működéshez szükséges támogatást a cég megkapná az államtól és a városvezetéstől. Sajnos a BKV-ba jelenleg nem pumpálnak kellő pénzt, és amit a cég mégis megszerez, azt pillanatok alatt széthordják a különböző, ismerősök által vezetett cégek. A BKV vergődésére az egyetlen megoldás a vérfrissítés lenne, a korrupt város-, és a cégvezetők leváltása lenne.

Sajnos a cég vezetése a járatokon, a szakembereken és a karbantartáson spórol ahelyett, hogy feleslegesen adna ki milliárdokat különböző cégeknek, szükségtelen feladatokra. A BKV az utasok felé próbálja azt mutatnii, hogy minden rendben van, de az utasok nem hülyék. Saját szemükkel látják a lepusztult járműparkot, a karbantartás teljes hiányát. A BKV-figyelőnek köszönhető olyankor olyan hibák is napvilágot látnak, amik régebben egyáltalán nem kaptak volna ekkora figyelmet. Az utas a jelenlegi helyzetben sajnos nem tehet sokat. Megveszi a bérletet, beszél a problémákról, és vigyáz arra, ami van. Attól, hogy nem veszünk bérletet, és a rossz járműveket tovább rongáljuk, azok állapotára nem vigyázunk, attól senkinek nem lesz jobb. Közös érdekünk, hogy a jelenlegi állapoton ne rontsunk még jobban, legalább ezt fenn tudjuk tartani.

Az utóbbi hónapokban számtalan olyan képet és észrevételt kaptunk, melyekben az utasok a BKV járművek rossz állapotára panaszkodtak. Néhány évvel ezelőtt elő nem fordulhatott volna, hogy egy busz törött kasztnival vagy kiszakadt csuklóval közlekedjen. Mára a város és a cégvezetést annyira nem érdekli a BKV sorsa, hogy roncstelepre való, vagy onnan visszahozott járműveket állítanak forgalomba, veszélyeztetve ezzel az utasok, a járművezetők és a budapesti közlekedés biztonságát. Ezeket a képeket a lenti fotósávon megnézheted.

Sajnos ebben az országban, ebben a városban a politikusok bármit megtehetnek, felelősségre vonás nélkül. Példa erre a BKV, ahol soha, semmilyen hibának nincs felelőse, mindent megmagyaráznak, mint a ’90-es évek előtt. Értelmetlenül ölik a milliárdokat a 4-es metróba, melynek árából teljesen rendbe lehetett volna hozni a budapesti tömegközlekedést. SŐT! A fent maradó pénzből még metrót is építhettünk volna, ha politikusaink nem a metróépítésen szeretnének meggazdagodni.

Bízom benne, hogy egyszer a politika békén hagyja a BKV-t, és újra a kontinens egyik legjobb tömegközlekedési cége lehet. Egyszer talán a szolgáltatás színvonala is európai lesz, nem csak a tarifa.

Az elmúlt hónapok „legszebb” képei:

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

135 Tovább

Aki autóba ül, többé nem BKV-zik

Dénes a tömegközlekedést évekkel ezelőtt autóra cserélte. A szmogriadó miatt autóját otthon hagyta, és BKV-val ment dolgozni. Jegyet sehol nem tudott venni, és első utazásakor megcsapta a hajléktalan szaga. Véleménye szerint az autó olcsóbb, és sokkal kényelmesebb, mint a tömegközlekedés, ezért aki egyszer autóba ül, sosem ül vissza BKV-ra:

Kedves BKV-figyelő!

Nagytétényben lakom, és általában autóval közlekedem. A szmogriadó miatt letettem az autót, és BKV-ra szálltam, ahogy azt a többi városlakónak kellett volna tennie. A belvárosban egy irodaházban dolgozom, azt a helyszínt szerettem volna megközelíteni tömegközlekedéssel. Amíg nem volt autóm, addig BKV-val jártam. Szerencsére ennek az egy napnak köszönhetően újra előjöttek azok az emlékek, ami miatt váltottam.

A 33-as buszra szálltam fel először. Koszos, lerobbant Ikarus. A megállóban, és a buszvezetőnél sem tudtam jegyet venni, ezért leültem. Hátulról egy hajléktalan utas szaga, előröl a buszvezető cigifüstjének szaga kényeztetett egész a körtérig, ahol a 7-es buszra szálltam, hogy elérjem célomat, az Astoriát. Móriczon is negyed órát szenteltem automata keresésre, de egyik sem fogadta el a pénzem, vagy elnyelte, így megint nem tudtam pénzt adni ezért a kiváló szolgáltatásért.

Gellért térnél odajött hozzám egy ellenőr, akivel percekig beszélgettem. Kulturált volt, kedves, és rendkívül megértő. Elmeséltem neki a reggelemet, és esze ágában sem volt megbüntetni. Elmondta, hogy hazafelé hol juthatok majd jegyhez, és kellemes utazást kívánt. Az egész lehangoló utazásban az ellenőrrel való találkozásom volt az egyetlen jó pont, bármilyen fura is ezt kimondani.

De mégis, miért ülnék át autóból tömegközlekedésre? Munkahelyem kifizeti a benzinem egy részét. Az autómban nem dohányzom, és nincsenek hajléktalanok. Ha akarok fűtök, ha meleg van, akkor hűtök. Nem késik, nem kell rá várni, és a dugókat is kikerülöm. Szerintem aki egyszer autóba ül, megismeri az előnyeit, az sosem ül vissza BKV-ra, még akkor sem, ha egy picit olcsóbb.

Dénes voltam.

104 Tovább

Eltűntek a buszok a menetrendből

Sajnos a BKV-nak nincs elég pénze a járművek karbantartására, ezért egyre több működésképtelen járművük van. Mivel a járművek száma csökken, már a menetrendhez szükséges darabszámot sem tudják kiadni a forgalomba, ezért van több vonalon folyamatos késés és járatkimaradás. Olvasónk is a kimaradó buszok miatt panaszkodik:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Naponta kell bejárnom Békásmegyerről a Duna Plázába, ezt mindeddig az Árpád-hídon át tettem, egészen keddig. Ekkor egyik barátom még hétfőn meglepődött azon, hogy miért HÉV-ezek, villamosozok majd metrózok, ha már megy a Megyeri-hídon is busz. Még aznap utánanéztem, meg is találtam a megfelelő útvonalat. Kedden úgy gondoltam ideje kipróbálni. Korrektül meg is érkezett a busz, szép alacsonypadlós Volvo, kényelmes út (sikerült leülni :)), pontos érkezés a munkába. Nagyon örültem neki, hogy könnyebb lett átjutni a Duna másik felére, hisz habár elsőre nagyon kevésnek tűnt a járatszám, nem zavart, hisz pont jókor jött.

Hazafelé tartva felszálltam a metróra, leutaztam azt az egy megállót, megkeresgéltem a csodabusz megállóját, gyorsan meg is lett. Szépen ott állt a 204-es: 17:15, hát az én órámon még csak egész van, na mindegy, türelmesen várok… Rengeteg volán busz haladt el előttem, végül 17:15-kor megjelenik két BKV-s busz, de egyik sem az. Vajon hol marad az a 204-es ami 17:02 körül kellett volna, hogy jöjjön? Áhh, biztos csak lekéstem. Gondoltam nem baj, megvárom a következőt. Ami mikor jön? 25 perccel később. Sebaj, várok… és várok… és várok, egészen 17:35-ig, amikor meguntam, visszamentem a metróhoz és szokásos útvonalamon hazajutottam. Ezután már nem bíztam a visszaútban, csak az odaútban. Ma még egyszer, utoljára megpróbáltam megint busszal hazajutni. Sajnos megint elbuktam…

Nem tudom megérteni, hogy hogy lehet egy hiánypótló buszt óránként mindössze két járattal indítani, így igazán senki nem tudja kihasználni, hacsak pont nincsen szerencséje (már amennyiben ki nem marad egy járat). Kérem növeljék meg az indított járatok számát annak érdekében, hogy még több ember vehesse hasznát.
 
Köszönettel, Á.

 

65 Tovább

Miben jobb a Volán a BKV-nál?

Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?

Kedves Figyelő!

Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.

A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.

Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.

Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.

Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.

Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve.  Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)

Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése. 


Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt.  Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.

56 Tovább

Tényleg ennyire hülyék az utasok?

Néha olyan dolgok miatt is szidjuk a BKV-s dolgozókat, amiről nem is tehetnek. Olvasónk olyan hülye utasokkal találkozott, akik az ajtót rángatással és rúgással akarták kinyitni a kapaszkodóra szerelt ajtónyitó gomb helyett:

Kedves BKV-figyelő!

A hétvégén utaztam a 49-es villamossal a Deák tér és a Csóka utca között, és nagyon megdöbbentem azon, mennyire hülye emberek utaznak BKV-n.

Egy olyan villamoshoz volt szerencsém, aminek az ajtajait külön lehetett kinyitni a kocsi oldalán és a kapaszkodókra szerelt gombok segítségével. Mivel kint elég hideg volt, a villamosvezető nem nyitotta ki az összes ajtót egyszerre, csak az ajtók nyitásához adta meg az engedélyt (nem tudom mi a szakszó erre). Az utasok persze nem jeleztek, az ajtók nem nyíltak ki, és csak néztek mint a birkák.

Volt olyan utas mellettem, aki a villamosvezető anyját szidták, közben az ajtót rugdosták, rángatták mert –idézem- „Az a köcsög nem nyitotta ki az ajtót”. Nem válaszoltam neki, csak megnyomtam a gombot, és máris kinyílt az ajtó. Az előbb gyilkolni akaró utasból egy pillanat alatt bárány lett :-)

Szinte minden megállóban volt egy hülye, aki a gomb helyett saját erejével próbálta kinyitni az ajtót. Csak a technika volt más. Rángatás, rúgás, feszegetés. A villamosvezető és az anyja is biztos egész nap csuklott.

Üdvözlettel: P. K.

107 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek