Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elindul, majd a piros lámpánál megáll

Sosem értettem, miért élvezik azt buszvezetők, hogy becsapják az utas orra előtt az ajtót, kiállnak a megállóból, majd a közeli piros lámpánál perceket töltenek el. Élvezik a szívatást, vagy ennyire figyelmetlenek?

Kedves BKV Figyelő!

 

Szeretném megosztani az alábbi tapasztalataimat, illetve értetlenségemet.

 

Aki ismeri az Arany János utcai trolivégállomást, az tudja, hogy az induló 72-es/73-as trolikat a Bank utca végén közlekedési lámpa engedi kikanyarodni a Bajcsy-Zsilinszky útra. Egy idő óta rendszeresen járok arra, és viszonylag gyakran fordul elő velem a következő szituáció: feljövök a metróból, már a mozgólépcsőről lelépve látom, hogy a 72-es troli megállója üres (nem kell rohanni), majd mikor elindulok a megálló felé, és jobbra pillantok, észreveszem, hogy a 72- es troli még ott áll a Bank utca végén, mert éppen pirosat kapott. Eleinte csak bosszankodtam, micsoda pech, hogy még jó darabig nézhetem az éppen csak lekésett trolit a megállótól kb. 20 méterre lévő piros lámpánál állni, és várhatok 10-15 percet a következőre (általában este járok arra). Az eszembe se jutott, hogy esetleg odaszaladjak a trolihoz, hogy a lámpánál állva nyissa ki az ajtót, gondoltam, úgyis esélytelen (mástól, aki ezt megpróbálta, hallottam később, hogy tényleg az).

 

Egy idő után viszont felismertem, hogy a trolivezetők tudatos, de számomra teljesen érthetetlen gyakorlatáról van szó. Arról ugyanis, hogy az esetek túlnyomó többségében a trolivezető akkor indul el a megállóból, amikor a Bank utca végén lévő lámpa éppen zöld (este kb. 10 másodpercig), ami azt jelenti, hogy mire odaér a 20 méterre lévő lámpához, az már éppen pirosra vált. Ezután áll kb. egy percet a pirosban. Azt az egy percet a megállóban is tölthetné, nyitott ajtókkal. Különösen bosszantó este emiatt lekésni a trolit, amikor már 10-15 percenként járnak (velem ez az elmúlt fél évben legalább 10-szer esett meg).

 

A kérdésem az, hogy szerintetek mi lehet ennek a gyakorlatnak a logikus magyarázata? A lámpát a megállóból jól be lehet látni. A lámpaciklus könnyen kiszámítható. Én, ha én trolivezető lennék, biztosan úgy indulnék, hogy nagyjából pont akkor érjek a lámpához, amikor az zöldre vált, nem pedig akkor, amikor éppen pirosra. Vagy bennem van a hiba?

 

Demorten

203 Tovább

Óvatosan ki-be kell dugdosni, maga ezt már megszokta

Ritka bunkó biztonsági őrökkel találkozott MM olvasónk. A lyukasztóba beleszakadt a jegye, a biztonságiak pedig odamentek kiröhögni, és megjegyzéseket tettek rá. MM kemény volt, és azt mondta, hogy b@sszák meg! Meg is lett a hatása, a biztonsági mint a pulikutya, szaladt segítségért.

Tisztelt BKV figyelő!

Az alábbi rövid történet a múlt héten esett meg velem, amikor is egy találkozó miatt Budapestre kellett mennem. Már több mint tíz éve ingázom nap mint nap a fővárosba (bérlettel - megvan mind gimis korom óta :) ), és talán éppen ezért is igyekszem minden szünidőmet úgy alakítani, hogy ne kelljen Pestre mennem.

Egy előzőleg vett jegytömbben még pont két kezeletlen jegyem volt, amikor is a metróbejáratnál lyukasztottam. Nem kapkodtam, nem is tolakodtak mögöttem, a jegy pedig bennszakadt az automatába. Láttam, hogy az ellenőrök figyeltek már azóta, hogy megérkeztem, ezért is könnyebben vettem fel a kontaktot velük és mutattam, hogy mi a problémám.

Rögtön ketten ugrottak oda, gondoltam hű de jó fejek, erre az egyik elkezdett röhögni, a másik meg kioktatott, hogy türelmesen és óvatosan kell bánni az automatákkal, mert érzékenyek és nem lehet csak úgy ki-be dugdosni a dolgokat, majd hozzátette: "ahogy ezt minden bizonnyal megszokta", sőt utaltak arra, hogy nyilván még sosem kezeltem ilyesmit.

Először köpni-nyelni nem tudtam, majd nyugodt hangon válaszoltam, hogy valóban nem, mivel bérlettel utazom évek óta, de jelen esetben sem tartom magam hibásnak a jegy elszakadásáért (ha csak az nem az, hogy minek akartam érvényesíttetni :)). Az, amelyik először röhögött, ráharapott a bérlettel utazom szavakra és kérte, hogy mutassam meg. Mondtam, hogy nem hordom magamnál egy évtized havibérleteit, erre föl meg már az igazolványomat akarta látni. Kérdeztem hogy mégis minek, erre ő tök durván és sértődötten fenyegetőzni kezdett, hogy ne tiszteletlenkedjek. Igen, én is kicsi vagyok, vékony vagyok és törékeny, meg fiatalabbnak nézek ki, mint amennyit éltem már, de azért basszák meg, ne kötekedjenek velem.

Itt gőzöltem csak be és jóval hangosabban azonnal kértem a felettesüket meg új jegyet. Akkor még az egyik habogott valamit, hogy hát van ott még jegy a tömbben, de akkor elindultam a forgalmi ügyelet ablaka felé. Erre a kiröhögős azonnal készséges üzemmódra váltott, elém ugrott, kihívta a bent ülő nőt, annyit mondott, hogy "a kishölgynek bennszakadt a jegye, kéne egy másik".

A nő némi sóhajtozás (jaj már megint munka van) után eljött az automatáig, kinyitotta, kiborult belőle egy rakás szemét is (azt hittem, megkérnek hogy keressem meg, melyik az én jegyem része :D), aztán a szemetet a földön hagyva egy másik automatánál lyukasztott nekem egy lila(!) vonaljegyet és mindhárman további kellemes utazást kívántak.

MM

30 Tovább

Re: Lelassítatta a HÉV-et, mert zavarta

A HÉV vezető szerint is érdekes, hogy a pályafelújítás után csökkentették a vonatok sebességét. A levél előzményéért kattints ide!

Üdv!

Szeretnék sok kitartást és sikert kívánni az ezzel a céggel vívott szélmalomharcotokhoz! Mindig érdeklődéssel olvasom az itt megjelenő kritikákat, beírásokat,főleg, ami a vonalamat is érinti,bár szerencsére mi, mintha nem is léteznénk, nem gyakran vagyunk a téma tárgya.

BKV-s vagyok,egy utolsó senki a cégnél: csak egy járművezető,HÉV-es. És mivel látszatdemokráciában élünk,jogok csak papíron léteznek,ezért névtelen maradnék. Sokáig meg bírtam állni,hogy ne szóljak,de most néhány dolgot pontosítanék,mert sokan nincsenek képben. A gödöllői (csömöri) HÉV-vel épp elég gond van,szerintem,csak úgy,mint az egész BKV-val. Néhány dolog igen csak említésre méltó lenne, főleg egy helyi "kirándulással" szemléltetve.

Sokan hozzászóltak a nénihez, aki lelassíttatta a csömöri HÉV-et.

1. A mostani felújítás nem ott volt, ahol még mindig 30 km/h-val kell közlekedni,ha nem előbbi szakaszon, Cinkota után az ívben,ott most már nincs sebességkorlátozás, de ezt nem lehet kihasználni az előtte és utána lévő sebességkorlátozások miatt. Mert mi értelme lenne annak, hogy felgyorsítani, ameddig lehet, és utána,már kezdeni is fékezni, hogy időben lelassuljon a szerelvény.

2.Ahol a néni (állítólag lakik), Cinkot-alsó mh. előtt, az egyenes pálya szakasz mellett,ott sajnos még továbbra is csak 30km/h-val lehet közlekedni. Számomra ez is érdekes. Néhány évvel ezelőtt (már nem emlékszem pontosan mikor), ott még nem volt sebességkorlátozás.

Egyszer csak történt ott egy felújítás, nem olyan mértékű, mint a mostani volt, de sokkal jobb lett,szerintem.

És láss csodát: a felújítás után bevezették a sebesség korlátozást,ami sajnos még mindig érvényes, no komment. Vajon Rákosfalvánál, a füredi lakótelep mellett, vagy Sasshalm és Mátyásföld között, ahol szintén sokan laknak közvetlen a HÉV mellett, és a HÉV ott is hangos és csattog,ott ugyan miért nem megyünk csak 30km/h-val? Nevetséges? Talán, vagy még sem.

Van néhány "érdekesség" ezen a vonalon,amik csak az ott dolgozóknak nyílván való, a kívül állók, meg talán nem is gondolnák. Szakmai dolgokkal, még egyelőre nem foglalkoznék, talán majd az új menetrend után mesélnék. Csak sajnos az ezért tartott személyek mindig meg tudják etetni a nyilvánosságot egy szakszerű magyarázattal...

Kívánok még egyszer erőt és kitartást a szélmalomharchoz!

12 Tovább

A bérletárusításon spórol a BKV

Amikor tegnap ismerőseimnek megmutattam a BKV levelét, melyet Csaba olvasónknak küldtek, a "szánalmas, vicces, k. anyjukat" szavakkal jellemezték. Olvasónk kérdőre vonta az ügyfélszolgálatot, mert két hetes egyesített bérletet csak egy helyen árulnak Budapesten, az Akácfa utcában. Az ügyfélszolgálat szerint a BKV anyagi helyzete rossz, ezért így spórolnak a kiadásokon. A post végén linkajánlóként megtalálod, milyen hülyeségekre költött eddig a menedzsment több száz millió forintot.


Csaba észrevétele:

Helló!

Csak egy kicsit felháborító a dolog, de szerintem a tipikus "utasközönség van értünk és nem fordítva" mentalitást tükröző eset: hétvégén kedvesem anyukája érkezett Pestre, hogy 2 hetet töltsön itt, miközben Dunakeszi-Palatinus strand viszonylatban szeretett volna nap, mint nap közlekedni. Természetesen ki is néztük ennek leggazdaságosabb módját (2hetes BEB bérlet + MÁV 2 hetes bérlete így már csak a fele szakaszra).

Sajnos már a BEB bérlet vásárlásakor megbuktunk, ugyanis az Örs vezért téren próbálkoztunk a beszerzéssel vasárnap, de ott közölte velünk az amúgy nagyon kedves fiatalember, hogy 2 hetes BEB bérletet már pedig CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az Akácfa utcai pénztárban lehet megvenni.

Két dologra nem tudott válaszolni:

1. Miben különbözik a havi és a 2 hetes BEB bérlet, ami miatt a havit mindenhol meg lehet venni, a 2 hetest pedig egy, azaz 1 db pénztárban egész Budapesten.

2. Nyitva van-e az Akácfa utcában a pénztár hétvégén? (ez azért sem mellékes, mert pl. sajtszagra költsön el az ember még egy kis pénzt a BKV-nak, hogy odamegy hétvégén tömegközlekedve és nincs ott senki…)

Az egészben a felháborító, hogy ugye akinek szüksége lenne 2 hetes bérletre (én úgy gondolom nagyrészt vidékről érkezett, vagy külföldi turisták) valószínűleg nehezen találnak el az Akácfa utcába + mi indokolja azt, hogy ugyanabból a termékből a normál bérletpénztárakban az egyik fajta kapható a másik nem. Ez olyan, mintha mindenhol lehetne 1,5%-os tejet kapni, de a 2,8%-osnak külön lenne 1 db bolt az egész városban…

Az már csak hab a tortán, hogy mikor a MÁV 2 hetes bérletet próbáltuk beszerezni, akkor azzal a MÁV csökevénnyel találkoztunk, hogy 2 hetes bérletet a MÁV csak minden hó 4-ei kezdettel ad ki, azaz csak a hónap első két hetére vehetsz bérletet, a második kettőre nem…

Sajnos még nem sikerült a BKV-nak írnom a kérdéssel kapcsolatban, de megteszem és megírom majd a választ is, ha kapok:)

Üdv: csabsz

Szüts Katalin szívszorongató válasza:

36 Tovább

A trafikos miért nem árulhat bérletet?

Budapesten vannak olyan csomópontok, ahol nem lehet bérletet venni, legalábbis nem mindig. Egy trafikos keress meg a napokban, aki arra panaszkodik, hogy a BKV többszöri nekifutásra sem adott engedélyt neki arra, hogy bérletet áruljon.

Kedves BKV Figyelő!

Most olvastam a BKV pénztárakkal kapcsolatos újabb mizériát, gondoltam én is billentyűzetet ragadok.

Budapest legnépesebb kerületének városközpontjában üzemeltetek egy kis trafikot. Itt van a piac, az SZTK, három középiskola, villamos és buszmegálló, főposta, lakótelepek sora, stb.

Mióta árulok BKV jegyet folyamatosan kérdezik, hogy miért nem árulok bérletet. Óriási kereslet lenne rá, hiszen NINCS a kerületben minden nap nyitva tartó bérletpénztár!!! Egyetlen egy sem!

Ezért már két évvel ezelőtt is pályáztam bérlet értékesítésre, de lerázó választ kaptam sokadik nekifutásomra (bérletet árulni komoly dolog, nem úgy van ám az, hogy csak úgy bárki… stb.) Persze mondtam én, hogy van többfajta riasztóm, kivonuló szolgálatos őrzés védelem, trezorom, ezen felül árusítok lottót, sorsjegyet, mobilkártyát, cigit, stb. szerintem a bérletárusítás sem jelentene leküzdhetetlen feladatot, az üzlethelységem kulturált. Sajnos nem jártam sikerrel.

Idén januárban, mikor óriási sorok álltak a kevés üzemelő bérletpénztár előtt Budapesten, a havi bérlet megszűntetésekor, újból megpróbáltam a lehetetlent, hiszen máshol a városban megjelent pár magán bérletpénztár. Pl. tömegközlekedéstől távol eső bevásárlóközpont lépcsője alatt furnérlemezből összetákolt bódékban (mint egy előző post-ban is látható).

Most 4-5 hónap alatt, több tucat telefon és email után kaptam újból elutasító választ, hogy ”teszt jelleggel pár vállalkozóval kötöttek szerződést… mással egyenlőre nem terveznek ilyen üzleti kapcsolatot”. Vajon hogyan érték el a ”kiválasztott” vállalkozók, hogy kaptak jogot bérletértékesítésre? Csak sejteni lehet… Mert engem, aki pályázatot nyújtottam be, meg sem kerestek.

A BKV-nak nem kerülne pénzbe, cserébe sok utas elégedettsége egy kicsit javulna. De miért is várna el az ember piaci, utas barát hozzáállást egy BKV-tól? Persze tudnék még mesélni a monopol hírlapterjesztésről is… de sajnos nem véletlenül ”népszerű” a Megint Állunk Vazze blog is… Ez ma Magyarország.

"MERT EZ ÍGY NEM MEHET TOVÁBB!"

Üdv: Egy trafikos

Ui: Arról most nem is ejtenék szót, hogy mennyi egy jegyen az értékesítési jutalék, mert nem ez a lényeg (amúgy nevetségesen alacsony).
 

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek