Kedves BKV Figyelő!
Ilyen izgalmas utazásom nem volt még, mint ma. Őszintén bevallom, hogy tegnap lejárt a bérletem (szombaton), és csak hétfőn szerettem volna újat venni, így némileg elítélhető módon ma jogtalanul utaztam. Ennyit az én felelősségemről.
A sztori az, hogy természetesen pont azon a napon, amikor nincs bérletem, belefutottam az ellenőrbe a hetes buszon. Mondtam neki, hogy elnézést, leszállok, holnap veszek bérletet, heló. Nagy kopasz fószer leszáll velem, és kéri az igazolványomat. Megismételtem, hogy erre nem vagyok hajlandó, én mennék.
Erre a forma elővesz egy elsőre rendőrségi jelvénynek tűnő valamit, meg egy igazolványt. Közelebbről megnézve látom, hogy Rendőrség helyett Nemzetőrség van ráírva.
-Mi az a Nemzetőrség? -kérdezem
-Nem tudja?
-Nem. Ilyen szerintem nincs.
Itt jön a poén:
-Ez bűnmegelőzés. Egy BKV-ellenőr nem tartóztathat fel, de egy nemzetőr igen.
-Na ne röhögtessen már!
-Vagy ad igazolványt, vagy hívom a rendőrséget.
-Akkor inkább hívjuk.
Elővesz egy mobilt, motyog bele valamit, hogy megint kéne egy járőr. Közben én is elővettem a mobilt, és tárcsáztam a 112-t, hogy akkor én is hívom a rendőröket. Ezt meglátva eltette a mobilját, és azt mondta, hogy hát szerencsém van, mert nincs bent járőrkocsi, így elmehetek. Ezután a kamuzás után azt is megkérdőjelezem, hogy egyáltalán igazi ellenőr volt-e.
Tudom, hogy nem szép dolog lógni a BKV-n, de talán hatósági eljárást színlelni meg bűncselekmény.
Üdv: sááá
2008. június 16. 10:00
Nemzetőr vagy ál-ellenőr?
2008. június 14. 08:42
Az utasok arcába böfögnek a buszvezető gyerekei
Úgy tűnik, hogy a műszerfalon utaztatás, és a gyerekek munkába cipelése nem egyedi eset. Az elmúlt napokban egy olvasónk a 47-49-es villamospótlón tapasztalt hasonlót, bár a buszvezető és a gyerek is kulturáltabb volt. Lehet védeni a buszvezetőt, hogy nem tud mit csinálni a gyermekeivel napközben, este. De akkor sem az a megoldás, hogy 3 gyermekével együtt dolgozik szinte minden nap.Bár a BKV-figyelőt sem a beszélgetés, sem a telefonálás nem zavarja, úgy gondoljuk, mindennek van határa, nem kötelező mindent eltűrni. A kép illusztráció
Tisztelt Szerkesztőség!
Egy rendkívül visszataszító atrocitásra szeretném felhívni a figyelmet! A panaszomat már elküldtem a BKV-nak is, most várom a visszajelzésüket, bár lehet, hogy túl optimista vagyok....
Napi utazója vagyok a Kőbánya-Kispestről induló 98-as busznak, amellyel rendszerint a végállomásig, Rákoskeresztúrig szoktam utazni.
Van egy sofőr, aki rendszeresen negyedmagával érkezik meg, immár "megszokottan" a menetrendszerinti induláshoz késve. A pereputty tagjai, korukból ítélve, a sofőr gyermekei lehetnek. Két fiatal srác és egy lány. Nem elég, hogy egyfolytában a menetrendszerinti indulás késik, ha ez a sofőr van szolgálatban, nem elég, hogy az egész busz tele van a kiabálásukkal meg a viháncolásukkal, arról nem is beszélve, hogy elméletileg a sofőr nem beszélgethetne vezetés közben, de még az utasokat is inzultálják. A legutóbbi alkalommal, azzal szórakoztak, hogy ki tud hangosabban büfögni, illetve alsófertályon könnyíteni magán az utasok orra alá. Az egyik sofőrrel kokettáló gyerek még meg is jegyezte a legközelebb ülő utas arcába bámulva szenvtelenül, hogy: „had szagolja”! Leszálláskor pedig az Én arcom kapta meg a napi fokhagymás illatú röfögést.
Na most ezen lehet nevetni, röhögni, ez tényleg biztos poénos, de nem havonta több ezer forintos bérletért. Éppen elég némelyik utast elviselni, amelyik nem tud kulturáltan utazni, de azért az már sok, ha a paraszt viselkedéshez az alapanyagot a sofőr, meg a pereputtya szolgáltatja.
Nem fogom annyiban hagyni a dolgot, mert naponta utazom ezen a járaton és épp eleget futottam már össze ezzel a „bandával”, hogy most már elegem legyen!
Legutóbbi incidens: 2008-06-13
Járat: 98
A busz indulása: 22:27 /menetrend szerint, mert ezzel a sofőrrel 22:30/
Tisztelettel:
Fülöp Richárd
2008. június 13. 14:14
Még a Kontrollban sem voltak ilyen figurák
Kedves Szerkesztő!
Már pár hónapja figyelemmel kísérem a blog működését, és felháborítónak tartom ezt a mentalistást ami a cégnél folyik. Lenne egy költői kérdésem. Hány utas orrát kell még betörni, hány utast kell lerúgni a járműről, hány utast kell még nyilvánosan megalázni hogy valami történjen? A BKV struccpolitikája egy cseppet sem fog változtatni a helyzeten, mivel levelek százaira egy egyszerű "no response" üzenet fogad az e-mail postafiókban. Az, hogy a BKV az utolsó mocsadék söpredéket alkalmazza ilyen munkára, az nem egy európai nagyvároshoz méltó viselkedés.
És mi még röhögtünk a Kontroll című filmen. Hát komolyan mondom azok a figurák sokkal különbek mint amik mostanában a mozgólépcsőknél és az éjszakai járatokon fellelhetők.
Egy egyszerű dologra szeretnék a levelemmel rávilágítani. Hallhattunk már több száz esetet a céggel kapcsolatban, és akárki jelent fel akárkit, akár bíróságra is viheti a dolgot , de a helyzet továbbra is változatlan. Egyszerűen mivel egy monopol cégről van szó, így nem tudunk vele mit kezdeni, pedig elsődleges megoldás a strukturális átalakítás lenne. Ha egy vezető képtelen ellátni a feladatát, és fogalma sincs arról ami az utcán történik, akkor erre a posztra nem alkalmas.
Persze a havi x milliót ugyanúgy felveszi, és meg lehet nézni azt hogy mi történik a cégen belül. Becsületükre váljék hogy a Combinora végre szereltek légkondit, legalábbis amin én utaztam volt hűtés. Viszont az ilyen apróságoktól eltekintve gyökeres változásokra lenne szükség a cég életében. Nem lehetne valahogy ezeket az eseteket felkarolni és valahogy olyan formában tálalni, hogy az hatással legye a BKV jövőbeli munkájára? Mert az embereknek véges a türelmük.
Köszönöm hogy kibontakozhattam.
Dombai András Bundi
2008. június 12. 21:19
Hol parkolsz Cruel?
Külföldi barátunk magasról tett arra, hogy a 2-es villamospótló busz megállójában parkolt ma (június 12-én). Nem érdekelte, hogy a busz nem tud rendesen megállni, és kerülgetni kell. Őt biztos nem fogja megbüntetni a rendőrség.
2008. június 12. 09:09
Mit keres egy gyerek a műszerfalon?
Tisztelt BKV Zrt. Ügyfélszolgálat!
Sosem szoktam panaszt tenni járművezetők ellen, most sem ezt szeretném tenni, csak fel szeretném hívni a figyelmüket valamire. Engem nem zavar, ha a járművezetőjük néhány perc késéssel ér ki a tartózkodóból és indítja a járművet, véleményem szerint neki is vannak szükségletei, melyek elvégzésére kevés ideje van. Nem szoktam panaszt tenni, ha beszélget, mert véleményem az, hogy több helyre is tudnak figyelni, lényeg, hogy az utat is nézze.
Tegnap előtt (azaz hétfőn) 16:40 körül volt szerencsém utazni a KVW-968 frsz. 47-49V autóbusszal a Csóka utca és a Gellért tér között (majd később ugyanezzel a busszal vissza). A járműre a 3. ajtónál szálltam fel, de az érkezésekor láttam, hogy valaki ül a műszerfal utastér felőli részén.
Utazás közben kiderült, hogy egy fiatalabb srác az, és a buszvezetővel beszélget, háttal ül a műszerfalon és többször a kormány felé nyúl (nem a kormányhoz, csak arra felé) és a műszerfalon lévő gombok is vonzzák az ujjait.
Véleményem szerint ez nagyon balesetveszélyes, ugyanis a busz ezen a vonalon a villamospályán áthajtó szabálytalan autósok miatt sűrűn satufékezni szokott. Egy ilyen fékezés következtében a műszerfalon ülő fiatal fiú komoly balesetet szenvedhet, főleg azért mert a szélvédő közelében tartózkodik, nem támaszkodik, és a hátával nem látja a közelgő veszélyt.
Balesetveszélyes az is, hogy a járművezetőn kívül, más a műszerfalon babrál. Egy véletlen fordulás, fékezés következtében megbillen a srác, kinyitja az egyik ajtót, átállít egy kapcsolót, stb. Rengeteg hasonló véletlen lehet, s balesetet is idézhet elő, ezzel veszélyeztetve az utasok, és a saját testi épségét.
Kérem, a Nógrád Volán vezetőjét ne marasztalják el, csak figyelmeztessék, hogy az ilyesfajta utazás balesetveszélyes, és ha nem tévedek tilos! Ne vonják meg pénzétől és ne is küldjék el, mert ezen a kis kihágáson kívül a munkáját megfelelően végezte.
Tisztelettel: H. István, Budapest
Utolsó kommentek