Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Takarításból ismét elégtelen

A kérdésem csak annyi lenne, hogy mennyibe tellett volna a 19-77 számú autóbuszt a szerelést követően kitakarítani? A szereléskor vélhetően felnyitották a csuklórészt, ahonnan a padlóra rozsda és olaj került. Utóbbit az utasok sikeresen végigkenték a padlón, így az egész utastérbe jutott belőle.

15 Tovább

25 éves vagyok, és bliccelő

Kimondtam, hisz azt mondják a beismerés az első út a gyógyulás felé. Tősgyökeres budapesti családba születtem. Már 12 évesen a nagymamámtól azt tanultam, hogyan kell egy jegyet a metróban „többször használatossá” tenni, bár akkor még volt bérletem, akkor a diák még belefért.

2000 Február óta viszont nem vettem bérletet. Elegem lett. Elegem lett abból, hogy úgy visznek, mint a megtűrt állatokat a full tömött járműveken, hogy lassúak, pontatlanok, koszosak, nem megbízhatóak (ha kimarad egy járat kimarad, na és?), és hogy alapvetően ki vagyok Nekik szolgáltatva. Ha hosszú a cigi akkor azért, ha szép lánnyal beszélgetnek útközben azért, ha gázolajat spórolunk azért, ha bunkózunk akkor meg azért. Csak vegyem meg a jegyet vagy bérletet és kussoljak. Örüljek, hogy Ők vannak.
 
Hát nem! 17 évesen eldöntöttem, akkor inkább játszunk. Mindkettőnk a saját képességei szerint. Ja és persze fair play, mert ismerek olyat, aki talált lakcímigazolóval nyomja

Azóta pénzt bérletért nem adtam, pedig mindennap keresztül-kasul bejárom a várost. Tartozásom nincs, mindig tudtam élni a bérletbemutatás csodás intézményével. 3 havonta elkaptak, szereztem egy jó bérletet (ingyen persze), bemutattam, 400 HUF és viszlát. BKV-ra átlagosan havi 300-400 Ft-ot fordítottam (2 jegy a metróban ha tényleg para volt).

2008-ra azonban bérletbemutatás lehetőséget személyenként évente 2 alkalomra korlátozták, gondolom pont az olyanok miatt, mint én (bár szerintem ez az intézkedés önmagában felháborító).

Az év eleji fokozott ellenőrzés, a tuskó biztonsági őrök a metróban és az éjszakaikon, valamint az a tény, hogy ezen a 2 alkalmon én már február végén túl voltam (figyelmetlen voltam 2 esetben, ennyi), egy gondolat kezdett érlelődni bennem. Kezdtem belátni (vagy beletörődni?), hogy talán mégis kéne venni egy bérletet, talán kényelmesebb is, mint kommandózni előlük (jut szembe: állami cégnél dolgozom 5 számjegyű fizetésért, és mivel Budán lakom nem adnak bérletet sem, kinél sztrájkoljak?). Ezt 1 hónapig, egészen a mai napig dédelgettem magamban. Ma azonban elhatározásra jutottam.

A mai napon 2008.04.10-én, meló, hivatal, ügyintézések, bank, könyvtár és egy könnyed baráti sörözés után a kőbányai Kada utcából indultam hazafelé 22:00-kor. 85-ös, Örs, 2-es metró (persze kamujeggyel) Blaha, majd 4-es villamos. 22:55-re értem az Október 23. utcához, ahol felszálltam a 23:00-kor a Móriczról induló 3-as buszra. Célom a Kosztolányi Dezső térről induló utolsó 14-es busz elérése. A két busz egyidőben, 23:00-kor indul, a Budatétény sorompóhoz, este már kb. azonos menetidővel érkeznek oda, s reméltem, hogy még sikerül elcsípnem.

A 3-as busz a budafoki Városház térnél, már mondhatni 1 testhossznyira megközelítette az előtte haladó 14-es buszt, de ott még nem tudtam átszállni, sebaj. Remélem a sorompónál utolérjük. De nem. A Budatétény sorompónál már majdnem megállt a buszom, mikor is 14-es barátunk a megállóban becsukta az ajtót (hangsúlyozom ő volt aznap az utolsó), majd lassan - kínosan ügyelve, hogy minden utastársammal együtt jól láthassam – elindult. Értsd: annyi emberség nem volt sofőrünkben, bevárja a buszomat. 23:23 perckor 8 azaz nyolc ember kezdett el felsétálni a hegyre, statisztikai adatok alapján legalább 5 bérlettel a zsebében.

Mert felsétálunk, mi az nekünk? Hisz a hegytető is max. 15 percre van, sőt mire az utolsó 114-es megérkezik már haza is érek. Tudom fő az egészség, de azért mégis. 15 másodperc. Ennyin múlt. Ennyit kellett volna várni 14-es barátunknak, hogy beérje a 3-as buszom.

15 másodperc Neki sok volt. Nekem pedig a 8.250 Ft sok. Ezért? Akkor inkább játszunk tovább!
317 Tovább

Mattrészegen hangoskodnak

A buszvezető a munka után azt csinál, amit akar. Annamarit mégis zavarja, hogy a műszak után a buszvezetők hazafele részegen hangoskodnak a buszon. Szvsz addig nincs probléma, amíg nem vezetés közben isznak:)
Kedves BKV Figyelő!

Az elmúlt időszakban feltűnt nekem egy dolog a BKV sofőrökkel kapcsolatban, ezt szeretném megosztani Veled.

Gyakran utazom a 19-es buszon, mindig késő esténként, a Nagykőrösi úti felüljárónál szállok fel. Ez a megálló ugye a következő a Dél-pesti buszgarázs után. Ezért ezen a buszon, főleg ebben az időpontban nagyon sok sofőr utazik, aki már leadta a műszakot, és hazafelé tart éppen. Eddig szinte kivétel nélkül azt tapasztaltam, hogy amikor felszállok, a buszon ülő sofőrök többsége már teljesen részeg. Kezükben piás üveg, hangoskodnak, kiabálnak, mintha csak ők lennének a buszon. Olyan is előfordult, hogy a következő - Tesco - megállónál bekiabálnak az idős, vagy sok szatyorral felszállni kívánó hölgyeknek, hogy ne az első ajtón próbálkozzanak stb. Szóval minősíthetetlen a stílusuk. De hát munkaidő után azt csinálnak, amit akarnak. Mégis, hogy lehet, hogy már a garázst elhagyva totál részegek? A garázsban rúgnának be? El sem tudom képzelni, hogy ott kocsma működjön.

Van egy BKV sofőr ismerősöm, akiről tudom, hogy munkán kívül nagyon keményen piál. A párom szokta mondani, hogy szerinte ennyi pia képtelenség, hogy másnapra teljesen kiürüljön a szervezetből, mire dolgozni megy. Volt, hogy egyik este ez a sofőr ismerősöm is a 19-es buszon volt, csak nem láttuk meg egymást, hanem már csak a Dél-pesti kórháznál (azaz pár megállóval később) futottunk össze. Addigra olyan részeg volt, hogy össze-vissza beszélt.

Szóval, ezek az emberek hol lesznek a munka végeztével ilyen gyorsan piásak? És vajon mire újra buszra ülnek, már minden ital kiürült a szervezetükből? Vagy csak én vagyok túl aggályos? Vagy?

Üdv.: Annamari
75 Tovább

Beragad a 17-es villamos

A 17-es villamos vonalán már szinte mindennapos, hogy az autósok a villamossínen vagy annak közvetlen közelében várakoznak. Ez a videó tökéletesen szimbolizálja az összefogást, ahogy az utasok odébb tolják az autót, majd visszaszállnak a villamosra.

47 Tovább

Visszaáramló füst, szédelgés

Tisztelt Vezetőség!

2008. április 12-én 17.00 magasságában utaztam a BPI-772 frsz. autóbuszukkal a Közvágóhíd és Pesterzsébet vkp. között a 23-as viszonylaton.

Bizonyára Önök is napi rendszerességgel utaznak Ikarus 280-as autóbusszal és abban is biztos vagyok, hogy a téli hónapokban, amikor az ablakok zárva vannak, felfigyeltek már arra, hogy a kipufogóból kiáramló gáz egy része visszamegy az utastérbe. Ez a csukló körül érezhető a legerősebben, de a busz egészében szippanthatunk belőle egy keveset.

A fent említett autóbuszon ezt a szagot kb. 2-szer erősebben éreztem, mint eddig. Olyannyira erős volt, hogy szinte egyből megszédültem, majd odébb mentem, de sajnos ez sem segített. A busz hátuljában is egész úton erőteljesen érezni lehetett a visszaáramló gáz szagát.

A leszállást követően a megállóban lévő padra ültem le, 15 perc pihenés után szerencsére jobban lettem, a szédülés és az enyhe fejfájás is elmúlt.

Azt szeretném kérdezni Önöktől, hogy a kipufogóból visszaáramló gáz mennyire lehet veszélyes az utasok egészségére? Miért nem tesznek valamit, hogy ezt megszüntessék?

Válaszukat várom!
Fotó: totalcar
35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek