Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miből élnek az ellenőrök?

Személy szerint a bliccelés semmilyen formájával nem tudok érvényesülni. Az igénybe vett szolgáltatásért fizetni kell, még akkor is, ha szar a színvonal nem épp megfelelő. Viszont a bliccelésnél már csak egy undorítóbb tevékenység van, ha az ellenőr a magas büntetést több mint a felére csökkenti, majd azt is a saját zsebébe teszi.

Kedves BKV Figyelő!

A következő nemrég esett meg velem és egy barátommal. Úgy döntöttünk, hogy elmegyünk a budaörsi Decathlonba a jól bevált 139-40-es útvonalon. Nem is kell mondanom, a "hétvégevanminekpontosanindulni" mentalitás szerint a 139-es 8 percet késett (2 megállóval a végállomás után szálltunk fel), de mindegy, időnk van. Sasadin átszálltunk a 40-esre, ott sikerült realizálni, hogy hát nincs jegyünk, na mindegy, nincs akkora balszerencsénk, hogy pont jön az ellenőr. De volt. Mutattuk a bérletünket, hátha, de nem, leszállított minket a buszról, és elkezdte mondani, hogy miket fizethetünk be. Haverom mutatta kb. egy évre visszamenőleg a bérleteit, mert hát 9. éve járunk bkv-vel suliba, minden hónapban bérletet veszünk. Megpróbáltam kijátszani az aduászt: "Láthatnám az igazolványi számát?". Hát láthattam, mondjuk morgott miatta... Ezután hosszas szöveg, hogy miket fizethetünk be, én meg azon gondolkoztam, hogyan úszhatnánk ezt meg...

Régebbi kommentek között olvastam, hogy simán elsétálhattunk volna (futás megfordult a fejünkben, mint jó erőben lévő focistanövendékek, de barátom bokája eléggé fájt...), meg hogy bizonyítania kellett volna, hogy azzal a busszal utaztunk, ezt mondtam is neki, de erre elkezdett erősködni, hogy hívja az ügyeletest, ami 24000 forint lesz, úgyhogy megadtuk magunkat, mondtuk, hogy jó, akkor egy helyszíni bírságot szeretnénk fizetni. Elkezdett valamit írkálni, de látszott rajta, hogy nem nagyon akaródzik neki kitölteni, mire megszólalt a társa, hogy látja rajtunk, hogy fiatalok vagyunk, meg hogy vesszük a bérletet, úgyhogy elrendezhetjük egy utólagos bérletfelmutatás áráért (3000 Ft, ketten együtt). Mi meg persze belementünk, mi sem vagyunk hülyék, megússzuk 1500 Ft-tal. Ja és még két jegyet is kaptunk a visszaútra. Ezzel el is váltunk, de több kérdésem, gondolatom is maradt.

1. Miért kell vidéken többet fizetnem??? Ezt az ellenőrnek is feltettem, de csak azt válaszolgatta, hogy "mert ez vidék", és hogy ő ezt nem tudja, a bkv-sok hozták a szabályt (ő nem az? de...). A dolog iróniája, hogy az eset előtt pont ugyanezt írtam hsz-nek a járművezetős posztra...

2. Ha gazdag lennék, mint a szél, akkor kifizettem volna a hatezret, ne az ő zsebébe menyjen a pénzem... Nem tudom eldönteni, hogy most rendes volt, mert "könnyített" a büntetésen, vagy szemét korrupt valaki... Mi szempontunkból sem, mert végül is elengedett kevesebbért, bár szemet is hunyhatott volna fölöttünk, rendesen veszünk bérletet, ha 10 évvel és 50 kiló izommal több lennék, lehet nem állt volna le kötekedni... Szóval most nem tudom eldönteni, hogy rendes volt, vagy szemét...


Konklúzió: tudom, barmok voltunk, legközelebb viszünk jegyet, az biztos, de lehetett volna korrektebb, mondjuk nem lefizettetéssel (tudta, hogy más választásunk úgy sincs) segít minket, hanem egy kicsit nagyvonalú...

További szép napot és jó bkv-zást: Márton (halalosiram)

U.i.: Visszafele persze kilyukasztottuk a jegyeinket, és imádkoztunk azért, hogy jöjjön ellenőr. Azért is, mert két illuminált állapotban lévő hajléktalan is a buszon volt, botrányt csaptam volna, ha őket nem bünteti meg. Persze, hogy nem jött.
99 Tovább

A járművezetők feladata

Kedves BKV Figyelő!

Kevés utas van tisztában azzal, hogy milyen jogai vannak a BKV járművein. Legtöbben joggal panaszkodnak, hogy hajléktalan van a buszon vagy kéregető a metrón, ezért fontos lenne, hogy mindenki, akinek ilyen problémája van, tudja, hogy van helyben kihez fordulni, és hogy nem kell félnie a saját utasi jogai érvényesítéséhez.

Azt már egy frissebb BKV-s kiadvány óta tudjuk, hogy fertőző beteg vagy undort keltő személyek nem utazhatnak a BKV házirendje szerint a tömegközlekedési eszközön. Viszont kinek a dolga az ilyen személyeket leszállítani? A buszon bizony a vezetőnek.

Az egyik rokonom a BKV-nál dolgozik buszvezetőként, és ő mondta: a buszvezető felelős a buszon zajló események rendezéséért. Ha Te szólsz a vezetőnek, hogy egy arra érdemes ember vagy társaság tartózkodik a buszon, neki joga van elintézni, és kötelessége az utas érdekeit nézni. Mondjátok csak meg a vezetőnek, hogy szállítsa le az illetőt.

Remélem, más is tud hasonló szabályokat és segít a kellemesebb utazási körülmények megteremtésében!

Jó bkvzást-blogolást kívánok:

joa
71 Tovább

A trolivezető kommunikál

Valószínűleg az ilyen esetek elkerülése végett nem kopog be senki, ha dohányzó, vagy SMS-t író járművezetővel találkozik. Lehet itt szidni mindenkit azért, amiért fényképez, és panaszt tesz, de amíg a járművezetők egy része kommunikálni nem tud rendesen, ne beszéljünk itt ilyenről.
Kedves Figyelők,

Kb. 20 perce, (azaz 2008. 01. 29-én 14:05-kor) történt velem az alábbi "felemelő" eset:

A 79-es trolin utaztam (sajnos rendszámot nem találtam, csak egy 3 jegyű számot láttam a trolin 257, talán ez valamiféle azonosító, nem tudom), érvényes bérlettel, 1 megállót, a Nefelejcs utcától a Dózsa Gy. útig. A vezető fülke mellett álltam, az első ajtónál. A fülkéből áradt ki a dohányszag mivel a sofőr dohányzott (a masszív szagokból arra következtettem h az illető erős dohányos), ez a tény igazából az esetemet nem befolyásolja, viszont ennek kapcsán felmerült bennem a kérdés: Ha én, mint utas nem gyújthatok rá a BKV járművein, érthető okok miatt, akkor a sofőr miért teheti meg mégis mindezt?

Szóval utaztam azt az egy megállót, meg is álltunk, de az ajtó nem nyílt ki. Jeleztem újra, de akkor sem nyílt. mivel a sofőr mellett álltam bekopogtam hozzá, és a párbeszédet szó szerint idézném:

- Elnézést, kinyitná az ajtót? (kérdezem én.)
- Időben kéne jelezni, nem tudsz olvasni bazd meg? (ordítja ő, és nem nyitotta ki az ajtót.)


Rohantam a másik ajtóhoz, ami nyitva volt, és még pont le tudtam szállni. Kedves Figyelő, maguk szerint ez normális reakció egy férfitől, még akkor is ha én voltam a hibás és megállás után nyomtam meg a jelző gombot?

Üdvözlettel: Poocs Anna
123 Tovább

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Akiket a busz otthagyott

Tisztelt ügyfélszolgálat!

Az alábbi esetre szeretném felhívni a figyelmüket:

ahogy az elmúlt években mindennap, 48-as járatukkal szerettünk volna ma (péntek, január 25.) este hazajutni feleségemmel. A XXI. kerületben, a Szent Imre téren vártunk a buszra, nagyjából másfél méterre a padkától a mérsékelt távolság indokolt, ugyanis időről-időre kamionok tartanak  gyorsulási versenyt a buszsávban, az üvegezett váróval egy vonalban.

19.53-kor feltűnt a járat, mi készülődtünk a felszálláshoz, ám a busz nem állt meg, hanem gyorsított és megállás nélkül továbbhajtott. Meglepődtünk, akárcsak még két másik sorstársunk, akik a HÉV-megálló felől jöttek, s szintén szerettek volna utazni. A tévedés kizárva, a megálló jól ki volt világítva, mi úgymond ráutaló magatartást tanúsítottunk. Az eset annál is inkább furcsa volt,  mert az elmúlt években naponta használtuk a megállót, hasonlót soha nem tapasztaltunk, sőt, a sofőrök egy része korrekt módon megvárja a HÉV felől futva érkező utasokat.

A tíz perccel később érkező következő buszról a végállomáson leszállva bekopogtunk, hogy alkalmazottaik figyelmét felhívjuk  a meglehetősen furcsa eljárásra. Mint kiderült, a szóban forgó járat sofőrje nyitott nekünk ajtót, aki felvetésünkre azonnal kiabálni kezdett. Meglehetősen zavarosan, s nagy hangon előadott monológjából előbb arról értesültünk, hogy négy méterre voltunk a megállótól, ezért nem állt meg, a történet néhány perccel később már úgy módosult, hogy ott álltunk ugyan, de beszélgettünk, neki pedig "nem kötelessége leszállni megkérdezni, hogy befejeztük-e" mármint a társalgást.

Meglehetősen sokat fizetek havi bérletemért, ezért nem tartom lehetetlen elvárásnak azt, hogy feljussak egy BKV-járatra.

Kérem, hogy jelezzék alkalmazottjuknak, a szolgáltatásukat rendszeresen igénybe vevő utasként a továbbhajtást, s a kioktató, durva stílust egyaránt elfogadhatatlannak tartom.

Intézkedésükről legyenek szívesek engem tájékoztatni.

P.s.: Levelemet tájékoztatásul elküldöm a www.bkvfigyelo.blog.hu internetes oldalnak is.
39 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek