Sziasztok!
Az alábbi botrányos eset pénteken, azaz február 8-án történt meg. 7-es busz, Szent Gellért tér, 9:42 perc. Egy kerekesszékes idősebb férfi le szeretne szállni a járműről. Buszvezető nem mozdul, hogy kinyissa neki a rámpát, így néhány másodperc tétova várakozás után szerencsétlen főhősünk megpróbál egyedül legurulni a buszról. Természetesen beakad a járdaszegélybe. Fél kocsi a buszon, fél kocsi a járdán. Egy előtte leszálló utas megpróbál neki segíteni, dehát neki sem megy, mire szépen lassan elkezd dőlni a kocsi. Lassított felvételben látom, ahogy szerencsétlen öregember kifordul a székből, és mint egy zsák, arccal leesik a járdára.
Körbenézek, a buszon SENKI sem mozdul, csak bámulják az incidenst. Én fiatal nő létemre felpattanok, megkérem a mellettem ülő középkorú hölgyet, hogy ugyan engedjen már ki, segíteni kell. Lassan megmozdul, kiszabadulok és rohanok segíteni. Ám ketten sem bírjuk szegényt megemelni annyira, hogy visszaültessük a székbe. Én alányúlok, a férfi húzza, közben kb 20 utas, köztük 15 ereje teljében lévő ember figyel minket bentről. :( Lassan előkerül a sofőr is, akinek segítségével hárman már sikerrel járunk. A reakciója: Semmi elnézést, semmi bocsánat a láthatóan megalázott mozgássérültnek, hanem a következő nevetséges mondat: "AZT HITTEM MENNI FOG NEKI EGYEDÜL IS, HISZ A BLAHÁN OLYAN ÜGYESEN SZÁLLT FEL!" (akár egy 5 évesnek) Az eszem megáll, köpni-nyelni nem tudok. (Más kérdés, hogy a hülye fejével nem érti a fel- és leszállásban rejlő dőlésszögi különbséget...) Én visszaszállok, sofőr visszaszáll, indít, szegény ember még próbálja magát összeszedni, majd lassan ő is elgurul. A buszon az emberek továbbra is faarccal bámulnak-mostmár rám. Úgy tűnik, csak én sírok belül....
Üdvözlettel: ZsófiAdatok, hátha eljut a BKV-hoz:2008.02.08 9:42
7-es busz, Szent Gellért tér megálló
A busz rendszáma: FKU - 944
2008. február 12. 10:44
"Azt hittem menni fog neki egyedül is"
2008. február 09. 09:12
Retardált a Combinon
Egyik személyes ismerősöm jelezte egyszer, hogy a körúti villamosokon egy nagy szakállas ember "rémisztgeti" az utasokat, előszeretetten taperolja a hölgy utasokat. Akkor úgy gondoltam, felesleges írni erről, más nekem még nem jelezte.
Mostanáig, sőt, fénykép is van mellékelve, melyet feljelentés esetén szívesen továbbadunk (kitakarás nélkül) a rendőrségnek. A képért köszönet Baybee-nek.
Mostanáig, sőt, fénykép is van mellékelve, melyet feljelentés esetén szívesen továbbadunk (kitakarás nélkül) a rendőrségnek. A képért köszönet Baybee-nek.
Részlet az olvasó leveléből:
2008. február 07. 09:33
Utastájékoztatás a villamospótlón
Hellóka!Mai nap (II. 06) éppen az egyetemre igyekeztünk a többiekkel, és mint mindig, vártuk, hogy megérkezzen az Astoriára a 149 V járat. Megintcsak a szokásos: eltelik 10 perc, jön három 47-49 V, ami ugye nem a Közgáz felé visz, és átlag 5 ember száll fel rá, az egyetemisták meg csak gyűlnek, és nem értik, miért nem lehet ugyanolyan gyakorisággal indítani a 149 V-t, mikor sokkal többen igényelnék.
Aztán egyszer csak, épphogy elment a 47-49 V, érkezett még egy - ez kicsit gyanús volt, de gondoltuk, biztos túlbuzgóak a sofőrök. Ám mikor láttuk, hogy néhány közgázas mégis csak felszáll erre, mi is a busz felé vettük az irányt. Mikor léptünk fel a lépcsőn, hallottuk, ahogy a sofőr bemondja: "Ez valójában a 149 V villamospótló busz, a tábla egy átvágás csak, dehát elfogyott a 149 V táblám, ez van"
Ezt minden állomáson elmondta egyébként. Hatlamas nevetés fogadta a bejelentést, de korántsem volt ilyen vicces a helyzet. Ugyanis a megállókban várakozók nem hallhatják, mit üzen a sofőr az utasoknak, tehát honnan találják ki, hogy a vezető éppen vicces kedvében volt, és ahelyett, hogy egy lapra filctollal ráírta volna, hogy 149 V, megtévesztette az utasokat, akiknek nagyon nem minden hogy a 47-49 V-re vagy a 149 V-re szállnak-e.Szerintem siralmas.Eszti
2008. február 06. 14:01
Nem csak az ellenőrökről
Tisztelt BKV Figyelő, és tisztelt blogolók!
Ritkán szoktam billentyűzetet ragadni, hogy megosszam gondolataim a közzel, most azonban úgy érzem, mind e cikkhez, mind a hozzászólásokhoz fűznék néhány megjegyzést.
Elöljáróban. Hónapok óta olvasom a bejegyzéseket és a hozzászólásokat.
Szimpatikus a kezdeményezés, érdekesek a cikkek, többségében érdekesek a kommentek. Mégis, napról napra erősödik bennem egy érzés, hogy ma divat szidni a BKV-t. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért.
Persze egyfelől érthető, hisz a BKV és Budapest vezetősége -következmények nélküli országunkban- egészen arcátlan módon hagyja figyelmen kívül a közvéleményt. Elsősorban nem is a fizetésekre gondolok, hanem arra, hogy a tisztelt illetékesek nyilatkozataiból kiviláglik, halvány lila elképzelésük sincs arról, hogy valójában milyen szolgáltatást kap az, aki a tömegközlekedésre kényszerül. Megkockáztatom, azt sem tudják, mi az, hogy szolgáltatás. Pedig elég lenne tapasztalatszerzésre 1-2 hét, ha vennék a fáradtságot, és leerszkednének a pórnép közé, megtapasztalni azt a sok kellemetlenséget, amiről itt a cikkek szólnak.
De igazából nem emiatt szántam rá magam a megnyilatkozásra, hanem az ellenőrök, s az ellenőrzés kapcsán kialakult utálkozási divat okán.
Leszögezem, nagyon sokszor minősíthetetlen a stílus, a viselkedés, a megjelenés, s az intézkedés. Azonban szíves figyelmébe ajánlom meggondolásra minden utálkozó, kritizáló, vagy éppen inzultuson ért utazónak: vajon miért kényszerült a BKV ennyi ellenőrt alkalmazni? Mert az utasok jelentős része bliccel. Vagyis 1 petákkal sem járul hozzá a tömegközlekedés feltételeinek megteremtéséhez, ám lelkiismeret-furdalás nélkül utazik évek óta.
Kérdem én, látott már olyat valaki, hogy a bérlettel, jeggyel utazók, jogos felháborodással az ellenőr pártjára álltak volna egy potyautassal szemben? Nem valószínű. Könnyebb háborogni és felháborodni, s a BKV-t szidni a drága bérletek miatt. Pedig ugyanennyi erővel azokat is szidhatnánk, akik miatt mi többet fizetünk. Vagy akik miatt ennyi ellenőrt kellett munkába állítani.
Vagy beszéljünk a tisztaságról. Nem hiszem, hogy normális, kulturált társadalomban ennyi hányást kell a takarítoknak eltakarítani. Persze jogos elvárás, hogy ha már fizettem az utazásért, akkor higiénikus környezetben tehessem meg, de megint csak úgy érzem, hogy nagy szükség lenne a deviáns utazókkal szembeni általános fellépésre az utastársak oldaláról is.
Hiszem, hogy lényeges változásokhoz nem elég, ha csak a BKV látja be és javítja ki a hibáit, hanem szükség van egy tudatos, szociálisan fejlett, érdekeit védő, és azért tenni is hajlandó, nem közömbös, kulturált utazóközönségre.
Cz. Z.
(név és cím a szerkesztőségben)
2008. február 05. 13:24
Februári bérletek
A BKV a múlt héten már a faszunkra lépett figyelmeztetett, hogy az új HAVI bérletet hibásan 30 napos bérletként neveztük meg. Töménytelen levelet kaptunk, fényképekkel együtt, hogy a pénztárosok a februári hónapra szóló bérletet 29 napra töltötték ki, rengeteg volt a felháborodás. Ismét idézek a BKV Sajtóosztályának ezzel kapcsolatos leveléből:
„30 napos bérlettípus a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-ai döntése nyomán 2008. január 1-jétől már nem létezik a BKV Zrt-nél. Az új havi bérlet tetszőleges kezdőnappal vásárolható meg és érvényessége mindig az adott hónap hosszúságától függ (tehát nem minden esetben 30 nap!).”
UPDATE3: Kiricsi Karolától idézek: "Megválaszthatja azt is, hogy 15-étől 15-éig érvényes"
Érdekes, hogy a sajtóiroda szólít fel minket, hogy félrevezetjük az utazóközönséget, és az olvasókat, miközben a BKV szóvivője sem tudja, mit beszél. (5:15-től hallható az idézett rész)
UPDATE2: Így néz ki, mikor a pénztáros lányos zavarában rosszul tölti ki a bérletet
UPDATE1: Egy levél, melyet ezzel kapcsolatban kaptunk
Tisztelt Gál Mihály Úr - BKV Figyelő!
A csatoltan elküldött "havi" bérletszelvényt múlt hét szombaton ( február 2.) vásároltam az Örs vezér-téri "gombánál" található BKV Jegypénztárban. Cinikus ember lévén direkt kiszámolgattam otthon, hogy - az olvasatomban - 30 napos "havi" bérlet - február 7-i kezdőnappal - március 7-ig kellene, hogy érvényes legyen. De NEM! Úgy látszik a BKV vagy nem tért még át a Gergely-naptárra, vagy újabb spórolási akciójuk szerencsés nyertese vagyok, de csak 29 naptári napra kaptam a bérletet. Direkt nem szóltam a hölgynek, akitől vásároltam, ugyanis láttam az asztalán halomszámra előre feldátumozott bérleteket - én magam 2 db-t vásároltam, a másik is "29 napos" -, így élek a gyanúval, hogy nem a "véletlen műve"...
A véleményem igen határozottan megvan az esetről, de ezt inkább megtartanám magamnak (a legenyhébb kifejezés, ami eszembe jut, hogy "szándékos tévedésről" van szó).
Amennyiben érdemesnek tartja ezen szösszenetem publikálását, akkor nosza!
Remélem a többség okul ebből, és szóvá teszi. Szeretném hangsúlyozni, hogy én már ott észleltem a hibát, de nem akartam ****rágóként feltűnni, egy nap nem oszt-nem szoroz. Csak maga az elv fáj, ezért gondoltam, hogy inkább "közhírré" teszem!
Üdvözlettel: Tamás (egy lelkes olvasójuk)
UI: NEM "fotosopp" a melléklet!
Köszönjük, hogy ilyen lelkesen külditek be észrevételeket, köszönjük a bizalmatokat is, de ezzel kapcsolatban nem szeretnék több levelet kapni:)
Utolsó kommentek