A szombati napot vezessük le egy viccesnek szánt képpel, amit még hónapokkal ezelőtt találtam a neten. Vicces, ám egyben szomorú is, mert sajnos valóságtartalma is van. Ilyen kampányokat indíthatna a BKV is, biztos kevesebb lenne a bliccelő:)
Kilépett a busz elé, majd beleütött a szélvédőbe
Máté tegnap a 7-es buszon utazott. A Volvo a Keleti pályaudvarnál állt ki a megállóból, amikor egy gyalogos a piros jelzés ellenére a busz elé lépett. A busz megállt, átengedte a gyalogost, majd rádudált. Emberünk ezen annyira felhúzta magát, hogy a busz szélvédőjébe ütött. A férfi eltűnt, a busznak ki kellett állni a forgalomból:
Ma (04.02.) volt szerencsém FJX-196-os rendszámú Volvo buszon a Bosnyák tér felé haladni. Egészen a Keleti pályaudvarig sikerült eljutni. Úgy történt, hogy kicsivel 12 után a busz elhagyta a nevezett megállót és épp megkezdte volna a kanyargást a lezárt Baross téren amikor egy a piros jelzésnél a zebrán áthaladó úriember került az útjába.
Eddig nem is lett volna probléma, a buszvezető lassított/megállt és rövid dudálással figyelmeztette a tiltó jelzést teljes mértékben figyelmen kívül hagyó gyalogost, aki erre válaszul beverte a busz szélvédőjét.
A busz azonnal megállt és ott is maradt akadályozva a forgalmat, az utasok meg mehettek dolgukra. Az úriember eltűnt a helyszínről, természetesen. Én a második ajtónál álltam - nem a legjobb rálátással -, csak egy fehér póló és egy piros táska maradt meg belőle.
Máté
Csak a lélek tartotta a busz ajtaját
Olvasónk néhány napja egy olyan buszon utazott, aminek az ajtaját szinte semmi nem tartotta. Az 53-as viszonylaton közlekedő busz ajtaja menet közben ide-oda csapódott, az alsó részén semmi nem rögzítette. Tisztában vagyunk vele, hogy a BKV-nak kevés a pénze, de ennyire rossz buszokat miért engednek kiállni a garázsból? Miért lehet forgalomban? Ha valaki megbillen a kanyarba, és kiesik az ajtón azt hogy magyarázza ki a szóvivő? Ez is természetes?
Nem indul a videó? Kattints ide!
Tíz éve nem ült buszon, meglepődött
Olvasónk körülbelül tíz éve nem vette igénybe a BKV magas színvonalú szolgáltatásait. Néhány hete azonban újból buszra ült és meglepődött amikor tapasztalta, hogy a blogon leírt problémák igenis valósak. 6 pontban gyűjtötte össze kérdéseit, észrevételeit:
Tisztelt BKV-figyelő!
Elég régen vettem igénybe utoljára BKV-t (Kb. 10 éve). Most újra rákényszerültem, mert Rákoskeresztúrról Budaörsre járok melóba, és kocsival nem érné meg. Felfedeztem viszont néhány érdekes dolgot, érdekelne, hogy van-e rá értelmes magyarázat!
1. Mi az oka annak, hogy a járművek ilyen szinten retkesek, hogy ragadnak? Nálunk miért nem megoldható, hogy amíg a végállomáson várják az indulást, a vezető ahelyett hogy bagózik, legalább felsöpörne, ahogy fejlettebb demokráciákban szokás? Éjszaka a garázsban/remízben a takarítók dolgoznak is, vagy csak ott vannak, hogy meglegyen az óraszám? Mert egymás után 2 napon láttam ugyanazt a csikket, ugyanott, ugyanazon a buszon!
2. Hogy közlekedhet olyan busz (68-as vonal), amelyiknek a plafonon lévő Vészcsengő-gombjából, valamint a hátsó ajtóval szembeni kapaszkodó fölső rögzítési pontjából ömlik az esővíz, vagy a hátsó ajtóval szemközti sarokban be van szakadva a padlója a gumiszőnyeg alatt?
Segített csalni az ellenőr
Nem tudom eldönteni, hogy a lenti történettel kapcsolatosan szomorkodjak-e, vagy örüljek. A BKV egyik ellenőre megbüntetett egy fiatal fiút, majd tanácsokat adott neki, hogy ebből a büntetésből miként faraghat le. Helyesen járt el az ellenőr? Az üzenet elolvasása után szavazzatok!
Helló!
Egy kis rövid történet:
Pár hete trolin utazva elég érdekes párbeszédnek voltam szem- és fültanúja. Egy középkorú hölgy felhúzva a BKV-s szalagot a karjára, sorban elkezdte kérni az utasokat, hogy mutassák érvényes jegyüket, bérletüket. Mikor a mögöttünk ülő kb. 11-12 éves kisebbségi fiúhoz ért, fülünk hallatán zajlott le, ahogy a hölgy a jegyet nem is ismerő fiúnak tippeket adott, hogyan úszhatná meg minél könnyebben a büntetést.
Utolsó kommentek