Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Félmilliót kérnek csekken

Sok post volt már a blogon arról, hogy a BKV hány utasnak küld ki kamu büntetésről csekket, és felszólítást, de Joda levele eddig a legelképesztőbb. A BKV ügyvédje szerint 2004 és 2005 között az utas kb. félmillió forintot bliccelt össze és azt szeretnék, ha ezt minél hamarabb, sárga csekken a postán be is fizetné. Ez mennyire abszurd?

Kedves BKV-figyelő!

Egy hihetelten történetet szeretnék megosztani a blog szerkesztőivel, és a kedves olvasóival. Néhány hete kaptam egy levelet egy ügyvédi irodától, hogy a BKV a büntetésemet továbbadta nekik, és majdnem 500.000 forinttal tartozom nekik, legyen szíves ezt a mellékelt csekken befizetni, de nagyon gyorsan, mert jön a behajtó.

2004-es 2005-ös büntetésekről van szó, és olyan járatokon blicceltem az ügyvéd úr állítása szerint, amiken nem hogy nem utaztam, életemben nem hallottam róluk. A büntetések jó részénél állítólag a személyimet mutattam be, ami azért érdekes, mert 2004 és 2007 között nem hogy Magyarországon, Európában sem voltam, hiszen az Egyesült Államokban dolgoztam egy rokonomnál, amit hivatalos papírokkal bizonyítani is tudok.

2003-ban amikor Budapesten voltam egyszer megbüntettek a 2-es metrón, mert az állomáson, az ellenőrzéskor vettem észre, hogy a bérletem otthon maradt. Természetesen együttműködő voltam, hisz becsületes vagyok, kiadtam az adataimat, és már másnap bemutattam a bérletemet, 12 hónapra visszamenőleg is, hogy a pénztárban lássák, tényleg nem a büntetés miatt vettem bérletet, nem vagyok csaló.

Valószínűleg itt rontottam el mindent. Kiadtam az adatomat egy vadidegen embernek, akin akkor még piros karszalag volt, és életemben akkor láttam először. Semmilyen papírt nem kaptam arról, hogy az adatomat bizalmasan kezelik, és nem sokszorosítják. Tessék. Jöttek is a büntetések. A levélre nem válaszoltam, hisz nem ajánlott küldemény volt, nem reagálok rá. Én úgy hallottam, hogy az ilyen büntetések 1 év alatt évülnek el. Egy ügyvéd hogy jön ahhoz, hogy 4 éves, fiktív büntetések miatt zaklasson? Szerintetek mit tegyek? Már azon is elgondolkodtam, hogy az Ügyvédi Kamarát megkeresem, mert a blogotokon is olvastam, hogy sokan kapnak ilyen kamu leveleket. Lehet, hogy az ügyvédet röppályára állítanák? A BKV milyen jogon adja tovább a személyes adataimat? Az oké, hogy jogos követelés, meg behajtó, de hogy jön ide az ügyvéd?Az ellenőrön, és a panaszirodán kívül milyen jogon adják ki az adataimat egy ügyvédnek, az pedig egy behajtónak?

Jelenleg egy biztos: Ha valaki nem tartja jogosnak a büntetést (otthon hagyja a bérletet, lyukasztott, de az ellenőr szívózik vele) semmiképp ne adja ki az iratait a kezéből, és idegennek ne adja oda az adatait. Fordítsa el a fejét, és szálljon le a járműről. Rosszul hangzik, de amíg ekkora rés van a rendszerben, nincs más megoldás sajnos…

Mellesleg mennyire valószínű, hogy a csekken, félmillió forintot be fogok fizetni? Pont olyan országban élünk, ahol emberek csak úgy 500.000 forintot fizetnek be csekken… Nevetséges.

További jó munkát nektek, és kitartást a céggel szembeni harchoz! Sokan támogatunk! :)

Joda

103 Tovább

„A villamos esetenként...”

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

69 Tovább

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

124 Tovább

Így nem közlekedsz 23-án

Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.


Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.


A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején

* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;


* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;


* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila utca - Roosevelt tér - Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;


* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.



Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt


0 Tovább

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek