Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Budapesti életképek

Van egy banda Pesten, akik azzal töltik szabadidejüket, hogy filléres dolgokból mosolyt csalnak az arcukra. Sajnos még nem igazán ismerik őket a városban, ezért egy kicsit népszerűsítem most őket. Szerintem blogjukat a legjobban úgy tudom reklámozni, ha a munkájukból megmutatom a legjobbakat. Ezúton kívánok mindenkinek Sikerekben gazdag, boldog új évet minden olvasónknak. Várunk titeket 2009-ben is! :)

15 Tovább

Mi változik 2009 elején?

December 18-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKV Zrt. tarifajavaslatát. Számos utasbarát újítást is elfogadott a testület: egyebek mellett a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB), az újonnan bevezetett negyedéves bérlet száz napig lesz érvényes, olcsóbb lesz a napijegy, valamint a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

Budapesti Közlekedési Szövetség kialakításának következő lépéseként a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB). Megszűnik a jelenleg meglévő 10%-os árkülönbség. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő Budapest-bérlet ára 9 000 Ft lesz - tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3 550 Ft -, ami jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás. A szolgáltatás bővülése az általános bérletek esetében 100 forinttal, a tanuló és nyugdíjas bérleteknél 50 Ft-tal kerül csupán többe - de még így is kevesebbet fizetünk érte, mint egy 2008-as Budapesti Egyesített Bérletért.

A társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amely tetszőleges kezdőnappal lesz megváltható és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 Ft lesz, tanulóknak, nyugdíjasoknak 10 650 Ft. Az éves, negyedéves és havi teljes árú, tanuló, nyugdíjas Budapest-bérlethez, valamint HÉV teljes árú és kedvezményes (tanuló) bérletekhez kiegészítő kerékpár-bérlet vásárlására lesz lehetőség havi 500 forintért.

Az utasok igényeinek megfelelően megszűnik a drágább éjszakai jegy és a vonaljegy érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonal- és a 10 db-os gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig lesznek érvényesek. A környéki vonaljegyeknél nincs változás, mert a menetidők ebben az esetben ezt nem indokolják. A vonal- és az átszállójegyet valamint a 10 db-os gyűjtőjegyet a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor - ideértve a földalatti vasutat is - nem kell új jegyet kezelni.

A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc). A napijegy csupán 1 500 Ft-ba, a turistajegy 3 700 Ft-ba a hetijegy 4 400 Ft-ba a családi jegy 2 100 Ft-ba kerül majd. A kétnapos családi jegy igénybe vételére - az egyéb feltételek fennállása esetén - gyermekkel együtt utazni kívánó külföldi állampolgárok is jogosultak lesznek, így a szolgáltatás még inkább vonzóvá válik a külföldiek számára.

Az agglomerációban élő utasaink kényelmét szolgálja az a szolgáltatás, amelynek értelmében a HÉV járművein érvényes jegyeket elővételben is meg lehet vásárolni.

Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy (2 fő kíséretében 10-40 diák számára), amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en.

22 Tovább

Majdnem 9 százalékkal drágul jövőre a BKV

Mint azt már jó előre megmondtam (majd' 450 kommenten át), a BKV a 7,9%-os tarifaemelésen kívül további áremelésre készül, hisz az új egyesített bérletek árát is belekalkulálják a bérletek árába, így a 7,9% helyett, 8,8%-os lesz az áremelés. Erre azért volt szükség, mert jövőre megszűnik a hagyományos BKV bérlet, és helyette csak a drágább, Budapesti Egyesített Bérletet lehet majd kapni, ami érvényes a Volán és a MÁV járataira is, Budapest közigazgatási határain belül. Tehát jövőre a bérlete árából minden BKV utas fizet a fent említett cégeknek, függetlenül attól, hogy igénybe veszi-e a szolgáltatásait, vagy sem. Ugye milyen igazságos?

Sokan bedőltek Hagyó Miklós meséjének, akinek köszönhetően többen az "áremelés mellé, most valami extrát is kapsz" című mondókát kezdték el terjeszteni (ekkor még csak 7,9%-os emelésről tudtunk), ám néhány hét alatt kiderült, hogy az új egyesített bérlet nem ajándék, ezt a szokásos áremelésen felül ki kell majd fizetniük az utasoknak.

Jövőre a BKV bérlet ára 9000 forint lesz (jelenleg 8250), a diák/nyugdíjas bérlet 3550 forintra emelkedik (jelenleg 3250), és a kétheti bérlet 5950 forint lesz (jelenleg 5300). A vonaljegy ára a jelenlegi 270 forintról 290 forintra, a metrószakaszjegy pedig 220 forintról 240-re emelkedik majd. Egyedül a napijegy lesz olcsóbb, (1500 forint) 50 forinttal.

138 Tovább

Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet

Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.

Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.

Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.

A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.

61 Tovább
123
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek