Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem lesz BKV-sztrájk

Sikerrel zárult a keddi tárgyalás a BKV és a szakszervezetek között. Alig egy óra alatt sikerült megállapodni a kollektív szerződés meghosszabbításának kérdésében, így nem maradt több vitás kérdés, elmarad a sztrájk.

Sikerült megegyeznie a BKV vezetőségének és a sztrájkbizottságnak a keddi tárgyaláson, így elmarad a csütörtökre és péntekre tervezett munkabeszüntetés.

Mint Nemes Gábor sztrájkbizottsági szóvivő az Indexnek elmondta, a BKV beleegyezett a kollektív szerződés 2009. december 31-ig való meghosszabbításába. A felek a szerződést nem módosították, ám fenntartják a jogot, hogy az esetleges vitás pontokról tovább tárgyaljanak.

A szakszervezetek régebbi követeléseiről már korábban megállapodás született. Így valamennyi szakszervezet elfogadta a főváros vezetőinek garanciavállalását a BKV közép- és hosszútávú finanszírozásának kidolgozásáról, valamint az új paraméterkönyvet. Az új paraméterkönyv szerinti közlekedést egyfajta kísérletnek tekintik a szakszervezetek, melynek tanulságait a paraméterkönyv 2009-es változatba majd átvezettetik.

 A BKV menedzsmentje vállalta, hogy csoportos létszámleépítés a társaságnál addig nem lesz, amíg el nem készül a társaság közép- és hosszútávú finanszírozási stratégiája. Ennek elkészítésének dátuma szeptember 30., mely határidőre a főpolgármester-helyettesek garanciát vállaltak.

A szakszervezeti sztájkfenyegetettség októberben újulhat ki, ha nem sikerül a fővárosnak, a kormánynak és a BKV-nak megállapodni a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásáról. Noha a kollektív szerződésnek része a bérmegállapodás, a felek a 2009-es bérekről még nem állapodtak meg, erre csak jövőre kerülhet sor.

Korábban már kétszer sztrájkoltak a szakszervezetek a mára elért célok elérése érdekében. Az első sztrájkot április 7-én tartották hajnaltól délután egy óráig. Ekkor az egész város lebénult. A második sztrájkot április 18-án tartották, ekkor hajnaltól késő estig nem jártak a járművek, ám a káosz elmaradt, a város sziesztázott.

A tárgyalás szünetében a BKV Akácfa utcai székházában megjelent Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes is, de újságírói kérdésekre nem válaszolt és gyorsan távozott a székházból, de később közleményben tudatta az MTI-vel, hogy üdvözli a cég vezetősége és a szakszervezetek közötti megállapodást.

Közleményében hozzátette: mivel minden megállapodáshoz két fél együttműködése szükséges, ezért a szakszervezetek vezetőinek is megköszöni bölcs belátásukat, hogy szeptember végéig vállalva a sztrájkmoratóriumot, időt biztosítanak a BKV rövid, közép és hosszú távú programjának kidolgozására.

Demszky Gábor főpolgármester örömmel fogadta, hogy megnyugtató módon lezárultak a BKV vezetése és a szakszervezetek között hetek óta tartó sztrájktárgyalások.

"Külön köszönöm a társaság vezetésének, hogy miközben ragaszkodott a vállalat stabil működését szem előtt tartó álláspontjához, mégsem zárkózott el a kompromisszumoktól, a szakszervezetek képviselőinek pedig azt, hogy a rövid távú célok helyett végül a budapesti közösségi közlekedés hosszú távú érdekeit tartották fontosabbnak" - áll Demszky közleményében.

Index
33 Tovább

Helyreigazítás

A BKV-figyelőn 2008. május 27-én délelőtt „Szívatják a transszexuális dolgozót” címmel megjelent cikkel kapcsolatosan az alábbi közleményt adjuk:

A levelet előző este –egy a dolgozó nevéhez hasonlító- e-mail címről küldték, melyet a freemail rendszerében regisztráltak. Mivel a blog szerkesztői a történetet valóságosnak értékelték, publikálták.

A publikálást követően néhány órával jelentkezett a cikkben szereplő hölgy, és megkért minket a cikk teljes tartalmát és a hozzászólásokat távolítsuk el, ugyanis egy kollégája visszaélt a nevével és blogjában található bejegyzést módosítva, levél formájában küldte el nekünk.

Az ügy igen hamar a BKV vezetősége és a sajtóiroda elé került, így akinek az volt a célja, hogy az illetővel elbeszélgessenek és felelősségre vonják, annak jelezném, hogy sikerült!

Természetesen a bejegyzés tartalma valós volt, de a szerkesztője nem ekkora olvasótábornak szánta, ő sem gondolta, hogy valamelyik rosszakarója így próbálja megszívatni.

Ezúton kérünk elnézést az unatkozó BKV-s kolléga nevében is.

BKV-figyelő
32 Tovább

Kutyát kínoztak a Stadionok állomáson

Én valószínűleg ilyen helyzetben az állomáson található piros gombot nyomtam volna meg, ami arra szolgál, hogy ha valaki a sínek közé esik, áramtalanítson és így ki lehessen menteni onnan az embert vagy az állatot. Szép, hogy én jobban tudom, mit kell tenni, mint az ezért felelős ember. Áramtalanítás, és a kutya kiszedése 3-4 perc. Inkább terelgették a jószágot, hagyták a sínek között szenvedni, és felbolydították a metró közlekedését is.
Tisztelt BKV Figyelõ!
 
A mai napon (2008.05.20 kb. 17.00) tapasztaltakat szeretném megosztani Önökkel és a nagyérdemű utazó közönséggel:
 
Ma, a Stadionok állomáson kívántam felszállni a 2-es metróra, amikor is arra lettem figyelmes, hogy egy kóbor kutya szaladgál a sínek(!) között és szemlátomást meg van zavarodva a szerencsétlen jószág. Mögötte -igaz lassan- ,de határozottan közeledett a metró szerelvény. Az okos vezető és segítője meg folyamatosan nyomta a kürtöt, hátha a kutya majd kiugrik? odébb megy? elmegy a következő megállóig? Mire gondolhatott a vezető?? Elüldözi a Déli-ig?? Egy idõ után megjelent  (gondolom) az ügyeletes hölgy és a segítője egy rádióval. A rádióval terelgette a szerelvényt a nagy okos úriember és szépen ráterelte a kutya mellé. Az eb más választás híján bebújt a szerelvény mellé és el kezdett visszafele a Pillangó utca felé menni. A nagy tudású férfiú a fülem hallatára indította el a szerelvényt, úgy,  hogy a kutya alatta? mellette? volt. Mikor több utas társammal is kérdőre vontuk, hogy ezt mégis hogy? csak a vállát vonogatta. Ekkor gondoltam egyet és megkérdeztem,  a mellette álló BKV-s forma ruhát viselõ hölgyet ,hogy nem lehetne-e áramtalanítani az állomást és két férfival lemennénk a kutyáért is felhoznánk (kb. 2perc), a hölgy szintén megvonta a vállát és közölte, hogy azt nem tudja hogy kell. A történet folytatását nem láttam, mert jobbanak láttam a kilátástalan küzdelem helyett egy más közlekedési eszközt igénybe venni. Kérdéseim a következõek lennének: Tisztában vagyok azzal, hogy nem egyszerû feladat az állomás áramtalanítása, de ha egy ember lett volna sínek között, akkor is ilyen nyeglén állt volna a BKV a szituációhoz? Tényleg nem lehet áramtalanítani azt az állomást? Az ott dolgozók tényleg nincsennek tisztában a veszélyhelyzet elhárításához szükséges ismeretekkel? Valóban ezt a "feljelentést" csak az én kutya imádatom íratta velem, de nem veszélyes az (emberekre is nézve), ha egy állat téved az alagútba?
 
Tisztelettel: Egy Utas
246 Tovább

Kibelezik a járműveket

BKV-nál dolgozó ismerős mesélte, hogy a BKV-nak már annyira nincs pénze alkatrészekre (másra természetesen van, reklámok, AAM tanácsok, stb.), hogy már a meglévő járműveket bontják szét, azokból szedik ki az alkatrészeket.

Szia!

Hetek óta áll a Pongrácz troli garázsnál 3 troli hátul, majdnem a villamosmegállónál. Kettő szinte teljesen ki van belezve, a harmadik még friss. Garázskannibalizmus, ahogy a műhelyben mondják. Ebből szedik ki a még jó alkatrészeket a többi jármű számára.

Így néz ki az egyik:



Látszik, hogy se áramszedő, se ülések, se csukló, szinte semmi mozdítható sincs már rajta. Az utolsó ajtó is hiányzik.

Van a bokor takarásában, a háttérben egy teljesen szétszedett (a fényszórósor például látszik, hogy nincs) és az előtérben egy még nagyjából ép troli (áramszedő már ezen sincs....)

Értem, hogy újrahasznosítás, meg ilyesmi, ezzel nincs is bajom. Örülök neki, hogy ezzel is takarékoskodnak a szerelők, csak ugye a szétcincált trolik helyett nem nagyon látok újakat.

Bocs a képekért, csak mobil volt nálam, üdv!
46 Tovább

Senki sem adja át a helyét

Az alábbi eset jól bemutatja, hogy néha milyen helyzet uralkodik a tömegközlekedésen. Ha az iskolásokat sem a szülők, sem a tanárok nem tanítják meg arra, hogy rászorulóknak átadják át a helyüket, honnan fogják megtanulni? Elszomorító, hogy nagyon ritkán látok olyan embert, aki rajtam kívül felajánlja a helyét az idősebbnek, terhes anyukának vagy más rászorulónak.
Szia BKV figyelő!
 
Az alábbi történet annyiban kapcsolódik a BKV-hoz, hogy a kisföldalattin történt pünkösd vasárnap, és jól példázza az általános morált, amit a kedves utazók képviselnek.
 
A feleségemmel és két éves múlt fiammal mentünk a városligetbe, így a Deák téren átszálltunk az M3-ról a kisföldalattira délelőtt 10 óra körül. Előttünk egy iskolás csoport (kb. 10-12 éves gyerekek) szállt a szerelvény középső részébe, elfoglalva az összes ülést. Gondoltam, ha látják, hogy karonülő gyerekkel száll fel valaki, akkor kapok egy helyet. Hát nem kaptam, de nem ez döbbentett meg. Hanem az, hogy a gyerekekkel utazó három tanárnő közül egyik sem kapott észbe, és állított fel egy gyereket. Maga a dolog nem azért háborított fel, hogy a Deáktól a Hősök teréig kellett állnom karomban tartva a gyereket, mert szerencsére ez nem okoz gondot. Meg ugye, hogy egy ötödikes gyerek nem tudja, hogy át KELL adnia a helyét a rászorulóknak, azt már megszoktuk. Itt tartunk. De hogy három értelmiségi nő, akik voltak vagy lesznek hasonló helyzetben (van vagy lesz gyerekük), ennyire tuskó módon tud viselkedni, azt nem tudom megemészteni.

Gondolkoztam, hogy leszálláskor megköszönöm annak a hölgynek a kedvességét, aki legközelebb állt hozzám (fél méter), de lemondtam róla. Lehet, hogy nem is értené, hogy mi a bajom.
 
Feleségem terhessége alatt 8 hónapos korig járt dolgozni metróval. Rengeteget panaszkodott, hogy milyen tuskók az emberek. Ezek után ne csodálkozzunk.
 
Üdv,
Csonti
344 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek