Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hét fájó szóvicce: "Balra a Budai Vár. várjon csak!"

Helló!
 
Be kell, hogy valljam nem igazán szeretem a BKV-t a sok bunkó vezető miatt, de egy kiemelkedik ezek közül. a 2-es villamos vonalán utaztam nővéremmel és beszélgetünk egy közös ismerősünkről, hogy sokszor utazik egy igen mókás vezetővel azon a vonalon. És éppen elcsíptük! Sajnos csak 3-4 megálló erejéig élvezhettük a társaságát az átépítések miatt. Minden megállónál és megálló közben hülyéskedett pl.: "Mivel ma rendesen viselkedtek elmondom a mai vízállást: a Duna egy kicsit apadt és ugyanarra folyik mint tegnap" vagy " balra a Budai Vár... várjon csak!", vagy éppenséggel egy rendes idegenvezetést hallhattunk tőle. Tudom nem ez a dolguk a vezetőknek de miből állna egy kicsit szabadabbam vezetni a síneken? :)
 
Athemil
34 Tovább

Láthatatlan tanácsokra fizetett ki a BKV 134 milliót

Súlyos, bűncselekmény elkövetésének gyanújára is okot adó visszásságokat tárt fel a BKV belső ellenőrzési osztálya az AAM-mel kötött tanácsadói szerződések tételes vizsgálatakor. 2007-ben a közlekedési cég 134 millió forintot fizetett ki a cégnek szakértői anyagokra, de a szerződések hiányosságai miatt teljesítésüket nem tudták sem igazolni, sem számon kérni. Állítólag létezik egy 5 ezer oldalas dokumentumcsomag, de az még az ellenőrök számára sem nyilvános, aki látta, botrányról beszél. 2007 decemberében a menedzsment úgy döntött: a következő öt évben 2,5 milliárd forintot költ az AAM tanácsaira.

A közbeszerzési törvény megsértése mellett a hűtlen kezelés gyanúját is felvetik a BKV 2007-ben kötött tanácsadói szerződései, és az ezek alapján történt kifizetések. A BKV legalább 134 millió forintot fizetett ki úgy, hogy a szolgáltatás teljesítését a közlekedési cég belső ellenőrzési osztálya sem tudta igazolni. Legalábbis ez olvasható ki a BKV felügyelő bizottságának csütörtöki ülésére készült vizsgálati anyagból, amely az Index birtokába került.

A vizsgálat - amely jórészt a BKV beszámolóiból áll össze - az "AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt-vel kötött tanácsadói szerződések és a hozzákapcsolódó számlák, pénzügyi teljesítések tételes" ellenőrzésére irányult.

 

A cikk folytatását az Indexen olvashatod el.

Tovább! >>>

23 Tovább

Telefonál a drága

Kedves BKV-figyelő!

Nem először tapasztalom hogy a piros 20-as buszon és a 14-es villamoson a vezetők mobiljukon telefonálnak. Egyszer nem a legjobb minőségben, de sikerült levideóznom a vezetőt ahogy telefonál (20-as busz, hétfő, 13:55). Szerintem ez sokkal nagyobb probléma, mint a karcolók, firkálók stb.; mert ezen tényleg életek is múlhatnak. Ajánlanám hogy a hibát esetleg a BKV–ban is kereshetnék, nem a népben.

Üdv. KM
84 Tovább

Offtopic: Életveszélyes aluljáró

Tudom, hogy az olvasók egy része nem szereti a blog témájától nagyon elvágó cikkeket, de fel szeretném hívni az érdi polgármester figyelmét egy életbevágó hiányosságra.

Sokak előtt ismert, hogy Érden, 2006. elején a MÁV EU-s forrásokra támaszkodva elkezdte építeni a vasúti aluljárót Érd alsó és Érd felső között. A város összes polgára örült ennek, kivétel az ott lévő boltosok a forgalomkiesés miatt. Az aluljáró eleinte gyorsan épült, éjszakai is dolgoztak rajta, majd az idő előrehaladtával egyre kevesebb munkást és munkagépet láttunk. Az aluljáró közel két év alatt épült fel, melyet akkor még nem vehettek birtokba az érdiek.

A polgármester több pontos hiányosság listát nyújtott be a kivitelezőknek, majd elmondta, addig amíg a hiányosságokat nem pótolják, nem lehet megnyitni az aluljárót. (Többek között a hiányzó vészkijárat miatt is panaszkodott).

Egy idő után meggondolta magát, és úgy döntött, hogy a Volánbusz járművei használhatják az aluljárót (vészkijárat nincs, ha baleset van, haljanak meg minél többen). Elvileg ez idő alatt kijavították a hibákat.



A vészkijárat a képen látható létra lett, melyet sikeresen le is lakatoltak, így hát a polgármester a kivitelezőkkel együtt adott egy nagy pofont a szarnak.

Elnézést minden olyan olvasótól, aki BKV-s postra szomjazik, holnap reggel nézzetek vissza:)
30 Tovább

Egy úton kétszer szopatott a sofőr

Tisztelt BKV vezetőség!

Levelemmel egy igen komoly és elgondolkodtató esetre szeretném felhívni figyelmüket. Panaszlevelem egy autóbuszvezetőre vonatkozik, aki a KTK-398 rendszámú Volvo buszt (30-as járat), tegnap, 2008. április 02-án délután vezette.

Az eset tulajdonképpen két eset egyszerre. Az első incidens délután fél hat előtt nem sokkal történt a Futár u-i megállóban, ahol két gyermekemmel és egy műanyag játék motorral várakoztunk a buszra. A fent említett autóbusz begördült a megállóba, ahol összesen kb. 4-5 utas várakozott, velünk együtt. A hátsó ajtó volt előttünk, így azon szálltunk fel. Felszállásunk után az autóbuszon 10-15 utas volt velünk együtt összesen. Senki sem állt. Alig léptünk fel fél lábbal a felső lépcsőre a sofőr elindult, úgy hogy én és a gyerekek hátra estünk a hátsó üléshez. Az ott ülő fiatalok segítettek fel bennünket. Ekkor hangosan odaszóltam a vezetőnek, hogy "legalább azt várja meg, hogy rendesen felszálljunk, mielőtt elindul". Meghallotta, hogy szóltam, mert a benti visszapillantó tükörben megnézett bennünket, de különösebben nem reagált.

Három megálló múlva a Szegedi útnál akartunk kiszállni (második incidens). Időben megnyomtuk a leszállásjelző gombot. A busz megállt és én leléptem a buszról és visszanyúltam a kisfiamért, jobb kezemmel kitartva a motort a buszból, hogy látható legyen, még nem fejeztük be a leszállást. Eközben a kislányom önállóan lépdelt le a busz lépcsőjén (ezt naponta kétszer teszi meg). Már éppen leléptünk volna mindannyian, mikor a sofőr ránkcsukta az ajtót és elindult. Gyakorlatilag "megfelezett" bennünket az ajtóval. Kiabáltam én is, az utasok is, mire egy fél méter után megállt a vezető. Felháborodottan kiabáltam továbbra is, de úgy tűnt ki sem akar szállni a buszból. Végül, talán a felháborodott utasokra tekintettel, mégis kiszállt, és csak annyit kérdezett, hívjon-e mentőt? Engem csitítgatott, ahelyett, hogy minimum bocsánatot kért volna. Annyi észrevétele volt, hogy miért nem a középső ajtón szálltam fel? Nem is értettem a kérdését, hiszen egyrészt nem volt nálam babakocsi (a gyermekeim már kinőttek belőle régen), másrészt belegondolni sem merek, hogy mekkorát repültünk volna a gyerekeimmel, ha a középső ajtónál felszállva indít rögtön a sofőr, ahol még ülések sincsenek, hogy legalább azok feltartanának az eséstől. Tekintettel arra, hogy a sofőr bár látott bennünket a buszmegállóban beállásakor, mégis teljes felszállásunk előtt indított, a leszállásjelzőgomb megnyomása ellenére sem volt figyelmes leszállásunkkor (az első incidens ellenére sem), vélhetően a visszapillantótükröt sem használta, nem akart kiszállni a buszból, megnézni, hogy mi történt, személyes reakciójában a nemtörődömség volt tapasztalható, egy felháborodott utas "leköcsögözte", bocsánatot nem kért, a felelősségét nem látta a helyzetben, két dologra tudok következtetni csak. Vagy SZÁNDÉKOSAN, vagy HANYAGSÁGBÓL követett el ekkora hibát a sofőr. Bármelyik is igaz, ez az ember nem alkalmas tömegközlekedési eszköz vezetésére, feltétlen veszélyt jelent az utazókra nézve.

Megjegyzem, hogy fel- és leszállásunkkor semmilyen fennakadást nem okoztunk, a gyermekeim napi rendszerességgel közlekednek buszon és villamoson. Eddig soha, ilyesmi nem történt velünk. A sofőrök és vezetők nagyrésze egyébként is igen figyelmes a kisgyerekekkel utazó közönséggel.

A fenti esetre tekintettel kérem Önöket, hogy a legszigorúbban járjanak el az adott sofőrrel szemben, hogy ilyen eset ne fordulhasson elő többet. Belegondolni sem merek, hogy mi történt volna, ha valamelyik gyerekem kiesik a buszból, vagy egyéb fizikai vagy lelki sérülést szenved. Az eset óta a kislányom retteg és remegve-sikítva száll le a buszról.

Budapest, 2008. április 03.

Tisztelettel Kisné Cs. G.

91 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek