Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Totális BKV-sztrájk lehet hétfõn

Nem fogadta el a BKV vezetése a szakszervezetek által felajánlott elégséges szolgáltatást, így akár teljesen lebénulhat hétfõn a fõváros közlekedése. A fõváros 18,5 milliárd forintot kér az államtól a BKV finanszírozási krízisének megoldásához. A BKV délután közzétette legújabb paraméterkönyv-tervezetét.

Nem sikerült megállapodni az elégséges szolgáltatás mértékérõl péntek délután, ezért teljes a bizonytalanság a fõváros hétfõi tömegközlekedésével kapcsolatban, közölte Gulyás Attila a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vezetõje. A sztrájot üzemkezdettõl 13 óráig hirdették meg.

Nyilvános az új paraméterkönyv-tervezet

A BKV péntek délután közzétette legújabb paraméterkönyv-, összmeneterend-tervezetét, amivel a cég a korábbi 6, majd 3 milliárd forintos spórolást célzó tervezettel szemben már csak 2-t akar megtakarítani a hálózat teljesítményének csökkentésével vagyis járatritkítással.

A szakszervezeti vezetõ elmondta, most már a BKV vezetésére van bízva, hogy elindítja-e hétfõn az üzemet, vagy nem, a BKV-s dolgozók akár a munkakezdés elõtti percekben eldönthetik sztrájkba léponek vagy sem. Gulyás szerint a sztrájk támogatottsága 80%-os, az Index által megkérdezett szakszervezeti vezetõk szerint teljes körû.
 
Nemes Gábor (Cinasz) az Indexnek elmondta, valószínûtlennek tartja, hogy ilyen helyzetben a munkáltató (BKV) saját felelõsségére indítsa meg a hétfõi üzemet, hiszen alig, vagy egyáltalán nem lenne garantálható a közlekedés biztonsága.
 
A szakszervezetek azért sztrájkolnának, mert nem látják biztosítottnak a BKV finanszírozási problémáinak megoldását. A dolgozók nem kaptak sem a cégvezetéstõl, sem a fõvárostól, mint tulajdonostól írásos garanciát arra, hogy az év második felében is lesz-e munkahelyük, illetve forrás béreik kifizetésére. Nem értenek egyet továbbá a járatritkítással és az a mögött álló 300 fõs létszámleépítéssel sem.
 
A vezetõség súlyos hibát követett el akkor, amikor elmulasztotta a tulajdonosokat megfelelõen tájékoztatni arról, hogy a tömegközlekedés finanszírozása nem kidobott pénz, mert megtérül a gazdaság egyéb területein, közölte Gulyás Attila.

Éjféltõl délutánig lesz érezhetõ a sztrájk
 
A közlekedési vállalat mûszaki alkalmazottai már éjféltõl sztrájkba lépnek, az alkalmazottak hétfõ reggel 6.30-tól szüntetik be a munkát, míg a jármûvezetõk üzemkezdettõl (4.30) sztrájkolnak 13.00 óráig.
 
Gulyás elmondta, vasárnap még lesz egyeztetés a BKV vezetése és közöttük, de nem az elégséges szolgáltatásról.
 
Ha a BKV nem jár, közlekedhet gyalog, biciklivel, taxival vagy autóval. Az Index úgy tudja, a MÁV-nál még nincs döntés arról, hogy milyen mértékben segítenek be a hétfõi fõvárosi közlekedésbe (sûrûbb elõvárosi közlekedés, a vonaton is érvényes BKV-bérlet).

A fõváros az államhoz fordul
 
A BKV biztonságos mûködése, illetve az adósság növekedésének elkerülésére 18,5 milliárd forintos állami többlettámogatásért fordult a fõvárosi önkormányzat vezetése a pénzügyi- és a gazdasági tárca, valamint a kancellária vezetõjéhez.
 
Errõl Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) a pénzügyekért és Hagyó Miklós (MSZP), a város üzemeltetésért felelõs fõpolgármester-helyettes beszélt pénteken a városházán, írja az MTI.
 
A politikusok hangsúlyozták, hogy az inflációval megemelve 2010-ig évente nominálisan ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV adózás elõtti vesztesége nulla legyen. Közölték: a konvergencia-követelmények mellett csak a reális finanszírozhatóságot mutatták be azzal, hogy a fõváros és a BKV már minden lépést megtett, hogy konszolidálni tudják a céget.
 
"Ez az összeg megfelel az Európai Parlament és Tanács személyszállítási közszolgáltatási rendeletének, a veszteségfinanszírozási szemléletnek, illetve a konvergenciaprogram azon tételének, hogy a BKV valós költségeit el kell ismerni" - közölte a városháza kommunikációs igazgatója, hasonlóan érvelt az Indexnek telefonon Ikvai-Szabó Imre fõpolgármester-helyettes is.

/Index/
Sztrájk esetén a BKV-figyelő minden fontos eseményről beszámol. Különböző hírportálokról gyűjtjük majd össze a híreket, hogy ne kelljen több oldal között lapozgatnod. Várunk majd sztrájkos képeket, videókat, melyeket egyből közzétesszük!  

Hétfőn tehát sztrájk, percről percre!

77 Tovább

Takarításból elégtelen

Hétfőn annyira szerencsés voltam, hogy ugyan azzal a busszal mentem Pesterzsébetre, amivel késő este hazajöttem. Az eset pikantériája az, hogy mikor délután mentem ezzel a busszal, már akkor ki volt lötykölve kb. fél liter tej, amiben az emberek önfeledten tapicskoltak. Előre mentem szólni a buszvezetőnek. Megkértem, hogy ha van rá lehetőség takarítsa fel, takarja le újsággal:) vagy találjon ki valamit.

Este mikor felszálltam erre a buszra, a tej még ugyan ott volt, bár már kefir/tejföl állaga volt. Ekkor már le is videóztam. Ennyit a takarításról.


86 Tovább

Kis levelek, nagy szeretettel

Tisztelt Asszonyom!

Tegnap, 2008. március 30-án este 20.32-kor volt szerencsém felszállni az FKU-912 forgalmi rendszámú 86-os autóbuszra a Clark Ádám téren északi irányban, azaz Óbuda felé. Azt nem tartanám említésre méltónak, hogy a Margit-híd megállóban kis híján átgázoltunk a szabálytalanul átkelőkön és majdnem beleszálltunk az előttünk megálló 60-asba.

Amiért írok, az az, hogy a következő, azaz a Császár-Komjádi uszoda megállónál a 60-as még mindig előttünk járván megállt (mivel a megállóban utazni vágyó emberek álldogáltak), a mi 86-osunk pedig - mivel nem volt leszálló - szépen elszáguldott a megálló mellett. Mármost kérdem tisztelettel: honnan tudta a 86-os vezetője azt, hogy a megállóban állók egészen biztosan nem a 86-osra akartak fölszállni? És mi van akkor, ha mégis?

Előrementem a buszban megtekinteni a vezető arcát, és azt láttam, hogy dohányzik. Egy légtérben az utasokkal. Nem vagyok feltétlen ellensége a dohányzásnak, ezért feltehetőleg jól értelmezem, hogy a továbbiakban én is dohányozhatom a 86-os viszonylaton. A Volvókon legalábbis, ahol a vezetőt az utasoktól csak szimbolikusan választja el az üvegfal. Ugye?

Értesítem egyúttal, hogy jelen levelet a http://bkvfigyelo.blog.hu/ lapon is megkísérlem közzétenni.

Szia BKV-figyelő!

Egy pozitív történetet szeretnék megosztani veled.

Vasárnap a János kórházba mentünk rokonlátogatóba. Vidékről, autóval és a 6 éves kisfiammal. Persze hogy amikor a gyerek meglátta a fogaskerekűt fel szeretett volna szállni rá. Oké, gondoltuk lesétálunk a fogaskerekű végállomásáig, ott biztos lehet jegyet kapni. Hát tévedtünk. Két jegyautomata szolgálta volna ezt a lehetőséget, de mindkettő rossz volt. Közben beérkezett a szerelvény, a tömeg felszállt, mi meg tanácstalanul bámultunk, mit csináljunk, mert a gyerek legörbült szájjal ácsorgott mellettünk, de jegy nélkül ugye...

És akkor kiszállt a fogaskerekű vezetője. Megkérdeztük tőle is, hogy jegyet hol lehet venni. Mondta, hogy sajnos itt sehol, de szálljunk föl nyugodtan, és ha véletlenül ellenőr jön küldjük hozzá előre.

Szeretnénk neki megköszönni a kedvességét, az utasbarát hozzáállást. Konkrét időpontot, járatszámot azért nem írok, mert nem szeretném, ha esetleg kellemetlensége támadna.

A Széchenyi-hegyen jó volt a jegyautomata.

Edömér

29 Tovább

Felesleges a kamera

Hiába van az alvállalkozók buszaiba kamera, a firkálók hamar rájöttek, hogy semmit nem ér. 1-2 méterre a kamerától, jobban össze van firkálva az új Volvo, mint a régi Ikarusok. Ha nem indulna el a videó, kattints ide!



28 Tovább

Kizárja a BKV a punkokat

A humanoid beléptetőkapu egyik hibája, hogy azt enged be akit szeretne (kivétel ha 15 év alatti, vagy nő, mert velük szívózni kell). Punkok sem kivételek. Velük semmi baj nem volt az öltözékükön kívül.
Hali!

Ma este 8 körül (április 1.) a barátnőmmel együtt megérkeztünk vidékről a Keleti pályaudvarra, majd a metró felé vettük az irányt. A securitiysoknak mutattuk bérletemet ill. barátnőm szakaszjegyét, majd metróra szálltunk az Örs felé. Ugyanabba a kocsiba, ugyanannál az ajtónál velünk együtt beszállt egy „úr”, aki enyhén szólva szagos volt. Ezt szóval le se lehet írni, maradjunk annyiban, hogy inkább csak a számon keresztül vettem levegőt. Nem, az illető nem tűnt hajléktalannak, csak egyszerűen ápolatlannak, amit megerősített az átható vizelet szaga. Az arcáról le lehetett olvasni, hogy „csak” egy alkoholista, aki túl sokszor vizelhetett maga alá. Mondanom se kell, hogy a szerelvény tömve volt, így menekülésre nem volt túl sok esély. Még egyet meg nem fogunk várni este, csomagokkal és fáradtan. Ezzel nem csak mi voltunk így, az emberek inkább velünk együtt végig szenvedték az utat.
 
Nos, az illető úrnak elvileg volt jegye, mert különben nem szállhatott volna fel, így nem lehetett volna csak úgy kidobni a metróból. De nem lehetne valamit mégis tenni ellene? Mert ilyet az ember nem először él át, főleg a felszíni közlekedésnél találkozhat ilyen emberekkel. Persze, tudom, ők is emberek, és nekik is joguk van közlekedni, de ezzel a többi ember utazását keserítik meg. Azon kívül, én már láttam olyat, hogy a metróra a seuciritysek nem engedtek fel 2 punkot az öltözetük miatt (mivel jegyük az volt). Nem tudom, hogy ilyet tehetnek-e, valószínűleg nem, de ha akkor ezt meg merték csinálni, akkor most miért nem? Vagy, ha ezt nem lehet megtenni, akkor mi a megoldás? A többségnek kell szenvednie egy elég piciny kisebbség miatt?

A BKV-nak nem írtam, mert szerintem felesleges… Rendszeres olvasó vagyok :D

Purga
64 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek