Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

60 millió forint lehet Antal Attila végkielégítése

Hétfőn tárgyal Demszky Gábor és kabinetje Antal Attila leköszönt BKV-vezér végkielégítéséről és a 2008-as paraméterkönyv új változatáról. Egy nagy bank osztályezetője is többet kapna, mint a BKV-vezér, állítja Somlyódi Csaba fővárosi képviselő.

Minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg Antal Attilát jogi szakértők szerint, közölte vasárnap Somlyódi Csaba (MSZP) fővárosi képviselő az MTI-vel.

Antal Attila BKV vezérigazgató közös megegyezéssel való távozásáról, végkielégítésének fedezetéről és a cég idei paraméterkönyvéről, összmenetrendjéről is tárgyal hétfőn a főpolgármesteri kabinet.

Ha perelne, 100 milliót kapna

Az önkormányzat gazdasági társaságai feletti tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági bizottság elnöke szakértőkkel egyeztetett a vezérigazgató távozási szándékának bejelentése után.

 Szerintük a 2011 áprilisáig szóló munkaszerződése és a januártól érvényes 1,5 millió forintos havi fizetése és a prémiuma alapján Antal Attilát többféle jogcímen, minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg jogszerűen.

Ennél a 60 millió forintnál sokkal nagyobb összeggel távozhatna Antall Attila az önkormányzat egyoldalú, rendkívüli felmondása esetén. Ennek ugyanis három súlyos feltételei van, amelyeknek egyidejűleg kell fennállniuk.

Egy bírósági perben a szakértő szerint csak akkor nyerhetne a fővárosi önkormányzat, ha bizonyítani tudná, hogy Antal Attila valamilyen ügyben szándékosan, vétkesen kárt okozott. Somlyódy Csaba megjegyezte, hogy a nagy vitát kiváltó használtbusz-tender kapcsán sem állapítható ez meg. Így ha az önkormányzat egyoldalúan felmondana, a vezérigazgató a bírósági eljárás végén több mint 100 millió forinthoz jutna.

Nyáron lehet új vezérigazgató

Ha a főpolgármesteri kabinet is egyetért azzal, hogy Antal Attila munkaviszonya közös megegyezéssel szűnjön meg, a gazdasági bizottság kedden meghozza a döntést. A megbízott vezérigazgató posztjára Balogh Zsolt a legesélyesebb.

A kabinet álláspontjának ismeretében várhatóan áprilisban a szakbizottság pályázatot ír ki a BKV vezérigazgatói posztjára, s ez alapján legkorábban júliustól lehet új vezérigazgatója a cégnek.

Egy osztályvezető többet érdemelne

Somlyódy Csaba elmondta azt is, hogy egy nagy bank osztályvezetője hasonló esetben nemcsak ennél több pénzzel, hanem egyéb juttatásokkal, például a részére biztosított gépkocsi 10 százalékos áron történő megvásárlási lehetőségével távozna posztjáról. Antal Attila viszont semmilyen más juttatást nem kap távozásakor.

A 2006 decemberében ugyancsak közös megegyezéssel, 26 év után távozó Aba Botond, Antal Attila elődje 35 millió forintos végkielégítést kapott a fővárostól, és 9 millió forint járandóságot a BKV-tól is.

Antal Attilát pályázat nélkül, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes javaslatára 2006 decemberében a kormánypártok és több ellenzéki képviselő szavazatával nevezte ki a Fővárosi Közgyűlés 2007. január 1-jétől a BKV vezérigazgatójának.

A Főpolgármesteri Kabinet múlt kedden határozott arról, hogy a BKV paraméterkönyvét, összmenetrendjét egy ütemben, 3 milliárd forint hiánycsökkentéssel módosítják. A korábban ez ügyben felmerült 6 milliárd forintos hiánycsökkentés 10 százalék körüli járatritkítást eredményezett volna. A BKV vezetése üzleti titoknak nyilvánított konkrét paraméterkönyv javaslatát pénteken juttatta el a Városházára.

Index/MTI

Kapcsolódó cikk:

79 Tovább

Trabantba szállni élvezet

2008. március 30-án a Fehérvári úton a Vegyész utcánál egy Trabant idős vezetője a zárt villamospályára hajtott. Megállás helyett mintegy 300 métert haladt előre, ezután elakadt. A képek és a fenti információk a Lánglovagok.hu portálról származnak.



45 Tovább

"Ennek a g*cinek nincs jegye"

Tisztelt BKV Figyelő!

Rendszeres olvasótok vagyok. Egy velem megtörtént eseményt szeretnék megosztani veletek.

Ma (03.28) öt barátommal szerettünk volna elmenni egy jót kocsmázni, mert egyiküknek születésnapja volt. Nem a legkisebb termetű emberkék, akikkel életem során találkoztam. Előbb még be kellett ugranunk a szülinapos édesanyjához, hogy pénzt kérjen tőle. Körülbelül este nyolc óra tájt elindultunk a 85-ös busszal Kőbánya Kispest felé. Mindannyiunknál volt bérlet, de nem gondoltuk volna, hogy ilyenkor is lesznek ellenőrök. Már a buszon láttunk egyet. Azért csak azt írom, hogy láttunk, mert minket nem ellenőrzött. Nem értem, ha van pár nagyobb termetű "ficko", akkor már ellenőrizni sem kell őket? Nem törődtünk különösebben vele, inkább mentünk tovább. KöKi-re érve, siettünk a 3-as metró felé.

Mikor odaértünk az ellenőrökhöz, egyik barátom arra lett figyelmes, hogy ráncigál egy idős hölgyet az egyik BKV Ellenőr. Odasiettünk gyorsan, megkérdeztük mi a probléma. Az ellenőr közölte velünk, hogy az idős hölgy kezében lévő kis dobozkában egy macska van. A kiscica nem lehetett 1 hónapos, még egy szőrgombóc volt és csak aludt. Nem értettük a célzást, hogy a BKV Ellenőr, miért nem engedhet át egy "doboz macskát". Illedelmesen közölte velünk, hogy: "ennek a szarszagú gecinek nincs jegye".

Sajnálatos módon nem tudom, hogy kell-e egy macskának jegy, de fogtam magam, és vettem neki egyet. Nem fogadta el az ellenőr, azzal az indokkal, hogy az idős hölgynek kell vennie a jegyet. Én ebben a pillanatban láttam meg, hogy kissé be van "csiccsentve". Nem sokkal később, az egyik barátom elkapta az ellenőr zakója közepét, és elkezdte ráncigálni egy kihaltabb rész felé, ahol csak pár hontalan feküdt. Féltünk, hogy valami probléma lesz, és visszatartottuk, hogy legalább ilyenkor ne csináljon ilyent. Ellökte magától az ellenőrt, és megfenyegette, ha még egyszer meglátja itt kőbányán, hogy valakit ráncigál, akkor megveri. Ellenőr azon nyomban bocsánatot kért az idős hölgytől, és átengedte. Tőlünk megint „el felejtettek" jegyet/bérletet kérni.

UI: A nyolc általánosnak nem tudom, hogy meg kell-e lenni, ha valaki ellenőrnek akar elmenni. Nem tudom miért, de mindenkit felvesznek, akár részeg, akár be van lőve.

Üdvözlettel: Dobrádi Péter, Kőbánya
Idézet az Utazási feltételekből:
"Egyéb kisebb állat (pl. macska, vadászgörény, stb.) díjmentesen szállítható olyan csomagolásban, amely a kézipoggyász méretét nem haladja meg és az utasok ruházatát, illetve a járművet nem szennyezi be."
108 Tovább

Nosztalgia UV a körúton



Ezen a hétvégén nosztalgia UV villamosok közlekednek a 6-os vonalon. Nem mindenki teheti meg (nincs ideje, vagy kedve), hogy megnézze őket, pedig igen szép látvány az UV a Combino villamos mellett:)


Ismét szerencsém van, mert két olyan olvasó is utazott az UV-val, aki fényképezett és el is küldte őket. Ha van képed még elküldheted, hozzá teszem a többihez! A képeket köszönöm Ferencz Tamásnak és Hann Andrásnak.




Sajnos a graffitis férgek is egyből lecsaptak a villamosra. Alant egy Index fórumos kép és BoGár levele.
25 Tovább

„Kiborította a csótányokat”

Tisztelt BKV!

Előre leszögezem, nem panaszkodni szeretnék, csupán el szeretném mesélni önöknek a péntek esti élményeim.  Olyan dolgok ezek, amiket önök az autóból sosem tapasztalnak, legalább olvassanak róla egy kicsit.

Március 28. péntek este van. Helyszín a Boráros tér, úti célom a Deák Ferenc tér. Úgy döntöttem, hogy a 12-es autóbusszal megyek a Kosztolányira, onnan pedig a 47-49V villamospótlóval, ez tűnt a legegyszerűbbnek.

A 12-es autóbusz megállójában lévő tájékoztató táblán :1 perc volt kiírva, ezért futni kezdtem, feleslegesen. A járművezető ugyanis a kihirdetett indulási idő után több mint 4 perccel jelent meg a járműnél, ezek után tollászkodni kellett, bőven 5 perc késéssel indultunk. 5 perc. Nem sok, sőt! Kibírom. A járművezetőjük megpróbálta behozni a késést, egész úton állat módjára vezetett, a padlógáz/satufék kombinációt jobban szereti mint az orális sexet. A Busz Driver nevű játékban az első megálló után megbukott volna. Rendszáma: BPI-035

A Fehérvári útra érve láttam, hogy egy 149V busz áll a 12-es busz előtt a megállóba, erre szerettem volna átszállni. Nem kell sétálni a Kosztolányin, és várni sem kell. Jeleztem, leszálltam, elindultam a jármű felé sietve, ami csöngetett, majd bezárta az ajtókat, és indult. Ekkor visszafordultam, hogy visszaszállok a 12-esre, ami azóta már kicserélte az utasokat (BKV szakzsargonnal: „Kiborította a csótányokat”) és továbbhaladt.

Ekkor két választásom volt. 18/56/41 villamosokkal továbbmenni a Móricz felé, vagy elsétálok odáig, és folytatom az utam 47-49V-vel. Mivel az első variáció bizonytalan volt, ugyanis mostanában Graffitis hülyegyerekek tevékenykednek ezen a vonalon, jobban éreztem, ha bérlettel a zsebemben sétálok, ez a biztos.

Innentől a folytatás pozitív volt, ugyanis a 47-49V busz pontosan érkezett, a buszvezető is normálisan vezetett, még szerencse, hogy ezt a vonalat az alvállalkozó üzemelteti.

Nem szeretnék vizsgálatot, meg semmit, csupán egy élménybeszámoló volt.

Maradok tisztelettel: Csupi
26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek