Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„A faszse gondolta volna, hogy kisiklik”

Mindenki előtt világos, hogy 2008. március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton, a Bocskai út megállóhely után. Egy szemfüles olvasónk videóra vette a kisiklást követő eseményeket, melyen jól látható, hogy fiatalok a kisiklott villamos oldalát összefirkálják. Az esemény akkora port kavart, hogy többen is jelentkeztek, olyan fénykép/videó van a birtokukban, mely bizonyítja, hogy kik firkálták össze a kisiklott villamost. Egy neve elhallgatását kérő illető iwiw adatlapra mutató linket is küldött.

Természetesen már itt gyanús volt minden. Az említett ember törölte magát a közösségi oldalról, a fényképeit is leszedte a fotolog-ról és a gportalos oldalát is szünetelteti jelenleg. Egyszer sem keresett meg e-mailben, pedig tudta, hogy ezek a cikkek róla szólnak. Mitől fél ennyire, ha alaptalanok a vádak?

A fiatalember a graffitis életben a Sniki nevet használta. Ezt támasztja alá az iwiw-es beceneve, és a graffitikon is ez olvasható, melyek a weblapjára voltak feltöltve. Ma rátaláltam egy graffitis fórumra, melyen szintén ezt a nevet használta „valaki”. Elmeséli, hogy Ő nem gondolta volna, hogy kisiklik egy köteg újságtól a villamos, és ha már kisiklott, miért ne „írta volna össze”.  Az összes írásából teljesen levehető, hogy ott volt, hisz cselekedetét többször is vandalizmusnak nevezi. (A graffitis fórumon készült képek ITT és ITT tekinthetők meg.) Szerencsére minden olyan adatot lementettünk, mely bizonyíték lehet. Abban is biztosak vagyunk, hogy nem egyedüliként követte el a tettét.



Szeretném megköszönni az olvasóinknak a kutatómunkát, a fáradtságot és a rengeteg segítséget. Ha a villamos kisiklásért felelős emberek közmunkára/börtönre lesznek ítélve, már megérte megcsinálni a blogot. Csak a szerencsének köszönhető, hogy az utcán és a villamoson lévők közül senki sem sérült meg komolyabban. Örülnénk, ha a médiában nagyobb helyet kapna az ügy, a hasonló életfelfogású emberek kétszer meggondolnák mit tesznek.
UPDATE1: Levelet kaptam lájf!
Üdv!

Végig nyomon követtem a villamos kisiklásával foglalkozó részt a bkvfigyelon-n és a harmlessmag.hu oldalon is elolvastam a kommenteket és szeretnék segíteni hogy elkapják ezeket az elmebeteg állatokat...vagyis még az állatok is különböznek ezektől na mind1 szóval az iwiw-en megtalált ember (sniki) az FHS csapatban van és a teg neve (amit firkál, fest) az hogy: SNIK ez egy leginkább újpesti mozgású csoport és ők verték szét azt a villamost is aminek a képét a harmlessmag fórumára "tibi" belinkelt a fotologról. aazt a villamost az FVF crew-val verték szét.

nem vagyok és nem is akarok spicli lenni de azért az már túlzás amit ezek műveltek/nek és NEM MINDEN GRAFFITIS ILYEN VANDÁL!!! remélem ezzel segítek valamit. azért erre a levélre kérek valami reagálást és felőlem a bkvfigyelőre is fölkerülhet ez a levél vagy a lényege. így név nélkül írok mert jobban érzem így magam, a mail címem is ezért csináltam külön.

na písz
UPDATE2: Ma este sikerült beszélnem snik-el. Ő az egyetlen olyan ember, akiről sikerült kiderítenünk, hogy ott volt 20-án a Fehérvári úton, és szemtanúja volt az eseményeknek. Az előző postban is említettem, hogy nyilván nem egyedül volt, kár lenne őt egyedül felelősségre vonni a történtek miatt. El szerette volna mondani, hogy látta ő az eseményeket, és ki is a felelős azért, mert kisiklott a villamos. Ismételten felhívnám a figyelmet, hogy a fiatalember sosem volt meggyanúsítva azzal, hogy a villamos kisiklásáért ő lenne a felelős, csupán a beérkezett levelek alapán felhívtuk a figyelmet arra, hogy szemtanúja volt az eseményeknek, hisz egy ismerőse "jóvoltából" került a köteg újság a sínekre.

324 Tovább

Megvan az egyik firkáló?

UPDATE2: snik egy graffitis fórumon szabályosan beismerte, hogy ott volt, mikor kisiklott a villamos, de "Ő nem gondolta volna". A fiatalember adatlapjára mutató linket tettünk közzé tegnap, melyet egy névtelen olvasónktól, e-mailben katunk. A ma este felmentem egy graffitis oldalra, és a fórumon a következőt találtam:
172 Tovább

Kurtítják a jegypénztárak nyitva tartását

Sokat gyalogolhat az, aki HÉV-vel, vagy a 3-as metróval akar közlekedni, de a zsebében nem lapul bérlet, vagy jóval előbb megvásárolt jegy. Az Infórádió szerint ugyanis egy hónapban mindössze tíz napig szolgáltat a BKV tizenöt jegypénztára. A legtöbb harmadolt nyitva tartású elárusító hely pedig az említett két vonalon található. A közlekedési társaság takarékossági szempontokkal indokol.

Tizenöt gyér forgalmú pénztárának nyitva tartását korlátozza a BKV, tudta meg az Infórádió. (Legtöbbjük a HÉV, illetve a 3-as metró vonalain szolgáltat.) Takarékossági szempontokból ezek a pénztárak csak a csúcsforgalmi időszakban árulnak jegyet és bérletet, azaz csak minden hónap 2. napjától 10. napjáig üzemelnek. Így akinek nincs bérlete, vagy jó előre megvásárolt jegye, az kénytelen a legközelebbi pénztárig, vagy viszonteladó helyig gyalogolni.

A BKV szerint ugyanis hiába vezette be az új, bármikor kiváltható havibérletet a cég, a legtöbben még mindig a hónap elején állnak sorba a pénztáraknál, a fennmaradó időszakban pedig pang az üzletmenet. a kieső pénztárakat viszont kompenzálná szükség esetén a BKV, ahol igény van rá, ott viszonteladókat állítanak majd munkába, akiktől bármikor lehet jegyet szerezni.

Sőt a közlekedési társaság azt is ígéri, hogyha valaki a zárva tartó pénztárak miatt maradna jegy nélkül, akkor a HÉV-kalauzok akceptálják ezt az érvet, s nem büntetnek. Az Infórádió szerint BKV elismerte, hogy az intézkedés hátrányosan érinthet kisebb csoportokat, de mindenki vigasztalódhat azzal, hogy az így megspórolt pénzt a szolgáltatás fejlesztésére fordítják.

Forrás: Index
17 Tovább

Deák téri automaták és ellenőrök

Többször számoltunk már be mi is, a Deák téri automatákról, melyek 10 esetből 1-szer ha működnek. Norbert barátnője sem tudott jegyet venni, ebből lett később a balhé.

Tisztelt BKV, Kedves Homár és BKVfigyelő!

Tudom, sok ember kezdi így e-mailjét, de őszintén nem hittem volna, hogy egyszer én is beállok a sorba, és kénytelen leszek a BKV jegyellenőreinek viselkedése miatt panaszt tenni.

A mai napom, 2008 március 21-én, este 11-kor a barátnőmmel próbáltunk felszállni a 2-es metróra, a Deák Ferenc téren. Miután nekem van bérletem de a barátnőmnek nincs - mint minden jogtisztelő magyar állampolgár - mi is megpróbáltunk jegyet venni az automatából (Jegykiadó automata 1 - Deák Ferenc téri metró aluljáró, ha a kisföldalatti múzeum felöl megy le az ember, a mozgólépcsőn leérve, jobbra az első). Ez az automata az általam kipróbált kb. 500 forintnyi apróból semmit sem fogadott el. Mea culpa, a mellette levő automatát nem próbáltam ki, gondoltam, ha szükséges lesz, majd az ellenőrtől veszek jegyet. Itt szeretném megjegyezni, hogy ekkor még terveimben szerepelt, hogy a 11:30-as HÉV-et elérem a Batthyány téren (Ezen tervem hamarosan szertefoszlott). Tehát le a mozgólépcsőn, ahol - várakozásaimnak megfelelően két ellenőr várt minket. Szintén itt szeretném megjegyezni, hogy "bliccelni" nem állt szándékomban, hisz a Deák Ferenc téren a metróra jegy nélkül felszállni ugyan olyan nehéz, mint fing-hajtásos rakétával a Holdra eljutni. A jegyellenőr hölgyeknek teljesen normálisan - eurokon
- A "Jegykiadó automata 1" semmilyen pénzt nem fogad el,
- A "Jegykiadó automata 2" elfogad pénzt, de jegyet nem ad.

Az Ő válaszuk erre az volt (a nagyon jól begyakorolt "6.000 Ft pótdíj" szövegen túl), hogy az én hibám, hogy automatába dobálom a pénzem, amikor ott van a forgalmi ügyelet. Ennél a pontnál a barátnőm megpróbálta az egyik jegyellenőr hölgy kabátjára kitűzött igazolvány megfordítani (mely úgy volt kitűzve, hogy a fehér, üres oldalát lehetett csak látni), melynek következménye őrült üvöltés lett a jegyellenőr részéről - miszerint Őt bántalmazzák.

60 Tovább

Miskolcon bevételt hoztak a forgalomszervezési intézkedések

Miskolcon tavaly év elején és május elején két lépcsőben vezették be a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. forgalomszervezési intézkedéseit. A társaság szakemberei által folytatott vizsgálatok és utasszámlálási adatok ismeretében több járat menetrendje változott, megállóhelyeket helyeztek át, úgynevezett rásegítőjáratokat állítottak forgalomba. A program része volt Miskolc megyei jogú város 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó városfejlesztési stratégiájának.

Miskolcon a forgalomszervezési intézkedésekre azért volt szükség, mert a tavalyi évet megelőzően nem működött hatékonyan a megyeszékhely közlekedési vállalata, folyamatos volt az utasvesztés, a menetjegy- és bérletértékesítésből származó bevételek pedig egyre csökkentek. A menetrend átalakításának, valamint a jegyellenőrzési rendszer szigorításának köszönhetően nőtt a fizető utasok száma, és a vállalat bevétele. Az üzemeltetési költség közel 11%-kal csökkent a forgalomszervezési változások hatására.

Hasonló racionalizációs, hatékonyságjavító intézkedések a 2007-es esztendőben Budapesten is megindultak. A BKV Zrt. a blicceléssel szembeni fokozott fellépést 2007. márciusában kezdte meg. A tavalyi év eleje óta szigorított jegyellenőrzéshez kapcsolódó intézkedésnek köszönhetően napi mintegy 8 millió forinttal nőtt a Társaság bevétele. A budapesti közösségi közlekedést meghatározó 2008. évi Paraméterkönyv előkészítése még tavaly ősszel kezdődött meg, végleges kialakításával kapcsolatos egyeztető tárgyalások pedig - valamennyi érintett bevonásával - jelenleg is zajlanak.

2008. március 20.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek