Blog eddigi történetében nem fordult elő, hogy egy másik weboldalt, vagy blogot reklámoztunk volna, eddig. A BKV Figyelő készítői új blogot indítottak, Érd és térsége volánbuszos közlekedésének bemutatására. Az első cikk, fényképes bemutatóval már meg is jelent.
2008. február 14. 13:57
Ki utazik ingyen?
Kétszer olvastam el, mire rájöttem mire gondolnak. Ez nem kötekedés, csak kíváncsi lennék, miért ennyire félreérthető a szöveg?
2008. február 14. 09:49
Élménybeszámoló a 14-es buszról
Kedves BKV Figyelő!
A mai napon (2008-02-13) délután 13:35 körül utaztam a 14-es autóbuszon a Baross Gábor telep felé. Az új Localo busz egész úton nyikorgott, de már erre ki sem térek, a lényeg a következő:
A Jókai Mór utcánál (13:48 körül) egy fiatal hölgy próbált felszállni a buszra, de a vezető bezárta előtte az ajtót. Amikor észrevette visszanyitotta, majd a hölgy az első lépcsőre fellépett, ajtó záródott és indultunk is. Elindultunk, annak ellenére, hogy a hölgy táskája még kint volt, az ajtó szárnyai még össze sem értek, a hölgy táskája beszorult, mert a buszvezető türelmetlenül rázárta az ajtót. Ekkor a busz fékezett, majd újból kinyitotta az ajtót, így végül a kishölgy fel tudott szállni, a táskája sem lógott ki az ajtón.
Kérdésem:
-Miért nincs a járművezetőknek felelősségérzetük?
-Miért zárják be az utasok előtt az ajtót?
2008. február 13. 22:00
Lábuk kélt a légkábeleknek
Több százmilliós rézkérdések
Az elmúlt időszakban több alkalommal is maffiamódszerekkel tulajdonítottak el értékes, rézből készült légkábeleket a BKV Zrt. vonalain. Az okozott kár az elmúlt fél év során több tízmillió forint volt. Az utazóközönség számára ezek a kábelhibák nem voltak érzékelhetőek, mert a legtöbb alkalommal nem okoztak forgalmi akadályt. Azonban, olyan eset is előfordult, hogy több mint 4 órán keresztül kellett a HÉV-nek egy vágányon közlekednie Szentendre és Pomáz, vagy Ráckeve és Soroksár között. Ezen a pályaszakaszon, januárban előfordult, hogy a kábellopás miatt nem volt fűtés, vagy a legsúlyosabb esetben a szerelvények a pályán álltak, mert olyan kábelt is elvágtak, amely azonnali leállást okozott. Ez szerencsére a BKV Zrt. többszörösen összetett és biztosított rendszerének köszönhetően ritkán fordul elő. De a példa mutatja, hogy súlyos társadalmi problémaként kell kezelni ezt az utas- és balesetbiztonsági kérdést, ahogy a BKV Zrt. a Rendőrséggel együtt így is teszi.
Sajnos a profi módszerekkel, szervezetten, az éjszaka során elkövetett kábellopások elkövetőit nem érdekli, hogy ezzel az utasok és a közlekedés biztonságát is veszélyeztetik. Éppen ezért a BKV Zrt. együttműködik a BRFK és az ORFK szerveivel, valamint a Pest Megyei Rendőrfőkapitánysággal is. Ha a járművezető érzékeli a problémát, vagy ha a műszerek érzékelik a vezetékekben az áramerősség csökkenését, a rendszer jelt ad a fődiszpécsernek, a műszaki kollégák azonnal az adott helyszínre sietnek és a rendőrség is rövid időn belül megérkezik.
Figyelemreméltó az, hogy a tolvajoknak bizonyos előképzettséggel kell rendelkezniük, hogy halálos baleset nélkül elvágják és eltulajdonítsák a közvagyon tárgyát képező légkábeleket. Ezek a felső és alsóvezetékek ugyanis többezer voltos feszültségűek, így azonnali halált okoznának, annak, aki megpróbálná szakszerűtlenül elvágni őket.
A BKV Zrt. kára egy évben megközelíti a 200 millió forintot, mely sajnos az utóbbi öt évre visszamenőleg évente 10-20%-kal emelkedik.
A kábellopásokkal kapcsolatban kivétel nélkül az összes kerületi Rendőrkapitányság nyomozást kezdeményez az elkövetők elfogása érdekében. A felderítés nehéz, de az ellenőrzések növelésével csökkenthetőek a károkozások. Ezért a BKV Zrt. fokozza az éjjeli ellenőrzéseket és ebben a rendőrséggel is szorosabbá fűzi az együttműködést.
Összefogásra van szükség, ezért a BKV Zrt. felhívja az utasok figyelmét, ha bármi gyanúsat észlelnek, azonnal hívják az Ügyfélszolgálatot, vagy a rendőrséget. Nem nézhetjük tétlenül, hogy felelőtlen, maffiamódszerekkel dolgozó színesfém-tolvajok - feltehetőleg a használt hulladékkereskedőkkel karöltve - folyamatosan veszélyeztessék az utasok épségét és kárt okozzanak a közösségi közlekedésnek.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. február 13.
2008. február 13. 10:39
Elkeseredett utas takarítja a trolit
Kedves BKV figyelő!
Tegnap a trolin hazafelé tartva a képen látható idős úr leült kettővel előttem. Az ablakon lévő tag-et megsimította (gondolom, hogy nem friss-e pl.), majd elővett egy igen finom csiszolópapírt a táskájából és elkezdte ledörzsölni a művet. A végállomásig két betűvel végzett. Leszálláskor odamentem és megnéztem, gondoltam jól összekarcolta így az ablakot, több kárt okozott, mint hasznot, stb... de nem: teljesen sima volt a felület, még tapintással sem lehetett érezni, hogy ott bizony festékkaparás történt.
Talán ajánlható lenne a BKV-nak a módszer. Vagy a kártya formátumú bérletre áttérés esetén a hátoldalt igen finom smirglivel kérjük bevonni :)
mechba
Utolsó kommentek