Tisztelt BKV Figyelő, és tisztelt blogolók!
Ritkán szoktam billentyűzetet ragadni, hogy megosszam gondolataim a közzel, most azonban úgy érzem, mind e cikkhez, mind a hozzászólásokhoz fűznék néhány megjegyzést.
Elöljáróban. Hónapok óta olvasom a bejegyzéseket és a hozzászólásokat.
Szimpatikus a kezdeményezés, érdekesek a cikkek, többségében érdekesek a kommentek. Mégis, napról napra erősödik bennem egy érzés, hogy ma divat szidni a BKV-t. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért.
Persze egyfelől érthető, hisz a BKV és Budapest vezetősége -következmények nélküli országunkban- egészen arcátlan módon hagyja figyelmen kívül a közvéleményt. Elsősorban nem is a fizetésekre gondolok, hanem arra, hogy a tisztelt illetékesek nyilatkozataiból kiviláglik, halvány lila elképzelésük sincs arról, hogy valójában milyen szolgáltatást kap az, aki a tömegközlekedésre kényszerül. Megkockáztatom, azt sem tudják, mi az, hogy szolgáltatás. Pedig elég lenne tapasztalatszerzésre 1-2 hét, ha vennék a fáradtságot, és leerszkednének a pórnép közé, megtapasztalni azt a sok kellemetlenséget, amiről itt a cikkek szólnak.
De igazából nem emiatt szántam rá magam a megnyilatkozásra, hanem az ellenőrök, s az ellenőrzés kapcsán kialakult utálkozási divat okán.
Leszögezem, nagyon sokszor minősíthetetlen a stílus, a viselkedés, a megjelenés, s az intézkedés. Azonban szíves figyelmébe ajánlom meggondolásra minden utálkozó, kritizáló, vagy éppen inzultuson ért utazónak: vajon miért kényszerült a BKV ennyi ellenőrt alkalmazni? Mert az utasok jelentős része bliccel. Vagyis 1 petákkal sem járul hozzá a tömegközlekedés feltételeinek megteremtéséhez, ám lelkiismeret-furdalás nélkül utazik évek óta.
Kérdem én, látott már olyat valaki, hogy a bérlettel, jeggyel utazók, jogos felháborodással az ellenőr pártjára álltak volna egy potyautassal szemben? Nem valószínű. Könnyebb háborogni és felháborodni, s a BKV-t szidni a drága bérletek miatt. Pedig ugyanennyi erővel azokat is szidhatnánk, akik miatt mi többet fizetünk. Vagy akik miatt ennyi ellenőrt kellett munkába állítani.
Vagy beszéljünk a tisztaságról. Nem hiszem, hogy normális, kulturált társadalomban ennyi hányást kell a takarítoknak eltakarítani. Persze jogos elvárás, hogy ha már fizettem az utazásért, akkor higiénikus környezetben tehessem meg, de megint csak úgy érzem, hogy nagy szükség lenne a deviáns utazókkal szembeni általános fellépésre az utastársak oldaláról is.
Hiszem, hogy lényeges változásokhoz nem elég, ha csak a BKV látja be és javítja ki a hibáit, hanem szükség van egy tudatos, szociálisan fejlett, érdekeit védő, és azért tenni is hajlandó, nem közömbös, kulturált utazóközönségre.
Cz. Z.
(név és cím a szerkesztőségben)
2008. február 06. 14:01
Nem csak az ellenőrökről
2008. február 06. 09:58
Vicces kedvű programozók
Sziasztok,
a mellékelt képet a 7-es buszon sikerül készíteni. A jelenséget normál üzem közben, átszállási lehetőségek és járatszám/pontos idő között mutatta az összes kijelző. Viccesek programozók/adatbevivők/sofőrök a BKV-nál?
Üdv dnet
Nekünk tetszik, és nektek?
2008. február 05. 13:24
Februári bérletek
A BKV a múlt héten már a faszunkra lépett figyelmeztetett, hogy az új HAVI bérletet hibásan 30 napos bérletként neveztük meg. Töménytelen levelet kaptunk, fényképekkel együtt, hogy a pénztárosok a februári hónapra szóló bérletet 29 napra töltötték ki, rengeteg volt a felháborodás. Ismét idézek a BKV Sajtóosztályának ezzel kapcsolatos leveléből:
„30 napos bérlettípus a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-ai döntése nyomán 2008. január 1-jétől már nem létezik a BKV Zrt-nél. Az új havi bérlet tetszőleges kezdőnappal vásárolható meg és érvényessége mindig az adott hónap hosszúságától függ (tehát nem minden esetben 30 nap!).”
UPDATE3: Kiricsi Karolától idézek: "Megválaszthatja azt is, hogy 15-étől 15-éig érvényes"
Érdekes, hogy a sajtóiroda szólít fel minket, hogy félrevezetjük az utazóközönséget, és az olvasókat, miközben a BKV szóvivője sem tudja, mit beszél. (5:15-től hallható az idézett rész)
UPDATE2: Így néz ki, mikor a pénztáros lányos zavarában rosszul tölti ki a bérletet
UPDATE1: Egy levél, melyet ezzel kapcsolatban kaptunk
Tisztelt Gál Mihály Úr - BKV Figyelő!
A csatoltan elküldött "havi" bérletszelvényt múlt hét szombaton ( február 2.) vásároltam az Örs vezér-téri "gombánál" található BKV Jegypénztárban. Cinikus ember lévén direkt kiszámolgattam otthon, hogy - az olvasatomban - 30 napos "havi" bérlet - február 7-i kezdőnappal - március 7-ig kellene, hogy érvényes legyen. De NEM! Úgy látszik a BKV vagy nem tért még át a Gergely-naptárra, vagy újabb spórolási akciójuk szerencsés nyertese vagyok, de csak 29 naptári napra kaptam a bérletet. Direkt nem szóltam a hölgynek, akitől vásároltam, ugyanis láttam az asztalán halomszámra előre feldátumozott bérleteket - én magam 2 db-t vásároltam, a másik is "29 napos" -, így élek a gyanúval, hogy nem a "véletlen műve"...
A véleményem igen határozottan megvan az esetről, de ezt inkább megtartanám magamnak (a legenyhébb kifejezés, ami eszembe jut, hogy "szándékos tévedésről" van szó).
Amennyiben érdemesnek tartja ezen szösszenetem publikálását, akkor nosza!
Remélem a többség okul ebből, és szóvá teszi. Szeretném hangsúlyozni, hogy én már ott észleltem a hibát, de nem akartam ****rágóként feltűnni, egy nap nem oszt-nem szoroz. Csak maga az elv fáj, ezért gondoltam, hogy inkább "közhírré" teszem!
Üdvözlettel: Tamás (egy lelkes olvasójuk)
UI: NEM "fotosopp" a melléklet!
Köszönjük, hogy ilyen lelkesen külditek be észrevételeket, köszönjük a bizalmatokat is, de ezzel kapcsolatban nem szeretnék több levelet kapni:)
2008. február 05. 09:44
Bemutatjuk a használt buszokat
Nem hivatalos információk szerint a BKV a 47-49V vonalon (Nógrád Volán) közlekedő buszokhoz hasonlót kíván beszerezni a közeljövőben. Még 2007 nyarán készítettünk a buszról fényképet és videót. Nézzétek meg és mondjátok meg, nektek hogy tetszik.
Szia!
Nyomhatnál egy update-et a "Bemutatjuk a használt buszokat" c. poszthoz, vagy valami. Merhogy az infó, amit közzéteszel, az sajnos téves. (47-48. hsz-ben írtam le, h a buszok, amiket bemutatsz, Stockholmból vannak, nem Genfből. A genfi buszok is ott vannak a pótlón, de szemre csak apróságokban térnek el a BKV volvóitól, gondolom ezért nem tűntek fel...)
Üdv: Comandante :)
2008. február 04. 14:14
Genftől vásárol használt buszt a BKV?
Csak egy érvényes ajánlat érkezett a BKV-hoz a használt buszok vásárlására meghirdetett pályázatra, de még nem nyilvános, hogy kitől vásárolna a cég, írja a Magyar Hírlap.
Egyetlen érvényes ajánlatot talált a BKV csütörtökön azon a közbeszerzési pályázaton, amelyet használt buszok beszerzésére írt ki a társaság. A cég még nem hirdetett eredményt, így egyelőre azt nem hozták nyilvánosságra, hányan jelentkeztek a pályázatra, írja szombati számában a Magyar Hírlap.
Az ellenzék sérelmezte, hogy a pályázaton nem indulhattak önkormányzatok, mivel azt úgy írták ki, hogy olyan vállalkozás jelentkezhetett, amely minimum hárommilliárd forintos buszforgalmazást tud felmutatni.
A BKV-nak egyébként nem állt rendelkezésére a 3,3 milliárd forintos vételár, ezért a fővárosi közgyűlés jóváhagyásával ideiglenesen 906 milliót csoportosítanak át a kettes metró szerelvényeire elkülönített összegből. A pénz hetvenöt alacsony padlós buszra elég.
A Fidesz kifogásolta, hogy kezdetben a BKV 30-50 százalékos megtakarításról beszélt, jelenleg viszont már arról van szó, hogy az új buszok árának 50-70 százalékáért vásárolnának járműveket. A Magyar Hírlap információi szerint a BKV milliméterre pontosan meghatározta a vásárlandó buszok paramétereit, így a kritériumoknak valószínűleg csak egy típus tud eleget tenni.
A lap úgy tudja, Genfből érkeznek a hatéves járművek, amelyekben még motort kell cserélni, hogy megfeleljenek az Euro 4-es szabványnak.[Index lapszemle]
Utolsó kommentek