Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fagyoskodás a megállóban

Tisztelt BKV Figyelő!

Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.

Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.

Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.

A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.

Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.

138 Tovább

Utazó õrök állják el az ajtót a büdös utasok elõtt

A BKV véget vet a hajléktalanproblémának. A cég tervet dolgozott ki, hogyan lehetne megszüntetni, hogy ápolatlan, koszos, büdös emberek ingyenes melegedõnek használják az éjszakai járatokat. A közlekedési cég utazó biztonsági õrökkel szortírozza a jeggyel rendelkezõ utasokat is - írja a Népszabadság.

A BKV hosszú évekig nem nézett szembe a jármûveit melegedõnek használó hajléktalanok okozta problémával. Februártól viszont biztonsági õrökkel igyekeznek betartatni az utazási szabályzatban foglaltakat, például azt, hogy az utas ruházatával és egyéb módon sem szennyezheti mások öltözetét és a jármûvet.

Regõczi Miklóstól, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a Népszabadságban jelentette be, hogy a cég egy hónap múlva radikálisan új stratégiát vezet be az eddig fel nem vállalt konfliktus kezelésében. A hajléktalan potyázók februártól nem szállhatnak fel az éjszakai buszokra. Minden éjszakai járaton õrök vigyázzák a rendet és a kulturált utazási körülményeket, ha pedig a módszer beválik, nappal is kiküldik a biztonságiakat. Regõczi értékelése szerint a szigorítást nem a hajléktalanok ellen, hanem az utazási rend betartása, és elsõsorban a fizetõ utasok érdekében vezetik be.

A BKV megduplázza a jelenleg alkalmazott biztonsági õri gárda létszámát, 50-rõl 100-ra. A BKV-nál az a profi biztonsági õr kaphat éjszakai munkát - óránként 800-900 forintért -, aki sikeresen levizsgázik a szükséges kiegészítõ jegyellenõri, jegyeladási tanfolyamon is. Ez utóbbi átlagosan a jelentkezõk mindössze kétharmadának sikerül. Újra bevezeti az éjszakai járatokon az elsõ ajtós felszállást. A biztonsági õrök feladata lesz az új rend elfogadtatása is.

Az éjszakai jármûvön utazó õrök - buszonként akár 2-3 is - ugyanis csak azokat az érvényes, 350 forintos éjszakai jeggyel vagy bérlettel rendelkezõket engedik felszállni, akik megfelelnek az utazási szabályzatnak is: ruházatukkal és egyéb módon sem szennyezik mások öltözetét és a jármûvet. De nem szállhatnak fel az ittas és feltûnõen mosdatlan utasok sem, még akkor sem, ha van jegyük. A biztonsági emberek nem mérlegelnek, hogy ki a hajléktalan, s ki az, aki csak átmenetileg nem felel meg az utazási feltételeknek, annyi empátiával mégis kell rendelkezniük, hogy tudják, melyik elutasított ember kezébe nyomják azt a kis kártyát, amin az összes menhelyszálló címe és a segélyhívó számok rajta vannak. Az õrök nem büntetnek, nem igazoltatnak senkit, de akinek nincs jegye, azt nem engedik felszállni a jármûre. Jegyet náluk és a buszvezetõknél is lehet venni.

Forrás: index
A BKV Figyelő üdvözli a BKV Zrt. újabb -az utasok érdekeit szolgáló- tervét.

322 Tovább

"Kiugrottam cigiért"

Sajnos még mindig sokan vannak azok, akik nem képesek időben elindulni azért, mert egyéb problémájukat munkaidőben intézik.
Tisztelt BKV!

Mai napon (2007. 12. 21) 11 óra 34 perckor szálltunk fel az önök 74-es trolijáratának 941-es kocsijára az Erzsébet körút megállóban. Mikor felszálltam csodálkozva láttam, hogy a vezetôfülke üres, le van zárva lakattal, az elsô ajtó nyitva van. A már fentévô utasokon egyértelmű elégedettségbôl látni lehetett, hogy a troli már egy ideje bent áll a megállóban. Helyetfoglaltunk, majd nagyjából 2 perc múlva megérkezett a sofôr, igen kedélyes, nagy hangon közölte az utasokkal, hogy csak kiugrott cigiért, most "legalább ô tartotta fel a paraszt autósokat", és tényleg, 2 sávból egyet remekül elzárt. Végül elindultunk, menet közbe sofôrünk folyamatosan üvöltözve, autósokat szidva, szitkozódva vezetett, miközben nyitott vezetôfülke-ajtó mellett láncban dohányzott. Ilyenek hangzottak el, hogy "micsinálszitt hülyeállat, leszaggatom miattad a villamosvezetéket nézhetsz" meg "na ezis hovaáll a kurvaanyját a megállóba 'oszt csodálkozik ha elviszem a seggét". Mikor, igaz a forgalom miatt nem tudott beállni a megállóba, hangosan megjegyezte, "hábammeg ez így sikerült".

Felháborítónak tartom ezt a viselkedést sofôrük részérôl, fôleg, hogy félkezével folyamatosan dohányzott, így veszélyztette még a közlekedés - és nem utolsó sorban a mi saját - biztonságát is.

Levelemet másolatban az Index BKV figyelô blogjának is megküldöm.

Tisztelettel várom válaszukat: J. F.
48 Tovább

"Emese, most már indul a buszod!"

 

Tímea kedves olvasónk személyes problémájával fordult az Akácfa utcai BKV Ügyfélszolgálathoz. Az ott dolgozó ügyfélszolgálatos hölggyel (egyszerűség kedvéért hívjuk Emesének[klikk]) beszélgetésbe kezdtek, akár milyen érdekes, épp a BKV Figyelőről. Emese szerint itt csak hazugságokat lehet olvasni, és a Blog nem mérvadó a BKV számára. Aki tájékozódni szeretne, csak a BKV weboldalát olvassa.


Tímea így látta:

„Mondtam neki valamilyen hozzászólására, hogy a saját tapasztalataimon kívül szoktam tájékozódni az interneten. Kérdezte, hogy milyen oldalakat. Mondtam, hogy konkrétan a BKV-figyelőt, nagyon hasznosnak tartom. Erre azt mondta, hogy na az nem egy mérvadó oldal, csupa hazugságokat írnak. Ha a BKV-ról bármit tudni akarok, akkor az ő honlapjukat olvassam. Gyakorlatilag nem azt mondta, hogy akad a BKV Figyelőben hazugság, ami érthető lenne, hiszen akadhat kitalált sztori is, hanem hogy csupa hazugság.”

 

Kedves Emese!

Sosem mondtam, hogy a blogon megjelent cikkek 100%-ban valóságosak, hisz nem tudjuk Őket kivizsgálni, ez nem is a én feladatom, hanem az Önöké, de azt sem hiszem, hogy napi 2-3 cikk csak valótlan információkat közöl, főleg akkor, ha a levelek mellé kép vagy videó is társul. Kicsi a Világ, Emese.

 UPDATE: 2007. dec. 29. (13:06)

21 Tovább

Megbüntetik az ellenőrt, ha emberként viselkedik?

A történet egy nagyon kedves és a munkáját a végletekig precízen, emberiesen végző ismerősömmel történt meg. Ő nem HÉV vezető jegyvizsgáló, de sajnos azon a végzetes napon, amikor az emberi hülyeség megmászta nála a csúcsot, épp ezt a beosztást kellett teljesítenie. Maga a történet elég régi már: azóta a szabályok és sok más dolog talán megváltozott, de a történet lényege nem is ez: inkább az ellenőr és az emberség összefüggése, avagy lehet-e, kell-e, illik-e, hogy emberséges legyen egy ellenőr? A következő történet a vezető jegyvizsgáló szemszögéből kerül leírásra (a megállónevek nem biztos, hogy korrektek):

"Reggel 6.20 körül álltunk meg Szilasligeten. Láttam, hogy egy hölgy fut a szerelvény felé, magával vonszolva több kisebb gyermekét, nagyjából 100 méter távolságból. Megvártam őket, addig nem indítottam a szerelvényt. Majd elindultunk és én a kocsiban lévő utasok jegyét kezeletem. Így értem el szépen lassan a hölgyhöz. Kiderült, hogy nem volt jegye... Sajnos ez problémát jelentett, mint hogy a pénztár 6.00-kor nyitott azon a helyen, ahol ő felszállt. Erre ő azt mondta, hogy nagyon sietett a HÉV-hez, de nem tudott már jegyet venni, Így is éppenhogy elérte. Ezt ugyebár én is láttam és lévén nem vagyok egy szívtelen alak, nem büntettem meg. Adtam neki jegyet, de a jegyen a felszállás helyeként Gödöllö Palotakertet jelöltem meg, ahol nem volt pénztár, amikor arra járt a vonatunk, tehát olyan jegyet ki tudtam neki adni. Senki nem bukott egy forintot sem. Mondtam neki, hogyha jönnek a karszalagosok (fővizsgálók) később, akkor mondja azt nekik, hogy Palotakerten szállt fel. A szolgálatom a Cinkotára történő érkezéssel befejeződött, de én a HÉV-en maradtam egy másik kocsiban és így mentem hazafelé. Egyszercsak előre jött egy karszalagos és azt mondta, hogy gond van az egyik utas jegyével hátrébb és menjek vele. Ekkor már gyanítottam, hogy a hölggyel van a gond. Hátraértem és azt látom, hogy egy másik karszalagos fogja a hölgy jegyét, majd a hölgy arca felderül, ahogy meglát és a fejére csap: - Jaj, már emlékszem, ez az úr (rám mutat) mondta azt, hogy mondjam azt, hogy Palotakerten szálltam fel!... Így lebuktam, a karszalagosok előtt nyilvánvaló lett, hogy mi történt. Egy szép nagy összeget levontak a fizetésemből és természetesen a hölgyet is megbűntették. Nos azóta ha véletlenül jegyvizsgálónak kell állnom, CSAK a szabályokat veszem figyelembe. Ha nincs jegy, akkor helyszíni bírság, személyi igazolvány, leszállás a három opció."
67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek