Sziasztok!
A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.
2007. december 18. 10:29
Mozgásba hozzuk a várost
2007. december 17. 10:32
Katasztrofális műszaki állapotok
Tisztelt BKV Figyelő!
Nem tudom összefüggésbe hozható-e az előző létszámleépítés, és az, hogy ma már természetessé vált, hogy minden nap látok 1-2 lerobbant BKV buszt, de az biztos, hogy a helyzet lassan már tarthatatlan. A BKV az előző létszámleépítés során több száz műszaki alkalmazottat bocsátott el, mely véleményem szerint a lehető legnagyobb hiba volt. Nem titok, minden nap kb. 8-szor utazok BKV-n, ebből 6-szor buszon. Régen szinte elképzelhetetlen volt, hogy az a busz amin utazok, éppen két megálló között romoljon el, de az elmúlt hónapban, már háromszor szólt a buszvezető, hogy legyünk szívesek megvárni a következő buszt, és szálljunk fel rá, mert műszaki hiba történt. Szinte biztos, hogy nem azért romlanak el a buszok, mert régiek, hiszen a mostani két esetben az új Volvo buszok mentek tökre. Hozzáértő emberek válaszit várom (buszvezetők, volt karbantartók stb.) Mondjátok el a véleményetek, szerintük van-e összefüggés a rendszeres meghibásodások és a karbantartók elbocsátása között.
Köszönöm!
2007. december 16. 13:28
Holnap MÁV sztrájk
Tudom, ez egy BKV-s blog, így nem érdemes hírbe hozni a MÁV sztrájkot, nem is szeretném. Holnap aki tehetni, vonat helyett autóval fog menni dolgozni, vagy viszi el a gyereket iskolába. Holnap az átlagosnál is több autós lesz Budapesten, mert az agglomerációban élők egy része is autóba kényszerül a megszokott vasúti közlekedés helyett.
Arra kérném a kedves olvasókat, hogy aki teheti, hagyva valahol városon kívül az autóját, és szálljon át a legközelebbi BKV járatra, és azzal próbálja meg megközelíteni a célját. Sajnos a P+R parkolók száma csekély, de ha valaki nagyon megerőlteti magát, talán egy több órás dugóban való araszolástól mentheti meg magát.
Azoknak az iskolásoknak akik az elővárosokból járnak be Budapestre tanulni, javaslom, hogy maradjanak otthon. Az iskolának ilyen nagyméretű sztrájk esetén kötelező igazolni a hiányzást. Arra viszont felhívom a figyelmet, hogy ha túl kevesen lesznek, lehet, hogy ezt a napot (esetleg a következőt is, a sztrájk méretétől függően) be kell pótolni, egy szombati napon.
Tehát holnap az autósok jobban teszik, ha a kötött pályás közlekedést választják (villamos, troli, metró) vagy a buszt, olyan helyeken ahol van kijelölve buszsáv.A BKV-s szakszervezetek nem sztrájkolnak!
2007. december 16. 11:33
Válságban a metróépítés
A blog történetében először jelentetünk meg 4-es metróról szóló cikket. Úgy gondoljuk, hogy ami itt folyik, röpke 400 milliárd forintért, az már több mint nevetséges, már csak azért is, mert ebből a pénzből a teljes budapesti tömegközlekedést rendbe lehetne hozni. 4-es metróra szükség van, de nem így, nem ebben a formában.
A Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a Hídépítő azonban nem akarja végrehajtani a feszített ütemtervet.
Válságstábot hívtak össze a Főpolgármesteri Hivatalban a 4-es metró építésének csúszása miatt, írja a pénteki Népszabadság. A főmérnöki jelentés szerint ugyanis nem tudni, hogy kész lesz-e a Fővám téri állomás, mire a fúrópajzs odaér 2008 nyarán.
A lap úgy tudja, hogy a Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a munkálatok kivitelezője, a Hídépítő azonban a feszített ütemtervet nem akarja végrehajtani, és felvetette, hogy kiszáll a metróépítésből.
A cég a Népszabadság információja szerint szerdáig adott haladékot a megállapodásra. Ha a feleknek nem sikerül dűlőre jutniuk, új közbeszerzési eljáráson kell megtalálni a Hídépítő utódját, ami jelentősen eltolhatja a 4-es metró legújabb, 2011-re tervezett befejezési határidejét - olvasható a cikkben.
Hídépítőnél nem akartak nyilatkozni az ügyben, a DBR Metró Projekt Igazgatóságának szóvivője is csak annyit közölt: a Hídépítő esetleges kivonulásáról még nincs konkrét döntés.
Nem merült fel, hogy kapitulál a Hídépítő
Pénteken Demszky Gábor főpolgármester kijelentette, a metró befejezésének legutóbbi, 2011 júniusi határideje tartható. A csütörtöki egyeztetésen közölte a Hídépítő Rt. tulajdonosa, a francia Vinci-csoport, hogy jövő augusztusra nem tudnak elkészülni a Fővám téri állomás szerkezetének megépítésével.
A megbeszélés alapján a főváros írásban várja a kivitelező javaslatait arról, hogyan kezelhető ez a csúszás, illetve hogyan lehet betartani a határidőket, mert a fúrópajzs a tervezett ütem szerint halad.
Nem merült fel, hogy a jelenlegi kivitelező kiszáll az építkezésből, jelentette ki sajtóhírekre reagálva a főpolgármester. Közölte: a Vinci elismerte, hogy a csúszás jelentős mértékben az ő felelősségük, rosszul mérték fel és rosszul ütemeztezték a munkát. Ugyanakkor a francia tulajdonos képviselői azt is hangoztatták, hogy elégedetlenek a Hídépítő Rt. munkájával
Fidesz: tragikomédia a metróépítés
A Fidesz szerint tragikomédia, ami a négyes metró beruházása körül zajlik, mondta Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi szakpolitikusa pénteki sajtótájékoztatóján. Wintermantel szerint újabb határidőcsúszásra lehet számítani, vagy ha új technológiát akarnak bevezetni, akkor az több milliárd forinttal növeli a metró költségvetését.
"Tragikomédia. csak azt nem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessük, hiszen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós szerencsétlenkedése nevetésre ad okot, de nem tehetjük félre azt a tényt, hogy ez a szerencsétlenkedés a mi adóforintjaikból történik" - mondta a fővárosi közgyűlés fideszes tagja.
Forrás: index
2007. december 15. 09:09
Szükség van a 106-os buszra
Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)
Köszönjük!
Utolsó kommentek