Sziasztok!
A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.
Az állomáson korrekt tömeg tolongott már, jelezve, hogy annyira azért nincsen rendben minden. Az állomáson dolgozók mindenkit megnyugtattak, hogy a következő HÉV menetrend szerint 09:04 kor indul. Lehet egyet számolni: 07:45 - től 09:04 ig sikerült eljutnunk négy megállóval arrébb. A számoknál maradva érdemes megjegyezni, hogy nagyjából másfél óra alatt összesen három pótló buszt láttam, ebből kettő Tököl felől ment Dunaharaszti felé és egy ellenkező irányba, majd útját megszakítva vissza. Normál üzemben viszont ennyi idő alatt négy szerelvény közlekedik rendesen kihasználva. Kérdés, hogy a BKV egyedi univerzumában hogyan arányul egy HÉV szerelvény befogadóképessége egy buszéhoz. Szerintem kicsit torzan. A hangosbemondón közben tájékoztattak minket - végre valaki - , hogy a következő járat csak 09:14 - kor indul. Ma reggel a sokadik #&Đ[@@[Đđ hagyta el a számat. Pest felől befutott egy szerelvény. A vezetőt megkérdeztem, hogy tovább megy, vagy vissza a Vágóhíd felé. Rádión beszólt, hogy hova tovább. Intett, hogy megy vissza, vonszolhatjuk a tagjainkat fel a hintóra. Néhány perc múlva közli, hogy mindenki lefelelé, Tököl felől jön egy szerelvény és azzal mehetünk tovább. No comment. Újabb várakozás után befutott a CSODA. És, hogy tudjuk kikkel van dolgunk, mekkora szívességet is tesznek nekünk, a hangosbemondó többször, nyomatékosan közölte, hogy a " szerelvény hat kocsiból áll, a szerelvény...." Innen már csak húsz perc és elértük Demszkgrádot. Ezek után csak zárójelben jegyzem meg, hogy utam a 2 -es villamossal folytattam, aki ismeri annak a pótlását, most csettint, majd dalra fakad: "It's a perfect day..."
Utolsó kommentek