Többen kaptak 100 millió forintnál nagyobb összeget a BKV vezetői közül - derül ki a Blikk birtokába került dokumentumokból. Dányi József gazdasági vezérigazgató-helyettes a rekorder, túlszárnyalva a 100 millió forintos Szalainé Szilágyi Eleonórát. Dányinak úgy sikerült leakasztania 150 millió forintot a BKV-tól, hogy rendes havi fizetése "csak" bruttó 660 ezer forint volt. Ennek ellenére a cégtől való távozása előtt 82 milliós prémiummal honorálták munkáját, majd nyugdíjazásakor még 67 milliós végkielégítésnek is örvendezhetett.
A legtöbb pénzt felmarkolók dobogóján ezüstérmesként végzett Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató. Mint megírtuk, először róla derült ki, hogy elképesztő pénzeket kapott a BKV-tól. Ő 42 milliós prémiuma mellé vett fel 86 milliót, így összesen 128 millióval lett gazdagabb. Tölgyesi Vilmos műszaki igazgató a bronzérmes a jól kereső BKV-s igazgatók közül, 40,5 milliós prémiuma mellé kapott 83,7 millió végkielégítést, így ő 124 milliót zsákmányolt. Mindhárman 1972-ben kezdtek dolgozni a BKV-nál.
150 milliót vitt haza egy BKV-főnök
Odacsukta a kislány fejét a troli ajtaja
Odacsukta a 70-es trolibusz sofőrje egy hároméves kislány fejét. Csak az utasok lélekjelenlétének köszönhető, hogy nem történt tragédia hétfő reggel a Bajza utcai megállónál. Egy idős férfi figyelmeztette a vezetőt, aki már száguldott volna tovább.
Liliána a baleset óta sír, ha trolit lát, édesanyja ezentúl kerülővel viszi oviba. (Blikk)
Erre dobott ki 33 milliót a BKV
Budapest - Középiskolai állampolgári ismereteket tartalmaz a BKV 33 millió forintért vásárolt tanulmánya, amelynek az lenne a feladata, hogy segítse a közlekedési vállalatot lobbizni a kormányzatnál. A BKV milliárdokat fizetett ki az elmúlt pár évben tanácsadásra külső cégeknek. A Blikk megszerezte az egyik ilyen dokumentumot.
Olyan hiánypótló információk olvashatók benne, mint például hogy hívják a köztársasági elnököt, milyen telefonszámon lehet elérni a hivatalát, és kik a kormány tagjai. Az egyes minisztériumokat is felsorolja a dokumentum, és az is kiderült belőle, hogy mi az a Gazdasági Versenyhivatal és a Közbeszerzések Tanácsa. De megtaláljuk benne a parlamenti képviselők névsorát is.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
BKV: Sokan visszaélnek a kedvezményes igazolványokkal
A blogon hétfőn megjelent egy bejegyzés "Fogyatékkal élő lánnyal szívóztak a biztonsági őrök" címmel. Az esetről ma a Blikk is beszámolt. A cikkük végén található a BKV közleményének egy részlete, amiből számomra az derül ki, hogy az őrök helyesen jártak el:
Utolsó kommentek