A fenti videó ma az Indexen jelent meg azzal a szöveggel, hogy a Kossuth téri metróállomásra ömlik be az esővíz. Aki helyismerettel rendelkezik az tudja, hogy az állomás ezen része egy irodaház földszintén található, tehát gyakorlatilag lehetetlen, hogy ilyen mennyiségű esővíz jegykezelőkhöz és a mozgólépcsőkhöz bejusson. Sokkal inkább csőtörésre vagy más hasonló hiába gyanakszunk, főleg a víz mennyisége miatt, tehát a probléma nagyobb lehet, mint azt előre gondolták.
Kirúgta Bócsa Viktort a BKV
Megvált az utasokat szórakoztató buszvezetőjétől a BKV, tudta meg BKV-s forrásokból a BKV-figyelő. Úgy tudjuk, hogy a közlekedési társaság azért vált meg Bócsa Viktortól, mert "senki sem szerette amit csinált, és nagyon zavarta az utasokat". A BKK szerint azonban nem erről van szó. Szerintük a buszvezető több szabálytalanságot is vétett, és ezt már nem tudták tolerálni.
A BKV áprilisban egyszer már megpróbálta kirúgni a buszvezetőt, de a blogunk által kirobbantott médiavisszhangnak köszönhetően letettek az ötletről. Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója akkor azt írta, hogy a járművezető elbocsátása túlzó és indokolatlan mértékű munkáltatói intézkedés lenne amivel nem tud egyetérteni és ilyen intézkedésre szerinte nem is kerülhet sor.
A közlekedési központ szerint a buszvezető több szabálytalanságokat is vétett, ezért nem hosszabbították meg a szerződését. A BKK reakciója ide kattintva olvasható el!
Naponta frissülő menetrend és élő forgalomfigyelő.
Ez a BKV-figyelő Mobil!
http://m.bkvfigyelo.hu
Eltávolították a szolgálati helyéről a gyerekekkel keménykedő biztonsági őrt
Olvasónk, P.M. májusban amiatt írt nekünk illetve a BKK-nak panaszt, mert a fiát és kísérőjét a Fogaskerekűre nem akarták felengedni. A Városmajornál ellenőrzést végző biztonsági őr szerint ugyanis a díjmentes utazást biztosító MÁK igazolvány nem azért van, hogy ők ide-oda utazgassanak vele. A BKK kivizsgálta a panaszt, és az őrt eltávolították az adott szolgálati területről:
Tisztelt P. M!
Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 8-án érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy az abban leírt panasz kivizsgálása megtörtént.
A vizsgálat során megállapításra került, hogy az ügyben érintett biztonsági őr a munkavégzése során szakszerűtlenül járt el, mivel a szolgálati szabályzattal összeférhetetlen módon magánvéleménynek adott hangot, ezért vele szemben a munkáltatói jogkörgyakorló vezetője szigorú szankciót alkalmazott, és eltávolította az adott szolgálati területről.A jegyellenőrzésben részt vevő munkatársaktól minden esetben határozott fellépést, és szabályos munkavégzést várunk el az érvényes rendeletek betartásával. A Társaságunktól elvárt viselkedési normáknak nem megfelelő munkavállalói magatartást szigorúan szankcionáljuk, mint azt a fentiek is mutatják.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését, egyben tájékoztatásunk elfogadását kérjük.
Budapest, 2012. június 11.
Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái
Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)
Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.
Tisztelt BKV-figyelő!
Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:
Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.
Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.
Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.
Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.
Utaspanasz hatására javították meg a kardán hibás metrókocsit
Olvasónk, Balázs egy hónapja levelet írt a BKK-nak, mert a barátnője az egyik metrókocsiban utazva súlyos műszaki hibára lett figyelmes, a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott. A BKK a bejelentésre egy hónappal később reagált, és mint írják, a levél kézhezvétele után azonnal javították a hibát. Részletek alább:
Kedves Gál Mihály!
A kezdetek óta olvasom a blogodat, még sohasem küldtem be levelet, azonban ennek is eljött az ideje. Egy hónapja barátnőm egy súlyos hibára figyelt fel metrózás közben, felírta a pályaszámot és az ajtószámot, majd szólt nekem. Küldtem egy emailt a BKK-nak az esetről, és meglepetésünkre a mai nap válaszoltak.
A levelezés nyilvánosságra hozalatával csak azt szeretném elérni, hogy ha bárki észlel egy-egy komolyabb hibát, akkor azt jelentse, mert meglesz az eredménye. Lehet jönni többféle kifogással: a szolgáltatás minőségével, ár/érték arányával, a járművek állapotával, de ezzel nem jutunk előbbre, azzal kell kezdenünk valamit, amink van. Ez a csekély erőfeszítés nem csak a BKV-nak segítség, hanem megóvhatjuk utastársaink testi biztonságát.
Tisztelt BKK!
Tegnapi nap folyamán barátnőm az M2-es vonalon közlekedett, és a 137-as számú metrókocsi 7-1 és 7-4 ajtó között a padlólemez alól meglehetősen hangos kereplő hangot hallatott valószínűleg valamelyik csapágyazás, a jelenség elindulástól a közlekedési sebesség eléréséig, azaz erőátvitel közben volt érzékelhető. Ez a hibajelenség álló helyzetben nem észlelhető, ezért gondoltuk, hogy érdemes lenne szólni Önöknek és esetleg továbbítják ezt a levelet az illetékeseknek és utánanéznek a hiba okának.
Üdvözlettel,
Cz. BalázsTisztelt Cz. Balázs Úr!
Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 12-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy bejelentésének kézhezvételét követően az illetékes szakemberek a 137. pályaszámú kocsit átvizsgálták és kardán meghibásodás miatt rendkívüli alkatrészcserére került sor.
Köszönjük segítő szándékú bejelentését.
Budapest, 2012. június 8.
Utolsó kommentek