Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra

Olvasónk, Attila tegnap délután a 85-ös busszal szeretett volna utazni. Néhány perccel fél hat előtt ért a Kőbánya-Kispesti buszpályaudvarra, ahol fél órát várt az egyébként tíz percenként közlekedő buszra. Azon lepődött meg leginkább, hogy ez idő alatt több 85E busz is elment. Attila nem érti, hogy ha több busz is kiesik a vonalról, akkor néhány 85E jelű buszt miért nem "fokoznak le" sima 85-ösre. Véleménye szerint sokkal többen utazhatnának a sima buszokkal, és nem kellene fél órát feleslegesen várni.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Pesti közlekedő emberként már edzett vagyok, hozzászoktam a BKV által okozott kellemetlenségek elviseléséhez, hozzászoktunk a kimaradó, késő járatokhoz, a kocsi hiányhoz, de azért van, amit nem hagy szó nélkül még az ilyen edzett polgár sem.

A mai napon (06.07-én), délután fél hat után 5-6 perccel szerettem volna a Kőbánya-kispesti  végállomáson felszállni a 85 számú buszra. A megállóban épp egy 85E-s állt, sebaj, megvárom a simát, nekem csak az a jó…(persze nem egyedül én voltam ilyen ott a megállóban).

Nos, összesen három 85E-s busz ment el, tehát kimaradt a menetrend szerint a 17.45-s és a 17.57-s járat is. A buszvezetők természetesen csak azt tehetik, ami a menetlevelükben szerepel, de érdekes módon, érdeklődésemre közölték, hogy azon a ménkű nagy végállomáson, nincs egy felelős szolgálattevő, aki azt mondaná a sofőrnek, hogy te most a 85-s vonalán mész, ez azért elgondolkodtató. Végül 18.02-kor meguntam a várakozást, és a felvilágosítás hiányát, és röhejes, de a két megállónyi utat átszállással !!  végül sikerült megtennem. Nos szeretnék világos választ kapni arra, hogy miként gondolják Önök a hasonló esetek megelőzését megoldani?

Én ugye kifizettem a viteldíj táblázat szerinti összeget, és ezért ELVÁROM, hogy a járművek a kifüggesztett menetrend szerint közlekedjenek. Miután Önöket sem érdekli,  hogy én hogyan teremtem elő a jegy árát, ezért engem sem érdekelnek az Önök belső problémái. Úgy oldják meg azokat, ahogy akarják vagy be kell ismerni, hogy képtelenek ellátni a feladatukat, ebben az esetben majd én megoldom a közlekedésem, veszek egy biciklit például. Esetleg lehetne 10 forint egy jegy, és akkor tudomásul veszem, hogy ilyen fos az egész.

Az a másik kis adalék, hogy miután kirúgták a bérlet elárusító viszonteladójukat, (Önöket fű-fa meglopja érdekes) azóta Kőbánya-Kispesten a metró kijáratánál egy jegyértékesítő fülke van. Én készséggel elhiszem, hogy a busz végállomáson egy bódét felállítani, és egy embert oda ültetni  az Önök logisztikai képességeit meghaladó feladat, de szerintem bármelyik idén érettségizett egy órán belül megoldja. Nagyon szeretném azt is megtudni, hogy a különböző központokban ülő okostojások vajon mikor ültek személyesen a saját cégük járművein, és elégedettek voltak-e az ott tapasztalható meleggel és bűzzel? Mert a légkondis autóból ez nehezen felmérhető.

Végül is kérdem, hogy  az öt perces út helyett várakozással eltöltött fél óra miatt milyen kártérítést tudnak felajánlani?

Üdvözlettel, L. Attila

16 Tovább

Tarthatatlan állapotok uralkodnak a 80-as trolibusz vonalán

Olvasónk, Edina azért fordult a BKV-hoz, mert tapasztalata szerint a 80-as és a 80A-s trolibuszokon tarthatatlan állapotok uralkodnak. Mint írja, akkor romlottak meg az utazási körülmények, amikor a Tesco megépült a Fogarasi úton, mert az áruház üvegvisszaváltójához járó hajléktalanok folyamatosan ezt a közlekedési eszközt használják. A buszra nagy sörös dobozokkal teli zsákokkal szállnak fel, és iszonyatos szagokat árasztanak:

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Évek óta érik bennem, hogy írjak Önöknek. Zuglóban lakom és sokat használom a 80-as 80a-s troli vonalat. Amióta a Tesco áruház megépült a Fogarasi úton tarthatatlan a troli állapota függetlenül a napszaktól, mert az áruház üvegvisszaváltójához járó hajléktalanok folyamatosan ezt a közlekedési eszközt használják. Télen se jó a helyzet de a meleg idő beköszöntével a kocsi hátsó része gyakorlatilag használhatatlan a hajléktalanok és az általuk szállított sörös dobozok szagától. Ahogy felszállnak mindenki költözködik arrébb. Hosszú évek alatt mindössze egy alkalommal tapasztaltam, hogy amikor felakartak szállni egy megállóban a járművezető rájuk szólt és leszállította őket. Tudom hogy ez nehezen megoldható probléma mert nem tudják szankcionálni őket. Ezért azt az egy javaslatot tudnám tenni, hogy legyen első ajtós felszállás ezen a vonalon! Köszönöm figyelmüket. Remélem történik valami hathatós megoldás"

Üdvözlettel: Teply Edina

19 Tovább

Minden metróállomáson defibrillátor készüléket helyez el a BKK

A 2011 nyarán, Zugló önkormányzatának felajánlása nyomán kihelyezett defibrillátor készülékek egyike segítségével mentették meg egy utas életét a Puskás Ferenc Stadion metróállomáson 2012. június 3-án, vasárnap délután. A 2-es metró állomásán egy idős férfi infarktust kapott és összeesett az egyik metrókocsiban, újraélesztése a defibrillátor segítségével sikerült utastársának. Az eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek, így 2012 végéig a Főváros és a BKK valamennyi metróállomásra defibrillátor készüléket telepít.

A 2-es metró vonalán, az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion állomáson található egy-egy félautomata defibrillátor, amelyeket tavaly Dr. Papcsák Ferenc, Zugló polgármesterének felajánlása nyomán tudtak telepíteni.

2012. június 3-án, vasárnap délután egy idős férfi infarktus miatt összeesett az egyik metrókocsiban. A Puskás Ferenc Stadion állomásra érkező szerelvényen utazók a mentők riasztásával egyidőben kezdték meg az újraélesztést a kihelyezett defibrillátorral. A férfit sikerült újraéleszteni és a mentők kórházba szállították.

A vasárnapi eset nyomán Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a program folytatásáról döntöttek. Ennek eredményeként 2012 végéig valamennyi metróállomáson lesz defibrillátor készülék, amelynek megvalósítási költsége típustól függően kb. 30 millió forintig terjedhet. Egy életmentő készülék ára ugyanis 500.000 – 1.000.000 forint között van.

A Főváros vezetése, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. számára egyaránt elsődleges az utasok biztonsága és egészsége, ezért lehetőségeikhez képest mindent megtesznek a metróban bekövetkező esetleges rosszullétekre való felkészülése érdekében.

7 Tovább

Beragadt az alagútba egy metrószerelvény

Fékhiba miatt több mint fél órát vesztegelt a 3-as metró egyik szerelvénye az alagútban a Pöttyös utca és a Határ út között. Pánik nem alakult ki, a hibát vizsgálják.

Több mint fél órára az alagútban ragadt egy szerelvény a 3-as metró vonalán a Pöttyös utca és a Határ út között szombat délben - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az első vizsgálat szerint a jármű légrendszerű fékjében a kompresszor nem termelt levegőt, így "befogott a fék".

A BKK közlése szerint a metró vezetője folyamatosan tájékoztatta az utasokat a problémáról, pánik nem alakult ki a mintegy 32 perc alatt, amíg a szerelvény a két állomás között volt.

A hiba és az eset körülményeit vizsgálják. A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomás között pótlóbuszok szállították az utasokat. A metróközlekedés nem sokkal egy óra előtt megindult.

Origo/MTI

10 Tovább

Re: Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál

2012. április 11-én "Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál" című bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az üggyel kapcsolatban az NKH megkereste a BKV-t, akiktől ugyan azt a tájékoztatást kapták, amit a BKV-figyelőnek már áprilisban elküldtek. A hatóság válaszából kiderül, hogy a BKV buszainak műszaki állapotát folyamatosan szúrópópa szerűen ellenőrzik, és a felderített hibákat a közlekedési társasággal azonnal kijavíttatják. (A levél PDF formátumban ide kattintva letölthető).

13 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek