Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Börtönbe a bliccelőkkel!

A BKV-n bliccelők igen magas száma talán azzal is magyarázható, hogy a büntetési rendszert akár egy iskolás gyerek is ki tudja játszani. Ha valaki ellenőrrel találkozik, de nincs jegye vagy bérlete, akkor egyszerűen leszáll, vagy hamis adatokat diktál be az ellenőrnek, rosszabb esetben elküldi az anyjába vagy meg is veri.

Mi –fizető utasok- abban egyetértünk, hogy ez a rendszer így nem jó. Valami olyat kellene kitalálni, ami Berlinben működött 1996-ban (és talán még mindig). Akit bliccelésen kaptak, azt 4 órán át bilincsben egy helyi örs cellájában tartották fogva. Ha nem fizette be a 300 márkás büntetést akkor letöltendő börtönre ítélték, akár 6 hónapra is. Így írja olvasónk egy hozzászólásában:

miserables 2009-06-08 19:51

Berlinben dolgoztam 1996-ban. A jegy 4 márkába került akkor. A kollégám "elfelejtett" jegyet venni és jöttek az ellenőrök.

Megbilincselték és berakták egy cellába majd 4 órai fogva tartás után 300 márkára büntették és figyelmeztették ha nem fizet 3 napon belül,átváltják LETÖLTENDŐ börtönbüntetésre.

Ezek után kinek lenne kedve bliccelni?

208 Tovább

Máltán nem szórják a pénzt, inkább takarításra és karbantartásra költik

A máltai közlekedési cégről példát vehetne a BKV. Akárhányszor előkerül egy hivatalos beszélgetésen, hogy az Ikarusok milyen rossz állapotban vannak, a BKV mindig a járművek magas átlagéletkorával indokolja a rendszeres műszaki meghibásodásokat. Olvasónk Máltáról hozott képeket nekünk, hogy megmutassa a BKV-nak: Az öreg busz is jó busz, ha költenek a karbantartásra és a takarításra!

Kedves Figyelő!

Nem igaz, hogy a budapesti buszállomány elöregedett! Máltán sokkal öregebb buszok járnak. A kedvező időjárás és a kis távolságok miatt - na meg a szeretetteljes karbantartásnak köszönhetően - gyönyörű állapotú régi járművek közlekednek. Itt egy pár kép mutatóba, ha akarod tedd ki a blogra, hogy mások is mosolyogjanak egyet.

Üdv: Kis Ember

65 Tovább

Miért nem várják meg, míg felszállnak az utasok?

Olvasónk gyermekével és babakocsival közlekedik. Mindig tapasztalja, hogy a BKV egyes buszvezetői milyen türelmetlenek. Még fel sem tette a kocsit a buszra, máris nyomják a csengőt, és csukják az ajtót. Pár napja a babakocsi és apukája is az ajtók között maradt.

Imádom egyébként, amikor a busz beáll a megállóba, kinyílnak az ajtajai, majd egyből megszólal az utas sürgető indulásjelző, így esélyt sem adnak a biztonságos és a szabályos felszállásra. Ilyenkor lehet büntetlenül odacsukni a lassan felszálló időseket és a babakocsival közlekedő anyukákat, mert lehet hivatkozni az "Indulásjelzős szabályra". De vajon hová siet ennyire a buszvezető?

Kedves Mihály!

A következő panasszal fordulok hozzád: 6 hónapos kismama vagyok 2 éves fiúgyermekkel. Sokszor van az, hogy BKV járatokon vagyok kénytelen utazni. Ami nem lenne probléma, ha napi szinten nem találkoznék segítőkészségükben hiányos utasokkal és rosszindulatban gazdag, feszült sofőrökkel.

120 Tovább

Csak egy utas mert rászólni a firkálókra

Egy buszvezetővel beszéltem a minap a takarításról és a kollégái munkához való hozzáállásához. A beszélgetés előtt előkerült a járművek állapota is, és a rongálás. Arra kerestem választ, hogy a járművezetők egy részét miért nem érdekli, ha éppen mögötte bontják a buszt, és miért vonják meg a vállukat, ha az utas szól nekik az esetről. A válasz az volt, hogy valószínűleg azért nem foglakoznak az utastérrel, mert nincs meg bennük az érzés, hogy övék lenne a busz. Vannak olyan vezetők, akik a fülkét sem takarítják ki maguk után, ha nem ülnek vissza a buszba. Régen más volt. Minden buszhoz tartozott 1 vagy 2 sofőr, akik mindig ugyan abba a buszba ültek. Kicsit úgy érezték, hogy az a busz az övék, ezért vigyáztak is rá. Jó lenne ezt a rendszert visszaállítani.

De nem csak a vezetők, az utasok sem vigyáznak a rendre. Szombaton este a 173E vonalán közlekedő egyik Ikarust firkálták fiatalok. Csak egy utas mert nekik szólni, az utasok, és a buszvezető is tűrte a rongálást. Többit leírja az utas:

Kedves BKV Figyelő!

A mai napon (2009. június 6. szombat) este a Ferenciek tere és a Keleti pályaudvar között a 173E járatot vettem igénybe. (frsz. BPO-422, az eset 22:05 körül történt).

A Blaha Lujza téri megállóhelyen egy 6-10 fős "baráti társaság" szállt fel az amúgyis zsúfolt több külföldi turistával közlekedő járatra. Indulás után előkerültek a tollak, majd 4 fiatal elkezdte firkálni a 3-as ajtó ablakait, a csukló környékét valamint az elválasztó üveglapot. Nagyobb hangerővel a 4es ajtótól kiabáltunk rájuk, hogy reméljük hoztak hígítót is, hogy lemossák utána, természetesen eredménytelenül.

175 Tovább

Rosszul kommunikálta a változásokat a BKV

A BKV szóvivője pár napja a TV2-n azzal indokolta az utastájékoztató hangok cseréjét, hogy a cég kommunikációján változtatni szeretne. Úgy néz ki ez csak üres duma volt, mert a kommunikáció semmit sem változott. A paraméterkönyv változásairól sem tudtak meg semmit az utasok, csak valamikor pénteken (tehát kevesebb, mint egy nappal előbb).

Kedves BKV-figyelő!

Több olyan BKV járat menetrendje és közlekedése megváltozott tegnap, amivel rendszeresen utazom. A változás előtti napokon ellátogattam a BKV weboldalára de semmi információt nem találtam a változásokról. Azt persze megtudtam, hogy népszerűszínészek mondják több vonalon a megállók neveit, és színházjegyet is nyerhetek. De ettől nem lettem okosabb. És egyébként is, ez kit érdekel ilyenkor? A változás előtti nap tettek fel valamit a változásokról, ami szerintem kicsit késő. 3-4 nap lenne a minimum.

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek