Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kirabolták a turistát, és megverték az utast az ellenőrök (frissítve)

Megrúgták, megütötték olvasónkat tegnap a 47-es villamoson az ellenőrök azért, mert turisták védelmére kelt. A városunkat meglátogató külföldieknek nem volt jegyük ezért a csak magyarul beszélő ellenőrök meg akarták büntetni őket. A turisták együttműködőek voltak, kifizették volna a büntetést, de a BKV-sok kikapták a pénzt az egyikük kezéből, majd a bankkártyájukat is. Az utas ekkor ment oda, hogy tolmácsol és segít, de az ellenőrök nem örültek neki. Leköcsögözték, gerincen vágták, majd combon rúgták. Szerencsére látlelet is készült, így még feljelentés is lehet. Az esetről tájékoztattam a BKV-t, és azonnali intézkedést kértem.

Tisztelt BKV!

2009. 3. 31-én 11:30 körül a BKV 47-es (vagy 49-es?) villamosán utaztam a Szt. Gellért tértől a végállomásig, azaz a Deák térig. Rendelkezem érvényes bérletigazolvánnyal is, amit az Astoria körül felbukkanó ellenőrnek meg is mutattam. Majd ezután arra lettem figyelmes, hogy tőlem 5m-re egy fiatal pár próbál angolul magyarázni az őket körbefogó 3 ellenőrnek.

Leszálláshoz készülődve odasodródtam hozzájuk, mivel úgyis egy ajtó közelében álltak. A külföldi pár férfitagja -angol kiejtésükből kifolyólag franciák lehettek- közben pénzt vett elő, amit az egyik ellenőr (40-50 év közötti, 170 cm magas férfi) elvett tőle és még pénzt próbált követelni "Forint, euro", majd mikor a srác elővette a bankkártyáját, azt az ellenőr kivette a kezéből és jelezte a turisták felé, hogy merre találnak pénzkiadó automatát "ATM" szócska sűrű ismételgetésével. A pár tanácstalanul nézett egymásra, látszik nem értették, mi a probléma.

179 Tovább

Ombudsman, jó reggelt! Videokamera kell a metróba!

Az osztrák kollégák nem töketlenek, és a rendőrségük is hatékonyan dolgozott. A metróikat összefirkáló magyar fiatalokról videofelvétel készült az állomás területén, ami nálunk ugye lehetetlen, mert a kamera nem rögzít. A magyar fiatalok a bécsi közlekedési társaság kocsiszínébe is betörtek, ahol a metrókat kidekorálták. A rendőrség ezekről is képet készített, majd ezeket összehasonlították a videón látható fiatalok „kéznyomával”. A firkálókat végül a Kelenföldi pályaudvaron kapták el a rendőrök.

Úgy néz ki szomszédjaink egyáltalán nem tűrik a firkákat sem a metrókon, sem a vonatokon. Mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák a rongálásokat. Sajnos amíg nálunk a jogszabályok a rongálót védik, addig a metró területén lévő kamerák sem rögzíthetnek, és marad az összefirkált metró, és az összefestett város. Örök hála a BKV és az ombudsman jeles együttműködésének!


Az RTL Híradó beszámolója:


Nem indul a videó? Kattints ide!

66 Tovább

"Cél, hogy a tanácsadói díjak csökkenjenek"

A Felügyelő Bizottság következő ülésén hoz döntést a beszámolóról

A BKV Zrt. Felügyelő Bizottsága mai ülésén tárgyalta a tanácsadói szerződésekről szóló beszámolót, majd az erről szóló döntést elnapolva a következő ülésére kérte az anyag - DBR Metró Projekt Igazgatóság által kötött tanácsadói szerződésekkel történő - kiegészítését. A szakmai anyag szerint 2007. évhez képest a Társaság tanácsadói szerződésekre jóval kevesebbet fordít; 2008-ban a tavaly előtti szintnek közel 50%-ára csökkentek a díjak, és továbbra is arra törekszik a Társaság vezetése, hogy csak olyan megbízásokat adjon ki, amelyek a BKV számára megtérülnek. A beszámolóból kiderül az is, hogy a megfelelő partnerrel kötött tanácsadói szerződések révén akár 1 milliárd forinttal csökkenthető az anyagköltség és az egyéb szolgáltatások ára a BKV Zrt. üzemi eredményében.

12 Tovább

Biciklis: Pofátlanul hazudik a BKV!

Március 20-án megjelent itt a BKV-figyelőn is az Index újságírójának a panasza, amiben leírta, hogy a buszvezető mikért hágta át a KRESZ-szabályait, és kezdett előzésbe. A biciklis lefényképezte a szabálysértő buszt és annak vezetőjét, aki kiszállt és adott a fényképező srácnak egy pofont. A BKV szerint ez nem így történt. A buszvezető és a biciklis a busz mellett kulturáltan a személyiségi jogokról diskuráltak, és a buszvezető keze sem járt el. Az újságíró szerint a buszvezető magyarázata életszerűtlen. Részletek alant:

Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a rendszámát, megütött és kilökött a szemközti sávba.

Kísérletképpen, hogy lássuk, hogyan védi a BKV a jogot, levelet írtunk az esetről a közlekedési vállalatnak.

A társaság példásan gyorsan válaszolt, megállapítva: a megvert és szemből majdnem elütött kerékpáros hazudott. A buszvezető viszont előzékeny volt, és csak azért szállt le a buszról, hogy udvariasan diskuráljon a kerékpárossal. Életszerű helyzet. Ahogy az is, hogy a buszvezető a műszak végén két tanút is hozott, akik igazolták a történetét. El tudnak képzelni olyan utast, aki hajlandó nyolc órával egy reggeli utazás után befáradni valami BKV-s irodába, hogy egy hivatalnoknak tollba mondjon egy olyan esetet, amelynek legalább az egyik momentumát utasként nem is láthatta?

A BKV levelére természetesen válaszolunk, hiszen kíváncsiak vagyunk, tényleg kontroll nélkül engedik vezetőiket garázdálkodni az utakon. Segítségünkre van, hogy a buszvezető magyarázata is életszerűtlen.

37 Tovább

A városvezetés és az állam miatt drága a BKV

Tudtad,


...hogy a BKV az üzemi bevételeinek 47 százalékát a jegybevételekből fedezi? Ez körülbelül 14 százalékkal több, mint az európai átlag.

...hogy Budapesten azért drága a tömegközlekedés, mert kevés az állami és az önkormányzati támogatás?

...hogy a főváros és a kormány évről-évre csökkenti a BKV-nak adott támogatásokat, ezért a cég a kiesést kénytelen az utasoktól beszedni?

...hogy más európai nagyvárosok tömegközlekedési cégeinek bevételeit 33 százalékban az utasok, 33 százalékban az állam és 33 százalékban az önkormányzat fizeti?

A BKV rossz helyzetéről nem csak a cégvezetés, az önkormányzat és az állam is tehet. A jegyárakat a cég kénytelen az inflációnál nagyobb mértékben emelni, hogy a működéshez szükséges minimális bevétel meglegyen. Ha a városvezetés és az állam a megfelelő mértékű támogatásokat megadná a BKV-nak az utasok számára a cég jobb szolgáltatást nyújthatna, olcsóbban.

27 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek