Tudtad,


...hogy a BKV az üzemi bevételeinek 47 százalékát a jegybevételekből fedezi? Ez körülbelül 14 százalékkal több, mint az európai átlag.

...hogy Budapesten azért drága a tömegközlekedés, mert kevés az állami és az önkormányzati támogatás?

...hogy a főváros és a kormány évről-évre csökkenti a BKV-nak adott támogatásokat, ezért a cég a kiesést kénytelen az utasoktól beszedni?

...hogy más európai nagyvárosok tömegközlekedési cégeinek bevételeit 33 százalékban az utasok, 33 százalékban az állam és 33 százalékban az önkormányzat fizeti?

A BKV rossz helyzetéről nem csak a cégvezetés, az önkormányzat és az állam is tehet. A jegyárakat a cég kénytelen az inflációnál nagyobb mértékben emelni, hogy a működéshez szükséges minimális bevétel meglegyen. Ha a városvezetés és az állam a megfelelő mértékű támogatásokat megadná a BKV-nak az utasok számára a cég jobb szolgáltatást nyújthatna, olcsóbban.