Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Milyen valódi alternatívát nyújt a főváros az autósoknak?

Az elmúlt napokban a Budapesti Közlekedési Központ és a VEKE Facebook oldala az új Budaörsi úti buszsáv miatti anyázásokkal volt tele. Érdemben nem igen lehetett vitatkozni a témáról, ugyanis a BKK nem minden esetben adott választ a felvetett kérdésekre, a VEKE pedig szokásához híven a demagóg, szánalmas, troll, stb. jelzőket aggatta azokra a hozzászólókra, akik nem értettek velük egyet. Pedig sok normális kérdés felmerült, többek között az is, amit Cser-Palkovics András is feltesz az alábbi cikkben. Hol a valódi alternatíva? Mit kínál a "külsősök" adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?

Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros, -olvasható az Indexen.

Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.

42 Tovább

BKV helyett riksával

Tisztelt Figyelő!

 

Szerda délután indultunk a Baross utcából két barátommal, és barátnőmmel a Déli pályudvar felé. Hogy mivel? Hát riksával. A riksa három kerekű bicikli szerű alkotmány, amelyen elöl ül a vezető, aki teker (jelen esetben én) és hátul az utas, vagy utasok (jelen esetben a barátnőm) aki(k) nem teker(nek). Másik két barátom egy-egy riksát vitt üresen. Az útvonalunk: Baross utca-József krt.-Kőfaragó u.-Gyulai P. u.-Rákóczi út-Erzsébet híd-Attila út-stb.

 

 

A körúton kisebb dugó fogadott minket, ezért nagy örömmel fordultunk le róla, ám ezután következett a Rákóczi út. A riksa aránylag alacsony sebességéből adódóan biztonságosabb vele a busz-sávon közlekedni, mint attól jobbra, ezért a már előbb említett jobb szélső sávot választottuk. Tudom, hogy szabálytalan, de biztonságosabb.

 

Igyekeztünk úgy közlekedni, hogy ahol csak lehet lehúzódtunk (pl a Károly körútnál) és elengedtük a buszokat. Ennek ellenére volt, hogy csak araszolásra kényszerítettünk egy-két buszt, még az Erzsébet hídon is.

 

Meglepődve tapasztaltam a buszvezetők előzékenységét, egy rossz szó, egy dudálás, de még egy mogorva arckifejezés sem történt, aminek nagyon örültem. Amikor behúzódtunk egy-egy utcába, hogy elengedjük a mögöttünk araszoló buszt, többen mosolyogva bólintottak, vagy intettek köszönés képpen.


Ez úton szeretném megköszönni a szerda késő délután Rákóczi út-Erzsébet híd útvonalon közlekedő számos buszsofőrnek, hogy egyenrangú közlekedési partnernek tekintettek, és nyugalmukkal, előzékeny közlekedési stílusukkal biztosították mindannyiunk biztonságos közlekedését. Köszönöm!


Remélem annak ellenére, hogy nem egy véres sztorit írtam le egy renitens sofőrről, vagy egy széteső elképesztően koszos buszról felkerül a blogra, mert gondolom a jó példát is meg kell mutatni, ami követhető, és irányadó.

40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek