Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV-sok segítettek a bajba jutott autósnak

Kétszer ad, aki gyorsan ad - hangzik a közmondás. Így érezhette Tamás is, aki épp kórházba vitte párját, amikor megadta magát a kocsija. Szerencséjére az eset egy BKV-remíznél történt, ahol önzetlen segítséget kapott.

Szeretném elmesélni a tegnapi (április 14. - a szerk.) BKV-s tapasztalatomat. Éjfél felé járt, amikor a páromat vittem fel a Korányiba. A Szépilona remíznél lévő kereszteződésnél az autóról leszakadt a kipufogó (éljenek a magyar utak...), nem kis robajt csapva. Ennek a fele se vicc, azonnal félreálltam, majd konstatáltam, hogy ezzel se megyünk innen sehová.

A 22-es busz felvisz ugyan a Korányihoz, de nekem haza is kellett mennem vidékre, ami még 60 kilométer kocsikázás. Végső gondolatként elballagtam a Szépilona remízbe, hátha tudnak segíteni; abban a hitben mentem, hogy onnan nem megyek sehova, lévén éjfél volt.

A remízben a biztonsági őr fogadott, aki - miután a panaszomat elmondtam - a műszakosokhoz irányított. A műszakosoknak is elmondtam a bánatom, akik legnagyobb meglepetésemre azonnal kijöttek megnézni az autót.

Az idősebb szaki bácsi egyből az autó alá ment, szerszámot ragadott, majd megpróbálta feldrótozni a leszakadt kipufogót, ami a körülményekhez képest nagyon jól sikerült. Neki és kollégájának hála újra járóképes lett az autó.

Ami az egészben a legjobban meglepett, hogy körülbelül egy óra folyamatos, önzetlen munka után semmit nem voltak hajlandók elfogadni, még egy üdítőt sem! Ezúton szeretném még egyszer megköszönni az önzetlen segítségüket!

A Szépilona remíz (Illusztráció: xfree.hu)

6 Tovább

Ünnepi jegyvadászat - a BKK reagál

A két ünnep között jelent meg Ünnepi jegyvadászat a Mexikói úton című bejegyzésünk. Olvasónk, Szabolcs karácsony első napján akart a földalattival utazni, de bezárt pénztárakat, nem kifejezetten segítőkész őröket és használhatatlan automatát talált.

A Budapesti Közlekedési Központ reagált bejegyzésünkre. (Mint mindig, természetesen ezúttal is teret adunk a BKK reakciójának, hiszen pozitív, hogy foglalkoznak az olvasók észrevételeivel. Különösen, hogy nem kértük őket erre.) Ki-ki eldöntheti, olvasónk választ kapott-e a felvetésére.

A bejelentés alapján megvizsgáltuk a 2012. december 25-én a Mexikói úti MILLFAV-állomáson és környékén rendelkezésre álló jegyvásárlási lehetőségeket. A 2012. december 20-án meghirdetett ünnepi nyitva tartásunk szerint a pénztár aznap nem üzemelt. A közelben található két viszonteladó szintén zárva tartott az ünnepek miatt.

A biztonsági őrök mögött található jegykiadó automata üzemképes volt – a biztonsági őrök feladata az esetleges meghibásodás azonnali bejelentése. A szolgálatot teljesítő biztonsági őrök közül két kolléga volt kijelölve 320 Ft-os vonaljegy árusítására, a szolgálati utasítás szerint közülük valamelyik mindig köteles az állomás területén tartózkodni.

Figyelemmel kísérjük a biztonsági őrök jegyértékesítési tevékenységét és a jegyfogyást, így megállapítható, hogy a leltár alapján 200 db jeggyel rendelkeztek a helyszínen. Ha a nagy utasforgalom miatt a készletük esetleg elfogyott volna, akkor az instruktori irodában található raktárból ez 5 percen belül kiegészíthető. Sajnáljuk, hogy mindezek ellenére nem tudott jegyet venni a helyszínen.

Ünnepek előtt és hétvégéken érdemes előre gondoskodni a jegyvásárlásról, különösen, amíg a BKK által beszerezni kívánt új automaták nem érkeznek meg. Ha csak esetenként utazik velünk, akkor megoldás lehet egy 10 db-os gyűjtőjegy váltása. A 10 db-os gyűjtőjegy vásárlásával utazásait kedvezményes áron tudja lebonyolítani.

Nyitva tartásunk és viszonteladóink listája megtalálható a honlapunkon. Ezúton tájékoztatjuk, hogy 2013 második félévétől elkezdjük a jegykiadó automata parkunk korszerűsítését, ezzel biztosítva az utazóközönség színvonalasabb kiszolgálását.

A BKK által tervezett automata-korszerűsítéssel hamarosan külön bejegyzésben foglalkozunk!

16 Tovább

Ünnepi jegyvadászat a Mexikói úton

Már-már tipikusnak mondható Szabolcs esete, aki december 25-én hosszas tortúra után, lényegében véletlenül tudott jegyet venni. Ráadásul - mint utóbb kiderült - sokkal gyorsabban és egyszerűbben megoldható lett volna a helyzet.

Egy elég friss "élményemet" szeretném megosztani, ami lehet, sokaknak nem akkora probléma, nem akkora katasztrófa, de nekem és édesanyámnak elég negatívum volt ez. Ma este 18 óra körül a Mexikói úton szálltunk le a 3-as villamosról, és igyekeztünk a kisföldalattihoz.

De mivel egy darab jegyünk volt, így előtte venni akartunk még egy jegyet a jegyautomatánál, mivel a pénztár zárva volt. A jegyautomata "természetesen" rossz volt, nem üzemelt. Még gyorsan visszaszaladtam a nyitva lévő kisbolthoz, hátha árulnak jegyet...de ott az "elfogyott" választ kaptam.

Na, hát akkor indulás le az ellenőrökhöz, biztosan tudnak majd nekünk segíteni valahogyan. Lementünk, megkérdeztük, hogy lehet-e itt valahol jegyet kapni még? Erre az a válasz jött, hogy a fenti automatát nézzük meg, mondtuk nekik, hogy nem jó. Aztán azzal folytatták, hogy akkor keressünk egy kollégát. Jó...

Felmentünk vissza, szerencsére pont jött szembe egy szimpatikus "kolléganő", aki azt mondta, hogy a lenti két úrnál talán van jegy... Jó, vissza le, hogy egészen biztosan nincs-e náluk jegy. Nem volt... Ők mosolyogva, jó kedvűen ácsorogtak ott, és egyre nagyobb hülyeségeket beszéltek. Továbbra is az automatával erősködtek, meg azzal, hogy itt ma "jegyes ember" nincs.

Aztán mondom nekik, hogy a lenti automatát meg lehet-e nézni. Az egyik azt mondta, hogy megnézi. Épp, hogy elment odáig, és máris csóválta fejét, hogy nem jó. Továbbra is mosolyognak, örülnek "maguknak", és véletlen sem segítenének, hogy ugyan merre menjen az ember, hogy ha egy büdös jegyet szeretne venni.

Hát, mondom, akkor irány fel ismét, valamit kitalálok. Pont bent állt egy busz, kis tanácskozás után, felugrottam, hátha a buszvezetőnél lesz. Volt nála, 400 forint/db. Vettem is 3 darabot, hiszen nálunk csak egy volt, visszafelé megint kell majd kettő.

1200 forintért máris utazunk pár megállót úgy, hogy ilyen könnyen lehetett jegyet venni és mindenki nagyon segítőkész volt. A nagy f****, ugyebár...

Végül, még azt hozzátenném, hogy amikor lementünk és végre átjutottunk a "roppant segítőkész" két úriemberen, az automata felé vettem az irányt, ami csodák csodájára jó volt. Viszont érdekes módon, előtte 10 perccel, amikor még nem nézhettem meg, akkor még rossz volt, az egyik kőkeményen dolgozó úriember szerint. Hát nagy lóf**** az ő pi*****ba is.

És bár időre mentünk, szerencsére pont odaértünk ahova kellett, de mi van, hogy ha ez miatt késsük le? Ez miatt, hogy mi a Mexikói úton pö**öltünk 20 percet, az amúgy 2 perc helyett? Persze nem sérült meg senki, nem bántottak senkit, nem egy olyan "story" ez, de elég felháborító az a dolog, hogy 20 percet kell ott szenvedni, ilyen semmirevaló emberekkel, már elnézést.

Mert az a két ember nem tudom mit képzelt magáról, de, hogy ha két krumplis zsák áll ott, az is többet segített volna, az is biztos. A másik, hogy hogy okés, hogy rossz egy automata, a kettő közül, bár szerintem ez sem elfogadható, de oké, rossz az egyik, az is okés, hogy december 25-én zárva a pénztár, ez érthető, ezzel nincs gond.

Az is okés, hogy a két bumburnyáknál sem volt jegy, az is okés, hogy nincs "jegyes ember", de akkor miért hazudnak, hogy rossz a lenti automata, amihez még oda is gyalogolt a barom, és miért nem enged oda? És ha épp nem áll bent busz, vagy nincs a vezetőnél jegy? Akkor ott rohadjon meg az ember?!

És persze lehet azt mondani, hogy miért csak egy jegy volt nálunk, de szerintem nagy baromság lenne ilyen hülyeséggel rákontrázni a dolgokra... Hiszen jó pár lehetőségnek KÉNE LENNIE, egy állomáson, egy viszonylag forgalmas állomáson ahhoz, hogy az ember jegyet tudjon venni.

És igen, ilyenkor az ember felháborodik és elmondja dühösen, újra és újra azt, hogy ezért vegyek én jegyet vagy bérletet? Ezért fizessek ki 400 forintokat, vagy több ezreket bármelyikre is...

20 Tovább

Már gyártják Budapest új Mercedes buszait

Jövő májustól három hónapon keresztül áll forgalomba Budapesten az a 150 új Mercedes Citaro busz, amelyeket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros által kiírt pályázat alapján a VT Transman üzemeltet majd. A BKK nyolcéves szerződést kötött a szolgáltatóval.

A típus második generációjának Budapest az eddigi legnagyobb megrendelője, emiatt és a szűk határidő miatt a gyártó mindkét Németországi üzemében (Mannheimben és Ulmban) gyártják már a buszokat – mondta a keddi sajtótájékoztatón Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. Ügyvezető igazgatója.

A VT Transmannak 75 szóló és 75 csuklós buszt kell nap mint nap járatnia Budapesten, ezért a szolgáltató további 5 csuklós és 4 szóló buszt rendelt tartalékba, így a megrendelés 159 új buszról szól. Az első buszok márciusban érkeznek a fővárosba, ekkor kezdődik el a járművezetők képzése.

Az új buszok Euro 6-os környezetvédelmi besorolásúak, légkondicionáltak és alacsonypadlósak, a budapesti szabályoknak megfelelően zárt vezetőfülkével rendelkeznek, és térfigyelő kamerákkal is felszerelik őket. A szóló buszokon 66 férőhely (27 ülőhely), a csuklósokon 107 férőhely (35 ülőhely) lesz – sorolta Uray Dóra, a Mercedes Benz értékesítési vezetője.

"A busztenderről voltak viták, de közös pont volt, hogy Budapestnek új buszokra van szüksége" – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Hozzátette: a beszerzéssel nyugdíjba lehet küldeni a 25-26 éves "kohószökevény" Ikarusokat, bár mint megjegyezte: ezek a járművek megszolgálták az idejüket. A VT Transmannal kötött szerződéssel kapcsolatban a vezérigazgató elmondta: a járatkimaradásokat a BKK kötbérezni fogja, biztosítva ezzel a folyamatos üzemet.

Arról még nincs döntés, hogy pontosan mely vonalakon járnak majd az új buszok, de az biztos, hogy elosztják őket, hogy minél több vonalon legyen alacsonypadlós szolgáltatás. A 7-es buszcsaládon mindenképp járnak majd, és az 5-ös busz vonalán is lesznek új Mercedes buszok – tette hozzá Vitézy.

A VT Transman egyébként 17 gyártó (köztük a Solaris, az MAN, egyes hazai és török gyártók) buszai közül választotta ki a Mercedes Citarót; mint azt Dósa Mátyás, a szolgáltató cég ügyvezetője mondta: ezzel a minőséggel tudták vállalni a BKK-val kötött szerződésben foglaltakat.

"Sajnáljuk, hogy látszólag nem versenyben dőlt el a közbeszerzés" – jelentette ki Dósa, utalva arra, hogy a BKK pályázatára jelentkező három cég közül végül csak a VT Transman adott érvényes ajánlatot. A VT Transman beruházásának értéke mintegy 15 milliárd forint – hangzott el a sajtótájékoztatón.

16 Tovább

"Mi elvárjuk a pontos közlekedtetést, ha önök elvárják a pontos összeget"

Márk annyira jó levelet írt a BKK-nak (és nekünk), hogy nem igényel kommentárt.

Tisztelt BKK!

Köszönöm, hogy Önök által kivitelezett, minőségi szolgáltatást kapom bérletem áráért!

Akkor most térjünk át a szarkazmusról - mert előző mondatom az volt - a tényekre. Ma reggel is több anomáliával szembesültem, amit többek között rögzítettem is.

1) rendszeres panaszom ellenére a mai napig sem működik a Boráros téren a 4-6-os villamos megállójában a drága, nagy, érintőkijelzős jegykiadójuk. Köszönöm figyelmességüket (szarkazmus!!), és a többszöri bejelentésem ellenére sem elvégzett javítást!

2) Átszállva a kis földalattira (Oktogon-Hősök tere szakaszra) meglepve tapasztaltam, hogy nagyon - nagyon sietős volt a vezető, mert még ki sem nyitódott az ajtó (mindegyik) a szerelvényen, már szólt a figyelmeztető hangjelzés, és beszéd, felhívva a tisztelt, és jeggyel, bérlettel rendelkező utast, a beszállás befejezésének tényére!!! Kérem, teleportálni még nem tudok.

Ellenben ha szabálytisztelő vagyok, akkor a Jelzés után felszállni/leszállni tilos jelmondatot követve szó nélkül kellett volna tűrnöm, hogy a jelzés után kinyíló ajtón a többiek ki-be szállnak, majd kihúz a szerelvény... Önök szerint akkor mit is kellett volna tennem? Szabályt szegve szálljak fel, vagy ne fizessek azért a szolgáltatásért, ami szabályszegésre kényszerít?! Végig követtem a metódust, ami mindegyik megállónál megjelent.

A Bajza utcánál videóra vettem, 9:14-kor...  

3) A Hősök terére érve feltűnően sokat kellett várnom a 105-ös busz csatlakozásomra (megint). Épp visszaérek a táblától, mert megnéztem, mennyit késik - megint a busz - ekkor hangosan felröhögtem, mert MEGINT egymás seggében (elnézést a vulgáris kifejezésért) érkezett be a megállóba két 105-ös busz. Ez, 9:27 perckor történt.

MINDKÉT busz késve érkezett be, ugyanis a (TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ) menetrendtáblázat szerint (?? Akkor minek egyáltalán ez a táblázat, ha csak tájékoztató jellegű, de mégis percpontosságú?!?!?!?!?!?!) az elöl jövőnek 9:17-kor, a másodiknak 9:24 perckor illett volna tiszteletét tennie a megállóban...

Kérdem én. Minek akkor egyáltalán a percpontosságú menetrend, ha az úgysem tartható?! Csökkenteni kellene az ilyen ügyfél (utas) irritációt, mert ez szégyen!

FIGYELEM!!! Közérdekű javaslatom - megint! - hogy ne percpontos menetrendkiírás legyen, hanem időintervallumos, minden időszakban! Kivéve, olyan késői/korai órákat, amiben biztosan tudják tartani a menetrendet. Azaz 6-8 percenként, 10-12 percenként stb... Ekkor léphet érvénybe az a második fázis, amit most vázolok. Ha valamiért az egyik járat elakad, dugóba kerül, akkor diszpécsernek szól a sofőr, az pedig a már indulni készülő (kiinduló állomáson váró) járatot pár percig visszatartja, hogy ne legyen az, ami második (szorosan az első seggében közlekedő) járaton kialakul, azaz a pár fős utaslétszám...

Kérem alássan, mennyire gazdaságos az, hogy egy buszt 4 azaz négy fővel utaztatnak csúcsidőben? Csakmert, ma négyen utaztunk a második buszon... Ehhez csak gratulálni tudok... Természetesen mindehhez csatolom a dokumentált képeket is!

Jah' persze jöhet a sablon válasz a menetrend tájékoztató jellegének mivoltáról, de akkor tegyék ezt oda a bérlet, és a jegy árához is, aztán várjanak, mikor fogják az utasok az Önök elvárásának megfelelő összeget fizetni!

MI elvárjuk a pontos közlekedtetést, ha ÖNÖK elvárják a pontos összeget ezért cserébe!!! El kellene gondolkodni ezen!

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek