Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Autósok szívnak a HÉV lámpái miatt

A HÉV megállók, és a kereszteződésekben elhelyezett lámpák szándékosan vannak úgy elhelyezve, hogy az autós és a buszos forgalmat a reggeli órákban teljesen megbénítsa? Olvasónk reggelente 10-15 percet is áll a lámpánál, majd’ 10 szerelvény elhaladását, kíséri figyelemmel a rosszul elhelyezett lámpák miatt. Nem csak a kocsival közlekedők szívnak, a BKV buszai is 15 percet állnak a lámpánál:

Kedves BKV-figyelő!

A következő kérdéssel fordulok hozzád, hátha meg tudod mondani, hogy közlekedéstechnikailag mi indokolja a Szentendrei HÉV vonalán levő Csillaghegyi megállónál azt, hogy mindkét irányban a kereszteződés előtt van a megálló, így pl. a mai reggelen 7 azaz hét darab szerelvényt volt szerencsém végignézni, ahogy beérkezik az állomásra, emberek fel le, vonat átmegy a kereszteződésen, villan kettőt a fehér lámpa majd érkezik a másik irányból, beáll a megállóba stb stb...

Az egy dolog, hogy állok tizenakárhány percet álló motorral a lámpánál, én dolgom hogy kocsival járok. Node ezzel egy ütemben megáll a sor mindkét irányba, szépen megakasztva a forgalmat a nem arra haladó csak keresztező utakon is, többek között a szinten BKV fennhatóság alá tartozó buszokon is.

Értem én hogy sok-sok évvel ezelőtt még közelsem volt ott ekkora forgalom, de kizártnak tartom, hogy nincs anyagilag indokolható fejlesztési keret arra, hogy ezt megoldják. Hasonló anomália a Szentendrei HÉV vonalán van meg alaphangon 3, a többi vonalról lövésem sincs.

Köszönöm a figyelmet.

ddq

92 Tovább

Pofátlan autósok a Szabadság hídon

Sokszor járok a Szabadság híd budai és pesti végén, nyáron a hídon is szoktam sétálni, nem is keveset. Amióta átadták a hidat a gyalogosaknak és a villamosforgalomnak, sűrűbben járok erre. Legutóbb hétfőn jártam arra, amikor az egyik villamos előtt két autó, egy Suzuki és egy Opel jött le a hídról. A pesti oldalon valószínűleg a villamossínre hajtanak rá, úgy jönnek le a hídról, mert az út még nem készült el.

Ez azért érdekes, mert a híd még nem lett átadva az autósoknak, csak a villamosok és a gyalogosok mehetnek rajta, ahogy már írtam. Akkor mégis miért pofátlankodnak át rajta kocsival? Miért hajtanak rá a villamossínre, miért tartják fel a villamost, amikor semmi keresnivalójuk nincs arra? A rendőrség a BKV-val összefogva büntethetne keményen…

107 Tovább

Aki autóba ül, többé nem BKV-zik

Dénes a tömegközlekedést évekkel ezelőtt autóra cserélte. A szmogriadó miatt autóját otthon hagyta, és BKV-val ment dolgozni. Jegyet sehol nem tudott venni, és első utazásakor megcsapta a hajléktalan szaga. Véleménye szerint az autó olcsóbb, és sokkal kényelmesebb, mint a tömegközlekedés, ezért aki egyszer autóba ül, sosem ül vissza BKV-ra:

Kedves BKV-figyelő!

Nagytétényben lakom, és általában autóval közlekedem. A szmogriadó miatt letettem az autót, és BKV-ra szálltam, ahogy azt a többi városlakónak kellett volna tennie. A belvárosban egy irodaházban dolgozom, azt a helyszínt szerettem volna megközelíteni tömegközlekedéssel. Amíg nem volt autóm, addig BKV-val jártam. Szerencsére ennek az egy napnak köszönhetően újra előjöttek azok az emlékek, ami miatt váltottam.

A 33-as buszra szálltam fel először. Koszos, lerobbant Ikarus. A megállóban, és a buszvezetőnél sem tudtam jegyet venni, ezért leültem. Hátulról egy hajléktalan utas szaga, előröl a buszvezető cigifüstjének szaga kényeztetett egész a körtérig, ahol a 7-es buszra szálltam, hogy elérjem célomat, az Astoriát. Móriczon is negyed órát szenteltem automata keresésre, de egyik sem fogadta el a pénzem, vagy elnyelte, így megint nem tudtam pénzt adni ezért a kiváló szolgáltatásért.

Gellért térnél odajött hozzám egy ellenőr, akivel percekig beszélgettem. Kulturált volt, kedves, és rendkívül megértő. Elmeséltem neki a reggelemet, és esze ágában sem volt megbüntetni. Elmondta, hogy hazafelé hol juthatok majd jegyhez, és kellemes utazást kívánt. Az egész lehangoló utazásban az ellenőrrel való találkozásom volt az egyetlen jó pont, bármilyen fura is ezt kimondani.

De mégis, miért ülnék át autóból tömegközlekedésre? Munkahelyem kifizeti a benzinem egy részét. Az autómban nem dohányzom, és nincsenek hajléktalanok. Ha akarok fűtök, ha meleg van, akkor hűtök. Nem késik, nem kell rá várni, és a dugókat is kikerülöm. Szerintem aki egyszer autóba ül, megismeri az előnyeit, az sosem ül vissza BKV-ra, még akkor sem, ha egy picit olcsóbb.

Dénes voltam.

104 Tovább

Nem ért sokat a szmogriadó

Tegnap reggel figyeltem az autók rendszámát a forgalmasabb utakon. Páros-páros-páros-páratlan, valahogy így jöttek sorba. Meglepett, mert vasárnap egyenlő számban láttam páros-páratlan rendszámú kocsikat, pedig már akkor is élt a riadó, csak senkit nem érdekelt. Az autók fürkészése közben elgondolkodtam azon, hogy a páratlan rendszámú autósok, akik nem tették le a kocsit, ennyire nem tudják nélkülözni az autót?

Budán délután összefutottam egy páratlan rendszámú autóssal, aki éppen parkolóhelyet keresett. Szóba elegyedtem vele egy rövid bemutatkozás után, majd kérdezősködtem kicsit, mégis miért nem tette le az autóját? Válasza rövid volt és tömör: „Csak”. Rövid válaszát persze kifejtette. Panaszkodott a szmogriadó rendszerére, és a BKV-ra is (kevés a hely, lassú, koszos stb.) És hát miért is ülne BKV-ra, ha nem büntetik meg, csak figyelmeztetik? BKV-ra egyébként is jegyet kell venni. „Szar az egész rendszer, ahogy van” (mondta). És igazat kell adnom neki.

 



Ez az egész szmogriadó egy oltári nagy hiszti. Eddig is volt ilyen rossz minőségű levegő, csak senkit nem érdekelt. Az EU megkérte hazánkat, hogy változtasson a határértékeken, melynek eleget is tettek. Tehát a levegő nem szennyezettebb, mint máskor csak a határértékek lettek alacsonyabbak. Ezzel a lépéssel, és apró látszatintézkedésekkel a zöldek száját is nagyon jól be lehetett tömni, akik naivan elhitték a városvezetésnek, hogy szmogriadó esetén ténylegesen ki lesznek tiltva az autók a városból.

A BKV vasárnap bejelentette, hogy 10%-kal több járművet állít majd forgalomba az autósok miatt, akik mégis a tömegközlekedést választják majd (fontos nekik az egészségük, és a város), ám csak a MÁV mert ingyenes utazást felkínálni az autósoknak. Mégis, miért válasszák a drágább, kényelmetlenebb tömegközlekedést?

Más európai nagyvárosokban megszokott, hogy hasonló intézkedések esetén, amikor autóval nem, vagy csak részben hajthatunk be a városba, a városi tömegközlekedés az autósok számára díjtalan. A városvezetés közleménye szerint ezt a megoldást azért nem vették át a nagyvárosoktól, mert igazságtalan lenne a fizető BKV utasokkal szemben. Véleményem szerint hasonló „katasztrófahelyzetben” meg kellene adni ezt a lehetőséget az autósoknak, mert így nagyobb eséllyel tennék le az autót a város szélén, nagy hagynák otthon. Ez után lehetne megbüntetni őket, ha behajtanak a városba.

Ahogy én látom, a szmogriadó feltételei nincsenek megteremtve. A hatóság nem büntet, a tömegközlekedés rossz, és még fizetni is kell érte. Attól, hogy a kormányfő villamosra száll, (még ha csak egy kép erejéig is), nem fogják a városlakók letenni az autót. Szabályok kellenek és kedvezmények, hogy a város levegője tisztább legyen. Amíg nincs elkészített szmogriadó terv, nincsenek szabályok, addig az egész egy felesleges hiszti marad. Ha másra nem is volt ez jó, elterelte az emberek figyelmét az orosz gáz körüli balhéról. Pont kapóra jött.

281 Tovább

Szmogriadó Budapesten

Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros rendszámú járművek közlekedhetnek. A levegő szennyezettsége az ország egész területén jelentősen megemelkedett, a környezetvédelmi tárca mindenkit óvatosságra int.



Vasárnap 11 órától életbe lép a szmogriadó Budapesten, az intézkedés visszavonásig érvényes - közölte a főpolgármester kora délelőtt.

Demszky Gábor elrendelte a gépjárműforgalom korlátozását Budapest egész területére. E szerint a naptár szerinti páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros és a 0-ára végződő rendszámú járművek közlekedhetnek (a rendszámtábla utolsó számjegye számít) a főváros közigazgatási határán belül. Ez alól kivétel az M0-ás fővárosi szakasza. Tehát vasárnap 11 órától a páratlan rendszámú, hétfőn a páros rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten. A rendszámellenőrzést a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi a riasztás alatt, és közlekedési szabálysértésnek számít, ha valaki nem veszi figyelembe a tiltást, a BRFK sajtósa azonban nem adott tájékoztatást az Indexnek arra nézve, hogy milyen intézkedésekre, szankciókra számíthat a lakosság.

Mentesülnek

A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Ugyanakkor az elrendelt korlátozáson túlmenően a főpolgármester arra kéri a lakosságot, hogy a helyzet további romlását megelőzendő, lehetőleg szüneteltessék az egyéni gépkocsi használatot, különös tekintettel a kétütemű benzinmotorral és a dízelmotorral hajtott gépjárművek használatára. A saját gépjármű használata helyett a közösségi közlekedést részesítsék előnyben. Lehetőség szerint mérsékeljék a gépjárművek indokolatlan - álló helyzetben történő - alapjárati üzemeltetését.

A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.

A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).

Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.

A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

230 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek