Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Könyörögni kellett a kiegészítő jegyért

Nyugtassatok meg, hogy ez máshol Európában nem így működik. Olvasónk már-már könyörgött a BKV pénztárosának, hogy adjon neki kiegészítő jegyet, mert utazni szeretne. A pénztárosoknál nem volt kiegészítő jegy (se a buszvégállomáson, se a metrónál), a buszsofőrök se tartottak maguknál, de az utas nem akart bliccelni, ezért két jegyet akart lyukasztani. A sztorit egy másik buszvezető kavarta meg, aki szerint nem is kell kiegészítő jegy:

Kedves BKV figyelő!

Eléggé elszomorodtam tegnap, 2009 utolsó napján sikerült ugyanis a BKV-nak majdnem elrontani a mókát. Általában ritkán járok Budapesten, így nem vagyok up-to-date az utazási dolgokkal, azt pl egy év késéssel tudtam meg, hogy egy órán át lehet használni átszállásra a vonaljegyet a metrón (egyszer megszivattak, másodszorra egy jófej ellenőr mondta, hogy ne lyukasszak feleslegesen, megérne egy sztorit, de most nem).

78 Tovább

Megpofozták a biztonsági őrt a rossz automata miatt

Jegy nélkül akart utazni valaki a metrón, de a biztonsági őr az útját állta. Az utasnak azért nem volt jegye, mert a közelben lévő automata nem működött, és máshol nem tudott jegyet venni. Nem érezte jogosnak a biztonsági őr reakcióját, ezért megpofozta, erről mesél olvasónk.

A biztonsági őr azóta már megváltozott. Az automata hétfőn sem működött, ám akkor leengedett mindenkit jegy nélkül. Ha belegondolunk ez így helyes, hisz ha mi megpróbálunk jegyet venni, de nincs jegyvásárlási lehetőség, akkor milyen jogon tartanak vissza? A probléma ezzel csak az, hogy a bemeneti ellenőrzés így értelmét veszti. Ilyen esetben az lenne a legjobb, ha a biztonsági őrtől is lehetne jegyet venni, ahogy az éjszakai buszon.

A kicsit hosszúra sikeredett bevezető után jöjjön két automatás panasz:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap, 2009. Dec. 28-án, du. 3 óra körül jártam arra, amikor is figyelmes lettem rá, hogy a biztonsági őrök (zöld-karszalagos, nem a hagyományos, kék-karszalagos ellenőrök) a Kőbánya-Kispest felé menő irányban, az aluljáróban beengedtek egy fekete srácot jegy nélkül. A társa, egy magyar lánynak volt bérlete, amit fel is mutatott. Az ellenőröknek jelezték, hogy nem tudnak jegyet vásárolni a képen látható automatából.

88 Tovább

Zónás bérletrendszer Budapesten?

Olvasónk szerint a BKV jelenlegi helyzetében egyedül a zónás rendszer megvalósítható. Lentebb, a levélben természetesen nem egy szakmai javaslat, csak egy ötlet olvasható. Arra kérünk titeket, ha van hasonló javaslatotok, észrevételetek, akkor a kommentek között írjátok le, vitassátok meg azokat.

Kedves BKV-figyelő!

Jó ideje olvasgatom a blogodat, és sokszor bosszankodok az itt olvasható -olykor már majdnem hihetetlen- történeteken, utasbeszámolókon. Én is nap mint nap használom a BKV-t -főleg télen-, nyári időszakban igyekszem a biciklit választani olcsó alternatívaként.

Sokan írtak mostanában az idő alapú jegyrendszerről, a beléptetőkapukról és az elektronikus jegy/bérletrendszerről. Minden alkalommal leírják, hogy mennyire hasznos és jó volna, és minden alkalommal oda jutunk, hogy vagy pénz, vagy akarat nincs annak megvalósításához.

185 Tovább

Miért állnak biztonsági őrök a metrónál, ha úgyis mindenkit leengednek?

Ha jó dumás vagy, akár ingyen is utazhatsz a metrón, ezt állapította meg olvasónk. Tapasztalata szerint, ha valaki egy kicsit agresszívebb, vagy rámenősebb, akkor simán utazhat jegy, bérlet nélkül is. Ez azért rossz, mert a biztonsági őrök feladata pont az lenne, hogy a agresszív, bliccelő utasokat a megfelelő eszközökkel visszatartsák.

Kedves BKV-figyelő!

Egy eléggé idegesítő dolgot láttam néhány hete az Árpád hídi metrónál. Az biztonsági őrök ugyebár befelé kérik a jegyeket, bérleteket. Felmutatod, és mész tovább. Olyat már láttam, hogy egy agresszívabb embert meg akartak állítani, de nem sikerült, volt kiabálás is meg minden, de - ahogy már megszoktuk sajnos - nem történt semmi: a jegy nélküli ember felszállt a metróra.

57 Tovább

Rossz volt a lyukasztó, 25 euróra büntették a turistát

"Magyarországon még mindig kommunizmus van!" -kiabált a megbüntetett turisták után egy ellenőr a Deák téren. Olvasónk egy kisebb csoporttal érkezett az országba. A Földalattin szerettek volna utazni, de felszállásnál nem tudták érvényesíteni a jegyüket, mert nem működött a lyukasztó. Mégis felszálltak, mivel semmilyen segítséget nem kaptak. A Deákon 25 eurót vett el tőlük az ellenőr, pedig az utasok nem tehettek arról, hogy rossz volt a lyukasztó. Ráadásul van egy szabály (levél végén megtalálod), hogy a turista nem büntethető, ha van jegye, de azt nem tudta kezelni (mert rossz a lyukasztó, vagy mert nem tudta, hogy kell):

Kedves BKV-figyelő!

Valamikor december 11-e után már írtam egy levelet erre a címre, panaszkodva, hogy külföldi vendégeimmel meglepetten tapasztaltuk, hogy nem működnek a metró vonalak előterében jegykezelő szerkezetek, hogy hosszú ideig tart, amíg az ember lekezel pl. 6 jegyet. Írtam akkor arról is, h az Astoriánál kedvesek voltak az ellenőrök segítettek. Nekik sem ment könnyen a jegykezelés... másutt viszont csak bámulták, hogy mit szenved a szerencsétlen (a helyi viszonyokat nem ismerő) utas.

78 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek