Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei

Olvasónk azt állítja, hogy lányát a 184-es buszon úgy büntették meg a BKK ellenőrei, hogy nem működtek a jegykezelők. Sem az anya, sem pedig a lány nem érti, hogy a hibás lyukasztó miatt miét kaptak 16 ezer forintos csekket.

Voltatok már hasonló helyzetben? Mi ilyenkor a teendő szerintetek?

Kedves BKV-figyelő!

Lányom  a mai napon(2012.07.04.) a 184-es járaton közlekedett Pestimre felé. A buszon nem működött a jegy kezelő készülék. Az ellenőr (udvariatlan kb. 45-50 v körüli férfi+egy hölgy, a nevüket nem tudom megírni mivel nem mutatkoztak be és igazolványt sem mutattak) elvette a kezeletlen jegyét + csekket állított ki 16.000,-Ft-ról!

Könnyű megfélemlíteni egy 45 kilós fiatal lányt, elkérni az iratait és büntetni. Kérdéseim a következők: Ha nem ellenőrzik a jegy kezelő készülék állapotát milyen jogon várják el az utastól, hogy kezelje a jegyét? Nincs elég jegy, hogy el kell venni az utastól? ( Megjegyzem lányomnál gyűjtőjegyből kitépett jegy volt!) Ez szabályos eljárásnak minősül? Írtam üzenetet a BKV elérhetőségére, de nincsenek illúzióim, hogy ellenőrzik az esetet.

Nem a szabályosan közlekedő utasokat kellene büntetni!

Legközelebb ha előfordul ilyen eset, majd igazolást kérünk a buszvezetőtől, hogy nem működik a lyukasztó. Gondolom lelkesen ad is majd...

18 Tovább

Megbüntethet az ellenőr, ha rossz jegykezelő?

Hónapokkal ezelőtt készítettünk egy tesztet, melyből kiderült, hogy a BKV időbélyegzős jegykezelői csalnak. Sok estben csak +/- 15 percet, de volt olyan eset is, amikor az érvényesítés pillanatában a frissen kezelt jegy érvénytelen volt. Olvasónk, Dániel azt szeretné megtudni, hogy mi a teendő akkor, ha a lyukasztó nem létező időpontot pecsétel a jegyre, és ilyenkor megbüntethetik-e. A véleményeket kommentek formájában várjuk!

12 Tovább

Csak nyelik a pénzt a BKK jegyautomatái

Biztos van köztetek olyan, aki pórbált már meg BKK (BKV) jegyautomatából jegyet venni. Én régebben többször is próbálkoztam, de sose jártam sikerrel. Vagy egyáltalán nem működött a gép, vagy egyszerűen elnyelte a bedobott pénzt, és cseszett jegyet adni. Néhány évvel ezelőtt teszteltük a budai jegyautomatákat. Akkor 20 gépből 14 nem üzemelt, ami elég rossz arány, úgy gondolom. (A teszten készült képekért kattints ide!)

Várjuk a hozzászólásitokat arról, hogy hol próbáltatok meg legutoljára jegyet venni, és sikerült-e.

Tisztelt BKV-figyelő!

Engem a jegyautomaták szívattak meg. Bár gondolom nem egyedi az eset, de talán mégis érdemes foglalkozni vele:

Május 25-én történt az eset, nevezetesen, hogy villamossal akartam utazni a Petőfi híd budai hídfőjétől a Nyugatiig. Nem volt ugyan jegyem, de bliccelni sem akartam, ezért arra kényszerültem, hogy valahol ott, a környéken vegyek egyet. Lehet, hogy ez a helyieknek nem okoz problémát, de vidékiként nem igazán tudtam, hogy az ELTE körül hol lehet jegyet kapni. Egy másik vidéki sráccal voltam, mindketten utaztunk volna már haza, siettünk.

Kimentünk a hídhoz és látjuk, hogy a megállóban van jegyautomata. Bár az országban mindenki tudja, hogy automatából jegyet soha, mert úgysem működnek, de ez mégis olyan bizalomgerjesztően nézett ki, még összefirkálva sem volt. Megszavaztunk így neki egy esélyt, bíztunk benne, hogy csak lesz ebből jegy. Elővettem 320 Ft-ot, ami egy 200, egy 100 és egy 20 forintos érméből állt. Naiv vidéki otthon sem használ fizető automatát, ha teheti, így nemműködő-automataügyileg tapasztalatlanul elköveti azt a hibát, hogy először a 200 forintosat dobja be. Automata benyeli, majd látványosan semmi. Vissza sem adja.

Utas káromkodik egy nagyot, de a társa csak leinti, hogy milyen balek, még egy automatába sem tudja bedobni a pénzt. Majd ő. Fog egy húszast, bedobja. Semmi. Biztos az lehet a probléma, hogy először dobtuk a pénzt, és még nem választottunk jegyet. Tapiképernyőn kiválasztja a jegytípust, amit ért is a gépezet, de a már bedobott pénzről ezután sem hajlandó tudomást venni. Na, ő bedob még egy húszast, majd most! Lehet tippelni, hogy így sem működött. 240 forintért meggyőződtünk róla, hogy nem megy az automata. Fel is hívtam a hibabejelentő számot, de akkora ott a forgalom, hogy a telefonban semmit sem hallottam, így le is tettem. Másrészt siettünk, harmadrészt, hogy bizonyítom be, hogy én már etettem a szerkentyűt? Bemondásra csak nem adnak vissza pénzt, bár ebben lehet, hogy tévedek. Annyit meg végképp nem ér meg az összeg, hogy Debrecenből futkossak utána.

Ebben a sztoriban nem a 240 forint a lényeges, ennél jóval nagyobb pénzeket is elköltünk feleslegesen. Ami sokkal bosszantóbb, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki így járt, és nem csak ennél az egy automatánál. Vajon mennyi bevételt hozhat ez éves szinten? Szerintem sokat. A semmiért.

8 Tovább

Semmit sem ér a kísérőknek járó kedvezmény?

Katalin kisfia magasabb összegű családi pótlékra jogosult, és fogyatékossága miatt csak kísérővel tud eljutni az iskolába, illetve a hazautat is csak kísérettel tudja megtenni. Olvasónk problémája az, hogy hiába utazhat ingyen a gyermekével, hazautazáskor és az iskolába visszautazáskor, amikor nincs vele a fia, nem élhet a kedvezménnyel, tehát teljesárú bérletet kellene vennie. De akkor mi értelme van a kedvezménynek?

Tisztelt Gál Mihály!

Miután a BKV-ból BKK-vá avanzsált cég csak úgy teszi lehetővé e-mail küldését, hogy lakcímemtől kezdve - virtuális értelemben szólva - a cipőméretemig minden adatot meg kell adjak, más módon nem érhető el elektronikusan, valamint, mert képtelen voltam többszöri nekifutásra is átvergődni a pénzzabáló telefon automata "vagy várjon a kezelőre zenés nyugizenéjén", elkeseredésemben az Ön blogján keresztül próbálok választ kapni kérdésemre.

A BKK szíves válaszát köszönettel várom, ha előbb nem, majd a csigapostán eljuttatott levelemre, amelyben szintén megkérdezem az alábbiakat:

Legkisebb fiam magasabb összegű családi pótlékban részesülő gyermek, vele ápolási díjon vagyok. Hatósági igazolványa alapján eddig nyugdíjas bérletszelvény vásárlására voltam jogosult.  A mai napon ezt a bérletszelvényt nem tudtam megvásárolni a Móricz Zsigmond körtéri bérletpénztárban, ahol a 3407 rendszámú pénztáros hölgy (nevét kérésre sem volt hajlandó elárulni, így kénytelen vagyok rendszáma alapján hivatkozni rá) véleménye szerint erre a kedvezményre (a Fővárosi Önkormányzat által biztosított kedvezményre) eddig sem voltam jogosult.

Kérdésem: ha iskolába menet a "kísérés idejére" kedvezményt biztosít a BKK (Fővárosi Önkormányzat), akkor amíg az iskola tart, meg kell-e várjam a gyermeket a helyszínen (az iskola előtt, hiszen bent nem tartózkodhat napközben szülő), mert önálló életvitelre képtelen, állandó kísérőre szoruló fogyatékos személyről van szó, vagy pedig vásároljak teljes értékű bérletet, melyet akkor kell igénybe venni, amikor nem a gyermekkel utazom?

Ez esetben - természetesen - az egész kedvezmény csak szemfényvesztés: hiszen a gyermeket reggel iskolába kell kísérni, onnan hazajönni, majd tanítás végeztével ismét érte menni, majd hazakísérni. Ha tehát gyermekkel utazom, felmutatom a hatósági igazolványt, és rendben van. Ha éppen érte megyek, akkor nincs rendben? Hogy is gondolta ezt a tisztelt rendelet alkotó?

25 Tovább

Lyukasztott, mégis megbüntették a metrós ellenőrök

Olvasónk, Katalin hiába vett utazása előtt jegyet, és hiába lyukasztott, a metrónál álló ellenőrök szerint többször használt jeggyel utazott, sőt, az egyiket állítólag kimosta, ezután használta újra. A gyanúsítást nem érti, ugyanis a jegyet Újpalotán vásárolta nem sokkal az utazás előtt, és ezt bizonyítani is akarta. Az ellenőrök elvették mindkét jegyét, úgyhogy Katalin most attól fél, hogy az ellenőr kicseréli a jegyet, és ez alapján a BKV jogosnak fogja tartani a követelést. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Egy 2012. május 23-án történt esetről írok nektek. Üzleti tárgyalásra mentem Újpalotáról a Déli pályaudvar közelébe. Indulás előtt Újpalotán vásároltam két darab vonaljegyet, mert ennyi hiányzott ahhoz, hogy az egész utam során minden járaton lyukaszthassak. A tárgyalás befejeztével a Déli pályaudvartól indultam vissza a belvárosba, és a metrólejáratnál négy ellenőr jelenlétében érvényesítettem a jegyemet. Utazásom célja az Astoria megálló volt, ahol a kijáratnál közterületesek társaságában ácsorgó ellenőrök kérték a felszállás óta kezemben tartott jegyemet. Odanyújtottam az ellenőrnek a jegyet, mire ő kivette azt a kezemből, majd váratlan dolog történt.

Haladtam volna tovább, de nagy meglepetésemre megállítottak, mondván: a jegyem érvénytelen. Én megkérdeztem, hogy ezt miből gondolják, mire azt válaszolták, hogy a jegyem korábban már kezelve volt. Állításuk szerint a HÉV-en utaztam vele, és egy a jegy közepén lévő lyukról beszéltek. Mint írtam, a makulátlan állapotú jegyet Újpalotán vásároltam, majd a Déli pályaudvaron használtam. Mivel Újpalotáról mentem, a HÉV vonalát még csak nem is érintettem, és egyébként sem szoktam HÉV-vel utazni. Ezt nekik is mondtam, de őket teljesen hidegen hagyta: utasítottak, hogy fizessem ki a helyszíni bírságot. Én ezt megtagadtam. Próbáltam védeni az igazamat és kértem őket, hogy menjünk vissza a Déli pályaudvarra és ellenőrizzük le a jegykezelő automatát, hátha az volt hibás. Ők erre kinevettek és csalónak tituláltak, majd a velük lévő közterületes elkérte az irataimat. Én továbbra sem hittem el, hogy ez velem megtörténhet, így elővettem egy másik, aznap használt jegyet, hogy bebizonyítsam: legálisan utazok és nem csaltam. Az előzőhöz hasonlóan azt is kivették a kezemből, megnézték, majd megállapították, hogy az sem érvényes, sőt: „mosott jegyet” használok, és ne is próbáljak akadékoskodni, mert majd feljelentenek még azért is. Mondtam, hogy panaszt fogok tenni, de ők cinikusan a képembe röhögtek, miszerint „csak nyugodtan, úgysem lesz igazam”. Szerettem volna visszakérni az általuk hamisnak vélt jegyemet, de nem voltak hajlandóak visszaadni. Így természetesen arról sem tudtam megbizonyosodni, hogy valóban a saját jegyem alapján büntettek-e meg, és nem történt-e a pillanat leple alatt egy ügyes kis csere, ami elkerülte a figyelmemet. Miután kitöltötték és átadták a büntetésről szóló papírt, mint akik jól végezték dolgukat, távoztak a helyszínről.

Mi történhetett? Túl kevés embert büntettek meg aznap, és kellett még egy hozzám hasonló, könnyen átverhető jómadár, akin be tudják hajtani a hiányzó büntetést? Vagy csak túl szigorú volt az ellenőr és már az érvényes jegyet is hamisnak vélte? Teljesen értetlenül állok a történtek előtt. A történet érdekessége, hogy mivel a Déli pályaudvaron már a metróba lefelé menet ellenőrizték a jegyemet, nem is tudtam volna felszállni a metróra, ha hamis jeggyel érkezem.

Megdöbbentett és elkeserített az eset. Ráadásul nem tudom, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Hogy tudnám bebizonyítani az igazamat? És hogy lehetne elkerülni, hogy a hozzám hasonló, legálisan utazó embereket büntetéssel sújtsák? Mindenesetre megírtam a történetemet, hátha valaki felkapja a fejét odafent, mert mégiscsak túlzás, hogy ezentúl már akkor is a büntetéstől remeghetek, ha kilyukasztottam a jegyemet.

Üdvözlettel, K. Katalin

24 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek