Hová tűnik 10 másodperc?
Felhívnám a figyelmet, hogy a probléma nem azzal van, hogy 10 másodperccel hamarabb indul a villamos, hanem azzal, hogy miért kell így megcsinálni egy órát? Miért nem lehet vissza számolni rendesen? Miért?
Hová tűnik 10 másodperc?
Üdv Figyelők!
Néhány nappal ezelőtt az Új Köztemető felé tartottam a 28as villamos fedélzetén a Sibrik út és a Sírkert út között (07.09.24én kb. 16:20kor), amikor egy érdekes jelenségnek lehettem szemtanúja. A 6os számú ajtó megmakacsolta magát és nem csukódott be, viszont a villamosvezető ezt nem vette észre, így egy megállón át kiválóan járt a levegő a kocsiban. A következő megállónál már a többi ajtóval együtt ez is záródott, és nem volt vele gond.
A történethez hozzá tartozik, hogy szóltam a járművezetőnek (nehogy potyogjanak az "emberek" egy forgalmasabb szakaszon), akit ez látszólag ez nem hatott meg annyira, tovahaladt a temetői forduló felé, de nem is ez a lényeg.
Augusztusban a Tatrák Budára vezénylése után Ipari csuklósok kerültek erre a vonalra, amik úgy látszik nem mindig működnek kifogástalanul. De legalább miután a mostani "tél" idején fagyoskodunk majd a mostantól fűtetlen kocsikban, legalább nyáron hűvösebb lesz a Combinonál.
Las-locska
Tisztelt Figyelő!
Sokszor segítettem már BKV ellenőröknek, amikor pökhendi, durva, otrombán megnyilvánuló bliccelők igyekeztek előlük meglépni. 2007 szeptember 27-én 12.45-13.00 között azonban olyan undorító fellépést tapasztaltam a Deák téren egy ellenőr részéről, ami teljesen megváltoztatta a BKV ellenőrök iránt érzett lojalitásomat. A kis földalatti felől érkezett egy mozgássérült kislányt toló, külföldi (csak angolul kommunikálni tudó) anyuka. A kezében egy 20-as tömböt tartott, és hozzám fordult, hogy hol tudná érvényesíteni a jegyét. Még szólni sem tudtam, mert az esetet közben kibökte egy sasszemű ellenőr, és azonnal lecsapott rá. 5000 Ft-os pótdíjelismervényt adott át neki azonnal, és közölte, hogy amennyiben a helyszínen nem fizeti ki, rendőrt hív. Az elismervény száma 027439, a pótdíjazás oka és az aláírás olvashatatlan. Az anyukát a Pető Intézetig (Villányi út 67.) kísértem, természetesen mindenütt kezelte a jegyét. Útközben elmondta, hogy a nagy tömeg miatt kerülte el figyelmét a jegykezelő automata. (Ezt magam is megerősíthetem, a kis földalatti felől érkezve bizony ez könnyen előfordulhat, főleg, ha a lépcsőn lefelé gyerekkocsit is cipel az ember!) Közben a nevét is elárulta (W. J.) és elmondta, hogy nem is igazán az esett rosszul neki, hogy a helyszínen ki kellett fizetnie 5000 Ft-ot, hanem az, hogy megszégyenítették, rendőrrel fenyegették, amikor éppen azon volt, hogy kezelje a jegyét. Bűnözőként (le)kezelték, pedig csak segítségre lett volna szüksége. Tudom, hogy a BKV védi ellenőreit, és nincs olyan jogos panasz, amit elismernének, még akkor sem, ha közben az ellenőrt mégis kirúgják. Ezért - bár kevés pénzből, nyugdíjasként élek - viszek az anyukának 5000 Ft-ot, ugyanis az én magyar pofámról ég a bőr, hogy ilyen igazságtalanság történhet a kiszolgáltatott külföldivel. A bunkó ellenőr eközben talán még jutalmat is kap a jutaléka mellé (költsék a koporsójára). Azt is megfogadtam azonban, hogy egyetlen BKV ellenőrnek sem fogok többé segíteni, mert ahogy ők nem tettek különbséget bliccelő és tájékozatlan utas között, én sem teszek különbséget normális és idióta ellenőr között. Ráadásul vesztettek bennem egy állandó bérletest is, mert legalább 2 hónapig nem veszek se bérletet, se jegyet (kb. 6000 Ft). Nem gondolom, hogy kárpótlásul a BKV is eljuttat pl. 5000 Ft értékű jegyet a Pető Intézetbe a károsult részére. A BKV jogászai úgyis megmagyarázzák majd, hogy a büntetés teljesen jogos volt. Lehet, azt viszont én fogom bebizonyítani, hogy az ellenőr kulturálatlan fellépése több kárt okozott, mint amennyi a megtorlásul bezsebelt büntetésből befolyt összeg volt. A pótdíjelismervény egyébként megtekinthető a Pető Intézet (Villányi út 67) bejáratánál lévő faliújságon.
Kedves Figyelő!
Vanek néven szoktam kommentelni, de most sztorim van.
A BKV immár saját alkalmazottait sem tájékoztatja
A BKV ismét megbukott utastájékoztatásból. Ma (szeptember 28-án) reggel ugyanis arra értem oda a 32-es busz - az útfelújítás miatt már amúgy is áthelyezett, ideiglenes - végállomásához, hogy jó munkásemberek ott is elkezdték felmarni az aszfaltot. A megállóban semmi plusz információ, hogy vajon hol is áll meg a busz. Lehetőség van bőven: lehet kicsit továbbmenni a Váci úton, és a 133-as busz megállójában megoldani a fel- és leszállást (a busz, amivel utaztam, végül ezt választotta), illetve lehet a Hungária körúti részre is bezsúfolni a megállót. Elmentem a BKV-s bodegába, megkérdezni az ott levőket, de ott sem tudtak semmit (azt sem, hogy ma felbontják a megállót), az ott dolgozó úriember szerint beszólni sem tud a központba, mert az ott levő telefonvonal nem működik. Ráadásul a buszon ülve az is kiderült, hogy a buszvezető sem tudta, hol kellene megállnia, az egyik megállóban próbált meg beszélni a központtal.
Minden nagyobb projektre (mint például a Váci út felújítása) igaz , hogy az egyes folyamatokat megtervezik, ma már számítógéppel. Vagyis lehet tudni, hogy az egyes munkafolyamatokat mikor kell elkezdeni (akár a többi folyamat függvényében), és mikorra kell befejezni. Olyan nincs, hoigy a Jani munkás gondol egyet, és felmarja az aszfaltot a buszmegállóban. Kommunikáció biztosan van a két cég között, mert a megálló első áthelyezését időben és hatékonyan kommunikálta a BKV.
De rendben van, tegyük fel, nem a BKV hanyag, hanem a projektcég nem szólt. Amikor én jártam ott, a munka kb. 1 órája folyhatott. Nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt a BKV nem tudta kiértesíteni a vonalon dolgozó sofőröket (van az a menetirányító kütyü, a bépített telefonnal), és nem tudott senki sem kietnni egy papírt a megállóba, hogy hova is menjen a tisztelt utas.
vanek
Utolsó kommentek