A fenti képet olvasónk, Péter készítette november 5-én a 182/184 busz vonalán. Mint az a felvételen is látható, az Ikarus busz hátsó ajtajánál a lépcső mellett egy nagy lyuk tátong. Feltételezem, hogy nem a garázsból való kiállás után kezdett rozsdásodni, és lyukadt ki, éppen ezért sem értem, hogy ilyen busz hogyan kerülhet ki a garázsból.
A nap képe: Kiszakadt a kipufogó a 415-ös Ikarus alól
Nyilván ez az autóbusz is tökéletes műszaki állapotban, minden hiba nélkül állt ki reggel a garázsból. A hibának semmi előjele nem volt, az esetleges rozsda a garázsból való kiállás után keletkezett. Hogy is mondják? Önnek jár?!
Bezárta az ajtót a babakocsis anyuka előtt a 82-es troli vezetője
Alább két babakocsis kismamákkal történt esetet olvashattok. Az első történet főszereplője KZS, aki a 3 éves és a 18 hónapos kislányaival próbált meg felszállni a 82-es trolira. Már ekkor látszott, hogy a trolivezető vagy vak, vagy nem szereti a babakocsis anyukákat, ugyanis még fel sem szálltak, de ő már csengetett. Leszállásnál olvasónk letette a nagyobbik lányát, majd visszament a babakocsiért, de legnagyobb meglepetésére az ajtók bezáródtak, ő a buszon maradt, a 3 éves lánya pedig a megállóban üvöltött:
Tisztelt BKV Zrt!
2011. október 21-én pénteken délután a 82-es troli vonalán, a Mogyoródi úti megállóban 16.óra 7 perckor szerettem volna leszállni a járműről két kisgyerekemmel. Az egyik 3 éves múlt, a másik 18 hónaposan még babakocsiban utazik. A vezető már a felszállásnál is jelezte, hogy becsukná az ajtót, de én akkor még a babakocsit próbáltam felrakni a járműre. Leszállásnál azonban leraktam a "nagyobbik" lányomat, és fordultam vissza a babakocsiért, amikor is a kollégájuk úgy döntött, befejezettnek tekinti a le és felszállást (jelzem, a megállóban állt egy 40es férfi, aki felszállásra várt), és becsukta az ajtót. Így hát a hároméves gyerek lent üvöltött, én meg fentről próbáltam őt megnyugtatni, mondanom sem kell, sikertelenül. A sofőr elkezdte a kiállást a megállóból, mire végre az utastársak jelezték, hogy álljon meg.
Tájékoztatás helyett anyázott a 83-as troli vezetője
Olvasónk, Gábor, október 21-én a 83-as trolibuszon utazott. A 613-es számú busz második ajtaja a Kálvária térnél annak ellenére nem nyílt ki, hogy az utasok jelezték a leszállási szándékukat, és többen várakoztak az ajtó előtt, hogy felszállhassanak. A trolivezető semmilyen tájékoztatást nem adott az utasoknak arra vonatkozóan, hogy az ajtó miért nem nyílik, inkább a fülkében ücsörögve nézte, ahogy a leszállni szándékozó utasok átverekedik magukat a tömegen az első ajtóig, és megküzdenek a felszálló utasokkal. Olvasónk kulturáltan megjegyezte, hogy "ki kellene nyitni a középső ajtót is", aminek anyázás lett a vége:
Tisztelt BKV-figyelő!
Ma reggel 7:55-kor az Orczy térről induló 83-as trolibuszon utaztam a Kálvária térig. A 613-as sorszámú jármű középső ajtaja a megállóba érkezés után, annak ellenére, hogy a leszállás jelzőt többen is megnyomták, illetve a reggeli csúcsforgalomban egyaránt zsúfolt troliról, illetve a tömött megállóból is rengetegen szerettek volna le-és felszállni, a troli vezetője a sem az ajtót nem nyitotta ki, sem pedig tájékoztatást nem adott arról, hogy az ajtó miért nem nyílik.
Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón
Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert…
Tisztelt BKV-figyelő!
Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!
Utolsó kommentek