A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) munkatársai a napokban megvizsgálták az Alstom metrókocsikat, amelyek a 2-es és a leendő 4-es vonalán közlekednek majd. A Blikk információi szerint az ellenőrzést felfüggesztették, miután nagyon komoly műszaki hibákat találtak: a kezükben maradt legalább húsz fékcső. A fékcsövekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, ilyenkor lépnek működésbe a légfékek, amelyeket a fékcsöveken keresztül táplálnak levegővel.
Az NKH szóvivője elismerte, hogy baj van az út metróval. Csak azután folytatják az ellenőrzést, ha az Alstom kijavítja a hibákat. Kiricsi Karola, a BKV szóvivője azt mondta, ez még csak egy prototípus, természetes, hogy ilyenkor felmerülnek műszaki problémák, gyermekbetegségek, amiket a gyártó kijavít.
(Index)
BKV: Természetes, hogy hibás a fék az új metrókon
Eltörött a busz oldala
Olvasónk eddig csak itt a blogon látott lepusztult, törött buszokat. Eddig, mert nemrég utazott is eggyel a 113-as viszonylaton. A BKV-figyelő, a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésének köszönhetően a múltkor már garázsba küldtünk egy buszt, aminek lyukas volt a padlója. (A BKV azóta javította a hibát) Bízom benne, hogy most nem kell bekeményítenünk, és a BKV maga észreveszi a hibát, és azonnal javítja. Várjuk az illetékesek reakcióját.
Tisztelt BKV!
Repedt buszokat eddig szerencsére csak a BKV Figyelő blogon láttam, de ma volt szerencsém utazni eggyel. 113-as busz, (BPO-170) bal oldalon hátulról a 2. es 3. ablak közötti részen volt elrepedve a busz es recsegett-ropogott es természetesen mozgott menetközben. Ez csak hab a tortan a busz amúgy is pocsék állapotú, mindenhol rohad belül, rozsdás és sok helyen beázik.
Kérem önöket, a buszt vizsgáljak meg és a szükséges intézkedéseket tegyék meg. Úgy gondolom, ilyen jegy es bérletárak mellett el lehetne várni, hogy a nyújtott szolgáltatás megfelelő színvonalú legyen. Nem új szlogenekre meg minden hülyeségre kéne százezreket költeni, hanem vannak fontosabb dolgok is, pl. a buszok állagmegóvása stb stb.
A levelet a BKV Figyelőnek is elküldöm, hátha így lesz valami eredménye is…
Tisztelettel: P. Gábor
Felforrt hűtővízzel közlekedett a busz
Előfordulhat-e, hogy egy buszvezető nem veszi észre, hogy a buszban amit vezet, felforrt a hűtővíz? Ha észreveszi miért nem áll ki a forgalomból legalább addig, amíg a hűtővíz egy kicsit lehűl? Lehetséges, hogy a BKV utasításba adta, hogy a rossz állapotú buszoknak is, bármi áron, de menniük kell? Olvasónk a Keletinél látott egy füstölgő buszt, ami beállt a megállóba, majd utascsere után tovább haladt:
Tisztelt BKV Zrt,
Tisztelt BKV-figyelő blog!
A mai nap (2009.03.27) reggelén a Keleti Pályaudvar előtti megállóba érkezve figyeltem fel a BPO-469 frsz járműre, mely a Bosnyák Tér irányába haladt, 8:40 perckor, a 7-173 valamely járatán, ajtótlan oldaláról nem láttam a járatszámot. Már a megállóba érkezése előtt felfigyeltem rá, hogy az eleje gőzölög, illetve alul ömlik belőle a víz.
Nem kell nagy műszaki embernek lenni ahhoz, hogy: valószínűleg felforrt a hűtővize Megállózás után továbbhaladt, a gőzölgő elejű autóbusz.
Azonnal telefont ragadtam, hogy bejelentsem a BKV-nak, hogy közlekedésre alkalmatlan műszaki állapotú autóbusz vezetője nem veszi észre, hogy meghibásodott a jármű, és így továbbközlekedve tönkremehet a motor! 15 perces zenés várakozás után a telefonon a hölgy készséges volt, ígéretet tett az azonnali intézkedésre.
Kérdése, mi lett a sorsa az autóbusznak, szenvedett-e károsodást azáltal, hogy a vezető nem észlelte időben a hibát, és nem állt azonnal félre?
Ha károsodást szenvedett a motor, akkor javítani, illetve cserélni szükséges, s ezt vélhetően 0,00.....1 % -ban én fogom kifizetni, hogy újra üzemképes lehessen, (mivel vásárolok bérletet) amit el lehetett volna kerülni az azonnali félreállással. Hogy-hogy nem vette észre a vezető a hibát, ha én 2 sáv távolságból felfigyeltem rá?
Felelősségre vonják a járművezetőt?
Köszönettel, Gyarmati Zsolt
40 év múlva lesz 4-es metrónk
Legalábbis a Nemzetüdv Bizottság szerint, akik az alábbi vicces kiegészítést festették a 4-es metró egyik állomásánál lévő paravánra. Vicces, bár még igaz is lehet, főleg ha a DBR-t zsaroló Bamco tényleg kiszáll a metróépítésből.
Backdoor: Csak egy maradhat!
A lenti képhez szerintem sok kommentár nem kell. Fillérekért, egy darab matricával is fel lehet vidítani az utazóközönséget. Engem legalábbis, mert hangosan röhögtem, amikor megláttam.
Utolsó kommentek