A BKV-figyelő információi szerint november 10-én, hétfőn (azaz holnap) üzemkezdettől üzemzárásig a Combino villamosok helyett 12 darab csatolt ICS villamos közlekedik a körúton, ugyanis annyi Siemens villamos hibásodott meg az utóbbi időben, hogy nem tudnak kiállni a kocsiszínből. A villamosokban a homokszóró rendszer hibásodott meg, ezért a villamos nehezen, időnként késve tud csak megállni. Arra a kérdésre, hogy miért hibásodott meg egyszerre ennyi új villamos, idáig nem kaptunk választ.
Holnap tehát nagy számban, magyar gyártmányú Ganz villamosok járnak a körúton. Jó nosztalgiázást! :)
Nosztalgia a körúton
Éjszaka láncfűrésszel szórakoztat a BKV
Nem csak azt tudják megszívatni a BKV-nál aki velük utazik, hanem azt is, aki az egyik járat közelében lakik. Olvasónk éjszaka arra ébredt, hogy a felsővezetékre lógó ágakat vágják láncfűrésszel a BKV dolgozók. Ki is ment hozzájuk, akik megnyugtatták, hogy még egész héten jönnek, és zörgetik a láncfűrészt majd éjfél és fél négy között. Persze logikus, hogy máskor nem lehet (hisz jár a troli), de a vágásnak egy csendesebb formája nincs?
Kedves BKV-figyelő!
Hála a BKV-nak, hajnali fél kettőkor sikerül ezt a levelet írnom, ahelyett, hogy mint általában minden nap, aludnék. Hogy miért? Az utcánkban (XIV. ker, Egressy út) ma 11 óra után (lehet, hogy fél 12 volt, nem néztem az órát, mivel nem gondoltam, hogy kéne) egyszercsak elkezdtek fát vágni.
Egy ideig gondoltam, biztos valami nagyon fontos dolog miatt levágnak pár ágat, rálóg a trolibusz vezetékére vagy ilyesmi. Így fél kettő tájban - minthogy hálószobánk ablaka az utcára néz - gondoltam, rákérdezek, hogy mégis mi folyik odakint, és legfőképp meddig tart.
2 darus kocsiról vágják a vezetékre lógó, faágakat. Megkérdeztem hát az épp faágakat összegyűjteni készülő úriembert, hogy mégis meddig terveznek még dolgozni, meg hogy egyáltalán ki küldte őket - nem mintha velük bármi problémám lenne, hisz csak a munkájukat végzik - megnyugtatott, hogy a héten még 3x jönnek, éjféltől fél 4-ig vágják a vezetékek fölött húzódodó ágakat. Miért épp ebben az időben? A válasz abszolút logikus. Máskor nem lehet lekapcsolni a troli vezetékéből az áramot, csak ebben az időszakban.
Nem értek hozzá, biztos bonyolult feladat, de ember, nem egyszer áramszünet volt a troli vonalán - amikor még volt szerencsém trolival járni -, vagy éppen baleset miatt nem tudott járni a troli, ekkor nagyon ügyesen buszokkal tudták pótolni a járatokat. Miért nem lehet ezt akár hétvégén fényes nappal is megoldani? Így - bár akkor sem kellemes a favágással járó zaj - talán kevésbé zavarnák az embereket. Nem hiszem, hogy olyan lehetetlen feladat lenne. Viszont egy utca lakói - és azok, akik felé még embereink tovább utaznak - éjszakákon át nem tudnak aludni. Nem tudom, ki hoz ilyen döntéseket, de ezúttal is kívánok neki hasonló éjszakákat!
Üdv: bendy
BKV plusz
A BKV sajnálja, hogy nem lehet minden villamosában légkondi, ezért a nyitható ablakok mellett menet közben az ajtót is nyitva hagyják, hogy nagyobb felületen jusson hűs levegő az utastérbe.
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Egy olvasónk linkelte be a fentii videót a nyitott ajtós posztba még kedd délután. A YouTubeon nem csak a videót néztem meg, hanem a kommenteket is elolvastam, ahol a szerzőt piszkálják azért, amiért nem jelezte a hibát a villamosvezetőnek.
Szerintem jól tette, hogy nem szólt. Kedden többen leugattak minket a nyitott ajtós és füstölő buszos postban, hogy ha nem tetszik valami, le lehet szállni. Ez a XXI. századi pesti felfogás…
Cserbenhagyta a vérző fejű utast
A BKV-nál vannak olyan buszvezetők, akik azt hiszik, hogy az utastérben 20 kilós krumpliszsákok vannak. Padlógázzal indulnak, padlófékkel állnak meg, persze az utasok eközben esnek-kelnek mögötte. Mivel a krumplisszákok nem igényelnek ellátást, ezért egyik buszvezetőnk a vérzőfejű utast is levegőnek nézte.
Tisztelt BKV!
2008.10.22. (szerda) A 185-ös buszon a következő történt 12 óra 50 perckor a Harmat utca - Kada utca kereszteződésében: A kereszteződésben a piros lámpánál a busz hirtelen fékezett. Egy 55 - 60 éves körüli hölgy utas elesett a buszon. - Ülőhely nem volt.-
Az utasok segítették fel menet közben a padlóról. A busz vezetője ment továb b, mintha mi sem történt volna. Az utasnak vérzett az arca. A gépkocsivezető nem hiszem hogy nem vette észre a buszon a nyüzsgést. A megsérült utas a következő megállónál -Lavotta utca- leszált, de a gépjárművezetővel közölte "remélem jól érzi magát! " . Várom válaszukat a történettel kapcsolatban.
Tisztelettel: Sáfrány László
Balesetveszélyesek a BKV buszai?
Ha a hibás BKV buszokat nem engednék forgalomba, akkor valószínűleg Budapesten a legtöbb ember gyalogolna, biciklizne vagy autóba ülne, mert arra a néhány forgalomban lévő buszra biztos, hogy nem férnének fel. Megértem én, hogy nem lehet kiállítani minden buszt a forgalomból, de tényleg szükség van arra, hogy balesetveszélyes buszok legyenek forgalomban?
Tegnap este (október 27.) találkozóm volt a Kosztolányi Dezső téren, ahová a megbeszélt időpont előtt értem oda. Sétálgattam, és ismerkedtem az ottani közlekedéssel. 5-10 percenként mentek buszok Nagytétény felé, mely közül az egyik nagyon felkeltette a figyelmem. A 17:29-kor induló, 214-es busz nyitott hátsó ajtóval állt ki a megállóból, amit a vezető nem vett észre.
Egyből a busz után mentem, hogy szóljak a vezetőnek, de ekkor már többen kopogtattak az ablakán, mire kihajolt, és megnézte az ajtót. Előre gurult a lámpáig, majd a hátrament, megnézte megvonta a vállát és visszaszállt a fülkébe. Amíg a fülkéhez visszaért, többen a nyitott ajtón szálltak le, és visszagyalogoltak a térre. Inkább vártak még egy buszt.
Vezetőnk megvárta a zöldet, majd nyitott ajtóval kikanyarodott a Bartók Béla útra. Nem ültem a buszon, nem tudom meddig ment nyitott ajtókkal, de már amikor látta, hogy nem tudja bezárni illetve megjavítani az ajtót, ki kellett volna állnia a forgalomból. Megértem, hogy nincs elég jármű, és kimaradtak volna így buszok, de talán még mindig jobb, mint a balesetveszély.
Utolsó kommentek