Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Járműhiány miatt késnek a buszok

A hétvégén és BKV-nál dolgozó karbantartó kereste meg a BKV-figyelőt, aki az egyik bejegyzésemre szeretett volna reagálni. Bár levelet nem publikálásra szánta a BKV-s, mégis engedélyt adott, hogy közzétegyem. Akit érdekel, hogyan spórol a BKV az utasok biztonságán és kényelmén, és miért késnek a buszok, az olvasson tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hónapja találtam rá oldalukra amit egy kollégám mutatott. Én a BKV-nál dolgozom mint karbantartó már évek óta. Olvastam az oldalon egy olyan bejegyzést amire reagálni szeretnék. Ennek a bejegyzésnek a címe: Csak a vezetőfülke fűthető? volt.

Egy olvasójuk a BKV buszok karbantartására panaszkodott. A levélben szereplő járművezető tájékoztatta az utast, hogy a buszon be van kapcsolva a fűtés csak a fűtésrendszer annyira elöregedett, hogy nem kering benne a víz.

A buszvezető állítását szeretném alátámasztani. Sajnos az utóbbi években a szokottnál jóval kevesebb pénzt és alkatrészt kaptunk.  Kevés anyagból meg rosszabb minőségű munkát tudunk végezni. Ha nem találunk alkatrészt akkor időnként rossz járművekből szedjük ki őket, tehát két rossz buszból csinálunk egy jót. Az utasok ezt is észreveszik mert van olyan buszunk ami például négy másik buszból lett összetéve. Színes kapaszkodórudak (sárga, fekete, zöld) bőr/szövet ülések össze-vissza. Mindent be kell vetnünk, hogy mehessenek a buszok időnként olyan megoldásokat is ami nem egészen biztonságos. Sajnos már ott tartunk, hogy nem minden reggel tudjuk kiengedni a garázsból a megfelelő számú járművet mert az állapotuk nem megfelelő, vagy nem lehet őket beindítani. Az utasok ezért tapasztalnak nagyobb zsúfoltságot és több késést.

A levélben felvázolt fűtés probléma kényelmi funkció. Ilyen körülmények között annak örülünk, hogy a busz megy. Se pénzünk se időnk nincs sajnos ilyen problémákkal foglalkozni. Ez nagyképűen hangozhat de azért a pénzért amiért mi elvállaltuk ezt a munkát mára többszörösen teljesítünk. Amit az utasok kényelmén megtakarítunk abból még egy buszba lehelhetünk talán életet. Szerintem az utasok is megértenék a problémát ha a cég nem azt kommunikálná feléjük, hogy minden rendben van, és milliárdokat szórnak szét különböző célokra. Sajnos többször tapasztalom, hogy egy lerobbant busz miatt a karbantartók édesanyját szidják az utasok a cég és a városvezetés helyett akik a kényelmükön és a biztonságukon spórolnak. Megértem az utasokat mert egy egyre romló szolgáltatásért egyre többet fizetnek. Egyre kevesebb a működőképes jármű, egyre több busz robban le a forgalomba és ennek mind az utasok isszák meg a levét. Együtt érzek velük én is BKV-val járok dolgozni.

Kérem, hogy elérhetőségeimet kezeljék bizalmasan mert nem szeretném ha őszinte levelem miatt az állásom kerülne veszélybe. Köszönöm!

102 Tovább

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

19 Tovább

27 éves diákok bérlete, biztosítása

Mindenkinek, aki jeggyel vagy bérlettel veszi igénybe a BKV „szolgáltatását” van egy utasbiztosítása. Mindenkinek, kivétel a 27. életévüket betöltött diákoknak. Legalábbis a szerződési szerint:

Kedves BKV figyelő!

A minap a metrón utazva olvasgattam az utas- balesetbiztosítás feltételeiről (ez szinte minden buszon, metrón, villamoson ki van ragasztva) és feltűnt, hogy van egy réteg akinek hiába van érvényes bérlete mégsincs biztosítva. Ez pedig a 27. életévüket betöltött, de diákigazolvánnyal jogosan utazók talán nem túl nagy létszámú csapata. Mivel én is közéjük tartozom- tehát elmúltam 27, de munka mellett főiskolára járok, így jogosan használok diákigazolványt - elgondolkodtam, hogy vajon egy esetleges baleset esetén ki térítené meg a káromat?  Érdekes kérdés, nem? De ki tudja rá a választ?

Üdvözlettel, Judit

 

A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság járművein utazók balesetbiztosításáról, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. és a BKV Zrt. között létrejött balesetbiztosítási szerződésről (részlet):

Tanulóbérlettel rendelkezo diákok közlekedési balesetbiztosítása

Biztosított az a személy, aki a biztosítási esemény bekövetkezésének időpontjában a 27. életévét nem töltötte be, érvényes diákigazolvánnyal és tanulóbérlettel rendelkezik.

A biztosítás hatálya az alábbi, munkanapokon, reggel 6.00 és este 22.00 óra között bekövetkezett közlekedési balesetekre terjed ki:

* a BKV Zrt. járatain, az utazás tartama alatt elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest területén gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest határain kívül a BKV Zrt. tulajdonát képező vonalakon közlekedő tömegközlekedési eszközökkel kiszolgált településeken a gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, feltéve, hogy a település a diák lakóhelye vagy iskolahelye.

28 Tovább

BKV-busz karambolozott kamionnal

Egy kamion karambolozott BKV-busszal a főváros X. kerületében, a Mázsa téren hétfő délelőtt - közölte Pap Judit, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtóügyeletese az MTI-vel. A BKV fődiszpécsere úgy tudja, hogy hat utas szenvedett könnyebb sérüléseket a 9-es jelzésű autóbuszon.

Fehérvári Tibor fődiszpécser elmondta, hogy a mentők három sérültet a helyszínen elláttak, másik hármat pedig kórházba szállítottak.

Hozzátette: a busz "utolérte" a teherautót, így ütközött össze a két jármű, a felelősség kérdése még tisztázatlan.

 

MTI/STOP

27 Tovább

A vizsgált BKV-buszok felénél talált hibát a közlekedési hatóság

A Nemzeti Közlekedési Hatóság az általa szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában. A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas Károly Róbert közlése szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá. Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Olyan járműveket azonban, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, nem engednek forgalomba, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi Károly.
 
A BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat - tette hozzá a szóvivő.

(gondola/MTI)

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek