Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV nem tájékoztat

Kedves Figyelő!

Vanek néven szoktam kommentelni, de most sztorim van.

A BKV immár saját alkalmazottait sem tájékoztatja

A BKV ismét megbukott utastájékoztatásból. Ma (szeptember 28-án) reggel ugyanis arra értem oda a 32-es busz - az útfelújítás miatt már amúgy is áthelyezett, ideiglenes - végállomásához, hogy jó munkásemberek ott is elkezdték felmarni az aszfaltot. A megállóban semmi plusz információ, hogy vajon hol is áll meg a busz. Lehetőség van bőven: lehet kicsit továbbmenni a Váci úton, és a 133-as busz megállójában megoldani a fel- és leszállást (a busz, amivel utaztam, végül ezt választotta), illetve lehet a Hungária körúti részre is bezsúfolni a megállót. Elmentem a BKV-s bodegába, megkérdezni az ott levőket, de ott sem tudtak semmit (azt sem, hogy ma felbontják a megállót), az ott dolgozó úriember szerint beszólni sem tud a központba, mert az ott levő telefonvonal nem működik. Ráadásul a buszon ülve az is kiderült, hogy a buszvezető sem tudta, hol kellene megállnia, az egyik megállóban próbált meg beszélni a központtal.

Minden nagyobb projektre (mint például a Váci út felújítása) igaz , hogy az egyes folyamatokat megtervezik, ma már számítógéppel. Vagyis lehet tudni, hogy az egyes munkafolyamatokat mikor kell elkezdeni (akár a többi folyamat függvényében), és mikorra kell befejezni. Olyan nincs, hoigy a Jani munkás gondol egyet, és felmarja az aszfaltot a buszmegállóban. Kommunikáció biztosan van a két cég között, mert a megálló első áthelyezését időben és hatékonyan kommunikálta a BKV.

De rendben van, tegyük fel, nem a BKV hanyag, hanem a projektcég nem szólt. Amikor én jártam ott, a munka kb. 1 órája folyhatott. Nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt a BKV nem tudta kiértesíteni a vonalon dolgozó sofőröket (van az a menetirányító kütyü, a bépített telefonnal), és nem tudott senki sem kietnni egy papírt a megállóba, hogy hova is menjen a tisztelt utas.

vanek
6 Tovább

Viszonylat jelzések

Sziasztok!

Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:

Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.

De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:

233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.

Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.

35 Tovább

Tömegnyomor a HÉV-en

Kedves BKV Figyelő!
 
Én általában a csömöri HÉV-vel közelítem meg a Belvárost, ami napközben igencsak kényelmes megoldás, mert még le is lehet ülni, a reggeli csúcsforgalomban pedig semmilyen más jármű nem éri el olyan sebességgel a metrót, mint a HÉV. Tehát ideális megoldás. Azt már megszoktuk, hogy egyre ritkábban jár, így nagyon kellemes pozitívumként tapasztaltuk 2 éve, hogy a reggel 7:04-kor csömörről induló szerelvény 3 helyett 6 kocsival közlekedik iskolaidőben.
Ezt az utasok meg is szokták, mint kiderül a folytatásból.

Minap reggel kimegyek a megszokott járathoz, öcsémmel és egy barátommal, majd tapasztaljuk Árpádföldön, hogy 6 helyett bizony 3 kocsis a beérkező szerelvény. Itt még fel lehet férni a vonatra (bár az ülőhelyek már rég elkeltek), Cinkotánál még le is pár ember, de a vonat folyamatosan telik. Mátyásföld Imre utca megállónál a vonatra már sokan fel se férnek ilyenkor, ha nem 6 kocsiból áll, ugyanis itt - köszönhetően a Veres Péter úti dugóknak - az összes környékbeli autóbuszjáratról átszállnak a Kedves Utasok a HÉV-re. Ezekszerint hiába, mert bizony arra meg nem lehet felférni. A Sashalomnál, Nagyiccénél vagy Rákosfalvánál próbálkozók pedig jobb, ha meg se kísérelnek ezzel a járattal utazni, hanem az egyébként lassúbb autóbuszokat választják.
 
Kérem a kedves BKV-sokat, akik ezt a blogot olvassák, hogy intézkedjenek, hogy reggel 6 és 8 óra között - különösen tanítási időszakban - gondoskodjanak arról, hogy minden HÉV szerelvény 6 kocsival közlekedjen a Gödöllői vonalon, főképp pedig a nevezett 7:04-es járat. Tavaly és tavalyelőtt így volt. (talán a 7:34-es csömöri volt 3 kocsis, de arra valahogy már kevesebben próbálnak felszállni)
 
Péter
49 Tovább

Hogyan rontsuk el azt is, ami jó?

Szombaton arra lettem figyelmes a 6-os villamoson, hogy az utastájékoztató hölgy igen csak berekedt. Az még a kisebb baj, hogy a lehető legrosszabb hangot választották ki, de sikerült egy viszonylag használható tájékoztató rendszert teljesen leamortizálni.

A Combino villamosokon eddig egy igen kellemes hangú nő, szinte az összes átszállási lehetőséget felsorolta, busztól a metróig, mindent. Szombatig. Az új nő csak a fontosabb átszállási lehetőségeket (HÉV, metró, földalatti) mondja be, a többit a kijelzőn olvashatjuk le, illetve az ajtók fölött lévő matricán nézhetjük meg. Egyet nem értek, Miért kellett ezt? Miért kellett egy jól megszokott, jó tájékoztató rendszert szétbarmolni? Megértem, hogy a rengeteg átszámozott járat miatt szükség volt a módosításra, de miért nem lehet ezeket ugyan úgy bemondani mint a régieket? Miért kell visszafelé fejlődni?

Teljesen olyan érzésem van, hogy a BKV szándékosan szívatja a vak utasokat, múltkor a metrón, most pedig a villamoson.
33 Tovább

BKV-s válasz, két észrevétel

Tisztelt BKV Figyelő!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Tájékoztatjuk arról, hogy a járművek mosására vonatkozó kérésüket továbbítottuk a sajtó@bkv.hu-ra. Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2007. szeptember 20.

Üdvözlettel: Ügyfélszolgálat

Nem áll meg az éjszakai járat:

Ked Hölgyem/Uram!

Panasszal szeretnék élni.
A 2007.09.19.-ről 20-ra éjjel a 02.21.-es 908-as éjszakai buszjárat Cinkota felé egyszerűen nem állt meg az Oltvány utcai megállónál, annak ellenére, hogy a kollégám kint állt a megállóban, jól láthatóan. Még csak nem is gyorsan jött. A kollegám 15 perccel korábban ment ki a buszhoz és mivel a busz nem állt
meg, újabb egy órát kellett a megállóban töltenie. A kollegáim nem szórakozásból járnak az éjszaki járattal, hanem munkából,
fáradtan. Nem első alkalommal történt, hogy a busz nem állt meg. Kérem hogy éresítsenek, hogy a jövőben hogyan lehet az ilyen kellemetlen helyzeteket elkerülni.

Üdvözlettel:
Boross Tamás
üzletvezető-konyhafőnök
30 415 47 05
Sas Club étterem

Amikor a busz nem áll meg:

22 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek