Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elrémisztik az utasokat a tömegközlekedéstől

Szándékosan szívatják meg a 70-es troli utasait? Miért van az, hogy a paraméterkönyv bevezetésével az alacsonypadlós trolikat levették a 70-es vonalról? Ezen a vonalon több bölcsöde is van, és a babakocsis szülőknek nagy segítség, ha nem felpakolni, hanem csak feltolni kell a kocsit a trolira. Ha kevesebb az utas, olcsóbban el lehet adni a céget?

Tisztelt BKV és BKV-figyelő!

Kétéves kisfiam a Városligeti fasorba jár bölcsődébe. Nem vagyunk egyedül ezzel: legalább három bölcsiről és ugyanannyi óvodáról tudok az utcában, még többről a környéken.

A 70-es trolibusszal jár a gyerekesek többsége, mivel az megáll a Bajza utcai megállóban, ami a legközelebb esik az említett intézményekhez. Gyakori, hogy négy-öt gyerekkocsis szülő is utazik reggel ugyanazon járművön. Gondolom, ezért is volt az, hogy eddig leginkább az alacsony padlós Trolinók jártak csúcsidőben ezen a vonalon, míg a magas padlós szovjet remekek pedig a 78-as vonalán közlekedtek, ahol nincs akkora babakocsis gyermek-koncentráció.

Azonban mióta bevezették az új paraméterkönyvet, a világ a feje tetejére állt: a 70-es vonalán szinte csakis a múzeális járművek közlekednek, amelyekn külön érdekessége, hogy számos közülük nem csak bonyolítja a babakocsis felszállást (lépcsők), de teljesen lehetetlenné is teszi azt, mivel a szerencsétlenül pozícionált középső korlátnak köszönhetően a babakocsit csakis a fejünk fölé emelve, a korlát fölött(!) lehet a járműre feltenni. Ezen a helyzeten a legkevésbé sem segít, hogy egy-két buszon most már eltávolították a szóban forgó biztonsági eszközt: ha van alacsony padlós troli is, ami eddig jól ki tudta szolgálni a kisgyermekesek igényeit a reggel 7-9 óra és délután 16-18 órás sávokban, miért kell azokat olyan viszonylatban járatni, ahol kevesebb szükség van rájuk? A jelenlegi rendszerben közlekedő járművekre nem biztonságos gyerekkocsival felszállni, feleségem pedig nem is tudja felemelni a kocsit a magas lépcsőkre - ráadásul a reggeli/délutáni csúcsforgalom idején igen feszített tempóban közlekedő járművek vezetői nem mindig türelmesek.

Tekintettel arra, hogy a BKV járműveit e hónapban gyerekkocsival egyáltalán nem tudtuk biztonságosan utazásra igénybe venni és inkább gyalogoltunk, jövő hónapban nem is veszek bérletet, de ezzel pont így tesz még öt másik szülő is a mi bölcsődénkből.

Az egyetlen értelmes megoldás az lenne, ha a jelzett idősávokban visszaállítanák az alacsony padlós járműveket a 70-es troli vonalán. Hiszen ha eddig jól működött a rendszer, akkor talán nem lenne érdemes azt most elrontani.

Üdvözlettel: Kincse Szabolcs

58 Tovább

Felelőtlen anyukák

Szia BKV-figyelő!

Tegnap (04.29) reggel utaztam haza a 7-es busszal, amikor valahol a Móricznál felszállt rá egy anyuka a gyerekével. A kicsi be volt kötve egy babakocsiba, aztán amikor a nő feltolta a buszra mindenki félreállt a babakocsis helyről. A babakocsi be volt fékezve, és a baba lábai az ajtó felé néztek. Az anyuka meg felült a babakocsis platz mögötti magasított székek egyikére.

Aztán amikor megálltunk a Kelenföld Városközpontnál, akkor egy nagy durranást hallottam, és a babakocsi szabályosan oldalára vágódott. Akkora erővel, hogy én pont a Metallica - One című számát hallgattam olyan közepes hangerővel, de még így is majdnem kiugrottam az ablakon. Persze a kölyök torkaszakadtából bömbölt, aztán hirtelen öten álltunk oda, hogy felkapjuk a kocsit. A vezető is kiugrott, és ekkor még az anyuka baszta le őt, hogy miért kell úgy megállni, mint az állat. Szegény nő védekezett, és az utasok is neki adtak igazat, ritka finoman állt be a sofőr a megállóba, szóval szerintem sem az ő hibája.

Az lenne a kérdésem, hogy van erre valami szabály, hogy hogyan érdemes betenni a babakocsit? Mert szerintem inkább a baba lábának menetirányba kellene néznie, oldalirányban a fék nem segít, a 2 kilós babakocsi a 3 kilós gyerekkel elég instabil oldalirányban. Amúgy poont a Móricz előtt, a villamosokhoz vezető zebra előtt fékezett satut a buszsofér, mert egy részeg csövest majdnem kivasalt, aki a pirosban ment át, akkor ott ezzel az erővel a babakocsi kirepült volna a szélvédőn?

Csak ennyit szerettem volna írni, remélem segítettem a babakocsival járóknak kicsit elgondolkodni a dolgon, most szerencsére nem lett baj.

Üdv, Tuskó Blog Admin
59 Tovább

Babakocsival

Szia!

Elmúlt hét vasárnap történt velünk az alábbi, nem tudom mennyire kirívó eset.

Babakocsival sprinteltünk az éppen érkező 85-ös busz után a Harmat utcai megállóba. Ez a busz egy újfajta csuklós Volvo volt, amin tudvalevően két helyen lehet felszállni babakocsival. Mivel láttuk, hogy a harmadik ajtónál sokan vannak, egy másik babakocsival súlyosbítva, ezért továbbmentünk a második ajtóhoz. Azonban az ajtó a busszal együtt fogta magát és elindult. Ezen annyira meglepődtem, hogy még a rendszámát sem írtam fel.

Mint később kiderült, valószínűleg ezt azért csinálta, mert pár perccel később jött egy teljesen üres 85-ös -amiről azért pár szóban beszámolhatott volna, hiszen azt hiszem a busz fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel -, amit mi már sajnos csak távolról láttunk, mivel közben a 185-ös busz beiktatásával a 3-as villamossal utaztunk tovább. Mondjuk azon meg azt nem értem, hogy miért van néhány ajtónál megjelölve a babakocsival való felszállás lehetősége, mert ezek az ajtók semmiben sem különböznek a többitől.

Úgy látom, hogy bár a gyerek még csak fél éves, de záros határidőn belül meg kell tanulnia járni, ha szeretne BKV-val utazni.

--
sajt
18 Tovább
12345
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek